خبر تازه اپل نرم‌افزار خودروهای ۲۰۲۴ را تقویت می‌کند آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

در نسخه‌ی جدید کارپلی، هشت نرم‌افزار جدید افزوده شده‌اند که شامل تنظیمات خودرو، نمایش دوربین دنده‌عقب خودرو، وضعیت باتری خودرو، تنظیمات متناسب با آب‌وهوا برای کنترل دمای داخل یا روشن‌کردن گرمایش صندلی‌ها، هشدار کم یا زیاد بودن فشار تایرها و اپلیکیشنی برای مشاهده‌ی سرعت‌ متوسط و کارایی مصرف انرژی و مسافت کلی طی‌شده در سفر می‌شود.

شرکت خالق مک بوک پیش‌تر اعلام کرده بود که در نسخه بتای iOS 17.4 کاربران خواهند توانست تا رنگ و طراحی نمایشگر کارپلی ازجمله ظاهر داشبورد را تغییر دهند.

اپل برای اولین‌بار نمونه‌ی اولیه‌ای از کارپلی نسل بعدی را در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی کرد که در آن نسخه، رابط کاربری می‌توانست طبق مدل خودرو و هویت برند سازنده‌ تنظیم شود. این قابلیت را استون مارتین و پورشه در اواخر همان سال امتحان کردند.

استون مارتین اعلام کرد که اولین خودروهای خود با کارپلی نسل بعدی را در سال ۲۰۲۴ با مدل جدیدی از خودرو اسپرت DB12 رونمایی خواهد کرد. همچنین، پورشه جزئیات خاصی درباره برنامه‌های خود ارائه نداد.

اپل هنگام اعلان اولیه‌ی کارپلی نسل بعدی، اعلام کرد که آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندرور، لینکلن، مرسدس بنز، نیسان، پولستار، پورشه، رنو، و ولوو در فهرست تولیدکنندگان متقاضی کارپلی قرار دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.