خبر تازه بررسی لپ تاپ ام‌اس‌آی Stealth 16 نسخه ویژه AMG؛ لپ‌تاپ ماشین‌بازها! آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

همکاری‌های مشترک بین برندهای شناخته‌شده‌ی دنیای تکنولوژی، همواره جزو موضوعات بحث‌برانگیز است. بسیاری از کاربران اعتقاد دارند این همکاری‌ها ارزش بیشتری به محصول نهایی اضافه نمی‌کنند و بیشتر حرکتی تبلیغاتی برای جذب بیشتر خریداران هستند. شاید چنین تصوری تا حدودی هم منطقی به نظر برسد.

همکاری سازندگان گوشی‌های هوشمند با برندهای مطرح عکاسی مانند لایکا و RED هرگز نتوانست کاربران مشتاق را راضی کند و پس از مدت کوتاهی نیز متوقف شد؛ چه آنکه پرطرفدارترین دوربین‌ها میان گوشی‌های پرچم‌دار، مانند گوشی اپل یا گوشی سامسونگ، با همکاری هیچ برند عکاسی بزرگی ساخته نمی‌شوند؛ اما گاهی اوقات می‌توان ردی از خلاقیت هم در این‌گونه همکاری‌ها پیدا کرد. از جمله، لپ‌تاپی که لوگوی دو برند پرطرفدار روی آن ثبت شده است: لپ‌تاپ گیمینگ مشترک MSI و AMG.

در مقاله‌ی پیش‌رو، لپ‌تاپ MSI Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport را زیر ذره‌بین تک تایمز می‌گذاریم. تا انتهای بررسی لپ تاپ MSI با تک تایمز همراه باشید.

بررسی ویدیویی لپ‌تاپ Stealth 16 Mercedes ام‌اس‌آی

تماشا در یوتیوب

نسخه‌ی مرسدس لپ‌تاپ Stealth 16 در دو نسخه با پردازنده‌های گرافیکی متفاوت روانه بازار شده است؛ هر دو مدل از پردازنده اینتل Core i9 – 13900H نسل سیزدهم استفاده می‌کنند و به گرافیک RTX 4070 یا RTX 4060 مجهز شده‌اند. ما نسخه‌ی مجهز به گرافیک RTX 4060 را برای بررسی دراختیار داشتیم؛ در جدول زیر می‌توانید جزئیات مشخصات لپ‌تاپ را مشاهده کنید.

مشخصات فنی لپ‌تاپ Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport ام‌اس‌آی

پردازنده

Intel Core i9 – 13900H

صفحه‌نمایش

۱۶ اینچی UHD+ – ۶۰ هرتز – OLED

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce RTX 4060 – 8GB GDDR6

فضای ذخیره‌سازی

یک ترابایت SSD (دو اسلات M.2 SSD)

رم

۶۴ گیگابایت DDR5

وب‌کم

FHD 30fps@1080p

ارتباطات

Killer Gb LAN (تا 2.5G)

Wi-Fi 6E

بلوتوث ۵٫۳

Killer Gb LAN (تا 2.5G)

Wi-Fi 6E

بلوتوث ۵٫۳

جک ۳٫۵ میلیمتری میکروفن / هدفون

صدا

۲ اسپیکر ۲ وات

۴ ووفر ۲ وات

پورت‌ها

1x Type-C (USB3.2 Gen2 / DP)

1x Type-C (USB / DP / Thunderbolt 4) with PD charging

1x Type-A USB3.2 Gen2

1x Micro SD Card Reader

1x HDMI 2.1 (8K @ 60Hz / 4K @ 120Hz)

1x RJ45

باتری

۴ سلولی ۹۹٫۹ وات‌ساعت

وزن

۱٫۸۸ کیلوگرم

ابعاد

۳۳۵٫۸ در ۲۵۹٫۷ در ۱۹٫۹۵ میلیمتر

طراحی ظاهری احتمالا تاثیرگذارترین عامل در گجت‌هایی است که در همکاری مشترک بین برندهای مختلف ساخته می‌شوند. لپ‌تاپ مشترک ام‌اس‌آی و مرسدس هم از این الگو پیروی می‌کند. از آنجا که لپ تاپ MSI تقریبا همان Stealth Studio‌ در لباسی متفاوت است، با نگاهی کوتاه می‌توان اثرات همکاری با AMG در طراحی را مشاهده کرد.

حتی رنگ لپ‌تاپ هم اختصاصی است

اولین نکته که پس از باز کردن بسته‌بندی لپ‌تاپ MSI-AMG به چشم می‌خورد، رنگ Selenite Gray آن است که درواقع رنگ اختصاصی کمپانی مرسدس برای خودروهای سری AMG به حساب می‌آید و در همین گام اول، این لپ‌تاپ را به گجتی برای طرفداران مرسدس تبدیل می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.