حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

متا در حال از بین بردن برگه اخبار فیس بوک در ایالات متحده و استرالیا است – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

در اوایل آوریل، تب اخبار فیس بوک برای کاربران ایالات متحده و استرالیا ناپدید می شود. متا اعلام کرده است که تب اختصاصی موجود در بخش نشانک‌های شبکه اجتماعی خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای “تراز کردن” منسوخ می‌کند. [its] سرمایه گذاری به [its] محصولات و خدماتی که مردم بیشترین ارزش را دارند.” این شرکت قبلاً در اوایل دسامبر 2023 برگه “اخبار” را در بریتانیا، فرانسه و آلمان بازنشسته کرد و توضیح داد که منابع خود را به چیزهای دیگری هدایت می کند که مردم می خواهند بیشتر ببینند، مانند ویدئوهای فرم کوتاه. .

در پست جدید متا، تعداد افرادی که از تب News در ایالات متحده و استرالیا استفاده می‌کنند طی سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است. ظاهراً اخبار کمتر از سه درصد از آنچه کاربران در فیس بوک می بینند را تشکیل می دهد، و این بخش بزرگی از تجربه آنها نیست. این شرکت نوشت: “ما می دانیم که مردم برای اخبار و محتوای سیاسی به فیس بوک نمی آیند، بلکه می آیند تا با مردم ارتباط برقرار کنند و فرصت ها، علایق و علایق جدیدی را کشف کنند.”

با کشیدن برگه اخبار در استرالیا، این شرکت همچنین پس از پایان معاملات فعلی، به ناشران در این کشور پول پرداخت نخواهد کرد. چند سال پیش، فیس‌بوک در واکنش به قانون پیشنهادی آن زمان که شرکت‌هایی مانند متا را ملزم می‌کرد برای محتوای خود به سازمان‌های رسانه‌ای پول پرداخت کنند، لینک‌های خبری را در این کشور مسدود کرد. این شرکت تنها چند روز بعد پس از شروع معامله با سازمان‌های رسانه‌ای استرالیا، لینک‌های خبری را مسدود کرد.

مطابق با سن، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا معتقد است که گوگل و متا با ده ها رسانه از جمله گاردین استرالیا و نیوز کورپ استرالیا قراردادهایی به ارزش حدود 200 میلیون دلار در سال امضا کردند. متا حدود یک سوم یا 66 میلیون دلار از این مبلغ را بر عهده دارد، به این معنی که تصمیم آن تأثیر زیادی بر تجارت خبری در کشور خواهد داشت. و به نظر می‌رسد جایی برای مذاکره وجود ندارد: این شرکت در اعلامیه‌اش به صراحت اعلام کرد که قرار نیست معاملات تجاری جدیدی برای محتوای اخبار سنتی در هیچ یک از مناطقی که قبلاً برگه اخبار را حذف کرده، وارد کند.

متا لینک های خبری را در کشورهای فوق مسدود نکرده است، با این حال، کاربران فیس بوک همچنان می توانند به هر چیزی که در این شبکه اجتماعی پست شده است دسترسی داشته باشند. ناشران همچنین می توانند طبق معمول به پست کردن پیوندهای داستان های خود در صفحات رسمی خود ادامه دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.