خبر تازه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قدرت‌نمایی کرد؛ اجرای پایدار بازی Genshin Impact به مدت ۴۵ دقیقه آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

توانایی مدل آزمایشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در اجرای بازی سنگین Genshin Impact مورد بررسی قرار گرفته است. پرچمدار جدید کوالکام به‌عنوان پردازنده‌ای که هنوز وارد مرحله‌ی تولید انبوه نشده، عملکرد قابل توجهی به‌نمایش گذاشته است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اولین پردازنده‌ی کلاس موبایل کوالکام است که از هسته‌های Oryon استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد ترکیب مشابه هسته‌های سری A اپل در گوشی آیفون را وارد گوشی‌های اندرویدی کند. البته هنوز نمی‌دانیم قیمت پردازنده مورد بحث چقدر روی قیمت گوشی اثر خواهد گذاشت.

می‌توان انتظار داشت که تراشه‌ی جدید کوالکام، نقطه‌ی عطفی در پردازنده‌های این شرکت باشد و از نظر عملکرد، تبدیل به بهترین تراشه‌ای شود که این شرکت تاکنون تولید و عرضه کرده است.

عملکرد اولیه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از طریق نمونه‌ای مهندسی در انجمن اینترنتی DC Inside به نمایش درآمده و جزئیات آن توسط کاربری در ایکس به اشتراک گذاشته شده است.

در آزمون اولیه، بازی Genshin Impact بدون نشان‌دادن هیچ مشکلی از نظر پایداری یا عملکرد، به مدت ۴۵ دقیقه با وضوح 1080p اجرا شد. ظاهراً بازی در این مدت با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا شده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد و این احتمال وجود دارد که با تنظیمات اضافی بتواند بازی را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه در وضوح بالاتر از 1080p اجرا کند.

پیش از این دیدیم که پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 830 در اسنپدراگون ۸ نسل ۴، بر اساس نتیجه‌ی آزمون 3DMark Wild Life Extreme، به مقدار ۱۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی M2 به‌کار رفته در مک بوک عمل می‌کند.

اینکه تراشه‌ای که برای گوشی طراحی شده بتواند عملکرد بهتری نسبت‌به یک پردازنده‌ی کلاس لپ‌تاپ داشته باشد اتفاق شگفت‌انگیزی است؛ اما باید به مصرف انرژی نیز توجه شود که این پارامتر در آزمایش بررسی نشده است.

در مجموع، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با وعده‌های بسیاری همراه شده است و باید منتظر عملکرد واقعی آن باشیم تا ببینیم مقابل رقبای خود در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.