خبر تازه قدر‌ت‌نمایی گلکسی S24 اولترا؛ آیفون سال سختی در پیش دارد [تماشا کنید] آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

کاربران در سراسر جهان اقدام به پیش‌خرید سری گلکسی S24 کرده‌اند و بسیاری دیگر منتظر هستند تا عملکرد این گوشی‌ها را درمقابل رقبای قدرتمندشان، ازجمله گوشی آیفون تماشا کنند. سامسونگ پرچم‌داران جدیدش که در دسته‌ی بهترین گوشی ها قرار می‌گیرند، هفته‌ی گذشته رونمایی کرد.

نتایج بنچمارک‌ سری گلکسی S24 را یکی از کاربران در یوتیوب منتشر کرده است. گلکسی S24 در آزمون گیک‌بنچ در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۲٬۱۳۱ و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۶٬۷۸۵ را کسب کرد.

گلکسی S24 پلاس در آزمون تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۲٬۱۳۹ و ۶٬۶۳۴ را به‌دست آورد. گلکسی S24 اولترا نیز توانست با نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیاز تک‌هسته‌ای ۲٬۲۸۹ و امتیاز چند‌هسته‌ای ۷٬۱۲۳ را کسب کند.

در بنچمارک انتوتو، گلکسی S24 امتیاز ۱٬۵۴۶٬۶۹۹ را کسب کرد؛ در‌حالی‌که گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به‌ترتیب امتیاز ۱٬۶۳۵٬۲۳۰ و ۱٬۷۶۶٬۹۰۶ را کسب کردند. نکته‌ی جالب در آزمون انتوتو این است که S24 پلاس فقط ۷ درصد ضعیف‌تر از گلکسی S24 اولترا ظاهر شد.

بنچمارک Solar Bay از 3DMark عملکرد رهگیری پرتو در گوشی‌ها را آزمایش می‌کند. نسخه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ گلکسی S24 امتیاز ۸٬۷۶۶ را به‌عنوان بهترین امتیاز و ۴٬۸۷۴ را به‌عنوان کمترین امتیاز در این آزمایش کسب کرده است. پایداری ۵۵٫۶ درصدی این گوشی بهتر از پایداری ۵۰٫۳ درصدی در گلکسی S24 اولترا است.

در آزمون سنگین Wild Life Extreme، گلکسی S24 و S24 پلاس و S24 اولترا به‌ترتیب پایداری ۵۳ و ۵۵٫۴ و ۴۹٫۱ درصدی را از خود به‌نمایش گذاشتند.

در آزمون باتری، صفحه‌نمایش هر سه گوشی روی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰ نیت تنظیم شده بود. گلکسی S24 درحدود ۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه و گلکسی S24 پلاس نزدیک به ۱۳ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام آورد. گلکسی S24 اولترا نیز به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ ۱۵ ساعت شارژدهی ارائه داد.

نتایج بالا نشان می‌دهند که تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ در افزایش بهره‌وری و قدرت پردازشی پیشرفت زیادی کرده و توانسته است اختلافش را با اسنپدراگون به‌حداقل برساند.

سامسونگ قیمت گوشی گلکسی S24 را ۷۹۹ دلار اعلام کرده است. قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به‌ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱٬۲۹۹ دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.