بازیابی اینترنتی سیستم عامل احتمالا به iOS اضافه می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل به تازگی نسخه های آزمایشی متعددی از سیستم عامل خود را منتشر کرده و در آن ها از کدهای مربوط به یک ویژگی جدید به نام بازیابی اینترنتی سیستم عامل بهره گرفته است.

با از کار افتادن یا عملکرد نامناسب لپ تاپ مک، می توان سیستم عامل را بازیابی و این مشکل را به راحتی حل کرد. سیستم عامل macOS از یک ویژگی ریکاوری اینترنتی برخوردار است که در صورت استفاده از فرمان بوت (Command+R)، می تواند به طور خودکار سیستم عامل را دانلود و نصب کند.

شرایط نصب OS در آیفون ها و آیپدها کمی متفاوت است. برای بازیابی سیستم عامل روی یک دستگاه مجهز به iOS، باید ابتدا دستگاه را به یک کامپیوتر شخصی با iTunes وصل کرده و عملیات بازیابی را در آنجا به انجام رساند. اما با توجه به گزارش های اخیر، این روند به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد. 

اپل امروز نسخه های آزمایشی جدیدی از سیستم عامل iOS 13.4 ،PadOS 13.4 ،watchOS 6.2 ،tvOS 13.4 و macOS 10.15.4 را عرضه کرد. طبق گفته های وب‌سایت 9t05Mac، کدهای جدیدی در نسخه های آزمایشی وجود دارند که به ویژگی جدیدی به نام OS Recovery یا همان بازیابی اینترنتی سیستم عامل اشاره می کنند.

این تغییر چندان غیرمنطقی به نظر نمی رسد، چون اپل مدام در حال افزایش سازگاری iPadOS با macOS از لحاظ ویژگی های واقعی و موردنیاز کاربران است. به بیان بهتر، با استفاده از ویژگی بازیابی سیستم عامل دیگر نیازی به اتصال گوشی همراه به کامپیوتر جهت تعمیر یا نصب سیستم عامل نیست.

به عنوان مثال، کاربران برای بازیابی اپل واچ تنها باید به فروشگاه های اپل مراجعه کنند؛ چراکه چنین دستگاه هایی فاقد پورت لایتنینگ هستند و نمی توان آن ها را به iTunes متصل کرد. حال اگر با نصب نسخه بتا مشکلی در دستگاه به وجود بیاید، کاربر به دردسر بزرگی گرفتار خواهد شد، چراکه دیگر راه برگشتی نیست. در اینجا باید خاطرنشان کنیم که اپل تی وی را می توان به رایانه های شخصی متصل کرد؛ با این حال بازیابی اینترنتی راه حل مناسب تری به نظر می رسد.

تنها تفاوتی که بین بازیابی اینترنتی در macOS و بازیابی OS در iOS وجود دارد، آن است که مورد دوم معمولا آخرین نسخه موجود از iOS و iPadOS را روی دستگاه نصب می کند. در حالیکه بازیابی اینترنتی، تنها نسخه ای که همراه با رایانه عرضه می شود را نصب می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع