خبر تازه مدرن‌ترین پرده دنیا با چراغ‌ LED در CES 2024 رونمایی شد آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

شرکت Twinkly نوعی پرده هوشمند را در CES 2024 معرفی کرده که چیزی شبیه‌به تابلوهای LED دات ماتریسی اما در اندازه بزرگ است. این پرده با جای‌دادن تعداد زیادی از لامپ‌های LED در رشته‌هایی با فواصل معین، می‌تواند برای پخش تصویر یا محتوا در محیط‌های داخلی به‌کار گرفته شود.

این پرده تزئینی که Discover Matrix نام دارد از چراغ‌های LED هشت میلی‌متری دایره‌ای شکل با امکان نمایش ۱۶ میلیون رنگ در هر چراغ و با تاخیر بسیار کم تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها روی رشته‌هایی از سیم‌های عمودی قرار گرفته‌اند و این رشته‌ها از طریق میله‌هایی در بالا و پایین در جای خود ثابت می‌شوند تا چراغ‌ها به‌صورت منظم در یک شبکه قرار بگیرند و رشته‌ها گره‌خوردگی پیدا نکنند.

Discover Matrix با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی به گوشی هوشمند متصل می‌شود و می‌توان آن‌ را شخصی‌سازی و کنترل کرد. اپلیکیشن طیف وسیعی از امکانات مختلف برای شخصی‌سازی این پرده در اختیار قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند به الگو‌های پیش‌آماده‌ای از انواع جلوه‌های تصویری، انیمیشن‌ها و المان‌های گرافیکی که می‌تواند حتی در دکوراسیون داخلی به‌کار گرفته شود، دسترسی داشته باشند.

افزون‌براین، اپلیکیشن دارای محیطی برای طراحی جلوه‌ها و المان‌های سفارشی است. امکان استفاده از تصاویر GIF نیز وجود دارد، اما ویژگی جالب آن امکان میرور کردن محتوا و صفحه‌نمایش گوشی روی این پرده است و شما می‌توانید محتوای دلخواه خود را همانند یک ویدئو پروژکتور، روی این پرده به‌نمایش دربیاورید.

این امکان همچنین با استفاده از ابزاری در سیستم‌عامل ویندوز نیز قابل استفاده است که بیشتر می‌تواند برای طراحی اتاق‌های گیمینگ مورد استفاده قرار بگیرد. ضمنا تنظیمات نور، رنگ و کنتراست نیز از طریق این ابزارها قابل کنترل است.

به‌گفته‌ی Twinkly، این پرده در دو قالب مربعی به ابعاد ۱×۱ متر با گنجایش ۴۸۰ لامپ LED و قالب مستطیلی به ابعاد ۰٫۵×۲٫۴ متر با گنجایش ۵۰۰ لامپ LED قابل سفارش است. همچنین می‌توان دو یا تعداد زیادی از آن‌ها را با استفاده از اپلیکیشن به یکدیگر مرتبط کرد تا تبدیل به نمایشگری یکپارچه شوند.

این پرده همچنین با ابزارهای نورپردازی RGB مطرح از جمله Razer Chroma RGB و OMEN Light Studio سازگاری دارد و می‌توان در نرم‌افزارهای آن‌ها، این پرده را به‌عنوان یکی از اجزاهای نورپردازی RGB تعریف و همگام‌سازی کرد. کنترل صوتی چراغ‌ها با استفاده از Google Assistant و Amazon Alexa، از دیگر امکانات این پرده محسوب می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.