حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شکایت گروهی از اپل به اتهام انحصارطلبی ذخیره سازی ابری در محصولات خود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

بر اساس گزارشات، یک شکایت دسته جمعی علیه اپل در روز جمعه در دادگاه شمالی کالیفرنیا، این شرکت را متهم به ایجاد شرایط ناعادلانه برای اطمینان از اینکه iCloud به عنوان گزینه ذخیره سازی ابری غالب برای دستگاه هایش باقی می ماند، متهم شده است. . این شکایت استدلال می‌کند که با قرار دادن «محدودیت‌های تکنولوژیکی جراحی» بر روی انواع فایل‌هایی که سایر ارائه‌دهندگان ابری می‌توانند میزبانی کنند، اپل این کار را انجام داده است تا تنها iCloud بتواند به کاربران دستگاه‌های اپل فضای ذخیره‌سازی کامل ارائه دهد. طبق این شکایت، این امر همچنین به اپل این امکان را داده است که در صورت عدم وجود هرگونه تهدید واقعی برای تسلط iCloud، هزینه‌های بالاتری را دریافت کند.

کلاس پیشنهادی که توسط هاگنز برمن نمایندگی می شود، ده ها میلیون مشتری را در ایالات متحده پوشش می دهد. قانون بلومبرگ یادداشت. در حالی که کاربران آیفون و آی‌پد این گزینه را دارند که انواع خاصی از فایل‌ها را با ارائه دهندگان ذخیره‌سازی ابری غیر اپل ذخیره کنند، مواردی وجود دارد – از جمله داده‌های برنامه و تنظیمات دستگاه – که فقط iCloud اجازه میزبانی آنها را دارد. این به کاربران اجازه می‌دهد که یا گزینه «غیرجذاب» مربوط به استفاده از حساب‌های ذخیره‌سازی ابری متعدد را برای پوشش کامل نیازهای پشتیبان‌گیری خود انتخاب کنند، یا راحتی خدمات کامل iCloud. این شکایت استدلال می‌کند که محدودیت‌های اپل خودسرانه هستند و برای سرکوب رقابت کار می‌کنند.

در این شکایت آمده است: اپل «تسلط ندارد زیرا محصولی برتر در فضای ذخیره‌سازی ابری ساخته است». از نقطه نظر امنیت و عملکرد، iCloud نسبت به دیگر پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری بهتر (و اغلب پایین‌تر) نیست. در عوض، اپل با تقلب در میدان بازی رقابتی به تسلط بر بازار دست یافته است تا فقط iCloud بتواند برنده شود. این پرونده به تازگی تشکیل شده است و هنوز وضعیت اقدام دسته جمعی اعطا نشده است، اما هر کسی که فکر می کند ممکن است واجد شرایط ورود به آن باشد، می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر فرمی را در این مورد پر کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.