حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پنتاگون از هوش مصنوعی توسعه یافته توسط Project Maven برای شناسایی اهداف حمله هوایی استفاده کرد – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

بر اساس گزارش جدید ارتش آمریکا پس از حملات 7 اکتبر حماس به اسرائیل، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را افزایش داده است. بلومبرگ. شویلر مور، افسر ارشد فناوری فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به این سازمان خبری گفت که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به پنتاگون کمک کردند تا اهداف بیش از 85 حمله هوایی در این ماه در خاورمیانه را شناسایی کند.

بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای جنگنده ایالات متحده این حملات هوایی را علیه هفت تأسیسات در عراق و سوریه در 2 فوریه انجام دادند و راکت‌ها، موشک‌ها، انبارهای پهپادها و مراکز عملیات شبه‌نظامیان را به طور کامل منهدم کردند یا حداقل به آنها آسیب رساندند. پنتاگون همچنین از سیستم‌های هوش مصنوعی برای یافتن پرتابگرهای موشک در یمن و جنگنده‌های سطحی در دریای سرخ استفاده کرده بود که سپس با حملات هوایی متعدد در همان ماه منهدم شد.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای محدود کردن اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند، تحت پروژه Maven، مشارکت منحل‌شده گوگل، پنتاگون، توسعه داده شدند. به طور دقیق، این پروژه مستلزم استفاده از فناوری هوش مصنوعی گوگل توسط ارتش ایالات متحده برای تجزیه و تحلیل تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین و تصاویر پرچم برای بررسی بیشتر انسانی بود. این امر باعث ایجاد غوغا در میان کارمندان گوگل شد: هزاران نفر از این شرکت درخواست کرده بودند تا به همکاری خود با پنتاگون پایان دهد و حتی برخی به دلیل دخالت آن به طور کلی کنار رفتند. چند ماه پس از اعتراض کارمندان، گوگل تصمیم گرفت قرارداد خود را که در سال 2019 به پایان رسیده بود، تمدید نکند.

مور گفت بلومبرگ نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه حتی پس از پایان دخالت گوگل، آزمایش با استفاده از الگوریتم‌ها برای شناسایی اهداف بالقوه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای یا پهپاد را متوقف نکرده‌اند. او گفت که ارتش در سال گذشته استفاده از آنها را در تمرینات دیجیتالی آزمایش کرده است، اما پس از حملات 7 اکتبر حماس شروع به استفاده از الگوریتم های هدف گیری در عملیات واقعی کرد. با این حال، او توضیح داد که کارکنان انسانی به طور مداوم توصیه‌های هدف سیستم‌های هوش مصنوعی را بررسی و تأیید می‌کنند. پرسنل انسانی نیز کسانی بودند که پیشنهاد کردند که چگونه حملات را انجام دهیم و از کدام سلاح استفاده کنیم. او می‌گوید: «هیچ‌وقت الگوریتمی وجود ندارد که فقط در حال اجرا باشد، به نتیجه برسد و سپس به مرحله بعدی برود. هر مرحله‌ای که شامل هوش مصنوعی می‌شود، در انتها یک انسان بررسی می‌کند.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.