پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا در سال ۲۰۱۹ مشخص شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخیرا موسسه Omdia در گزارش خود، آیفون XR و آیفون ۱۱ را پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده بود. حالا موسسه تحقیقاتی Counterpoint در  جدیدترین گزارش خود، این نتایج را تایید کرده و لیست محبوب‌ترین گوشی‌های هر منطقه دنیا را منتشر کرده است.

گوشی‌های آیفون بر آمریکای شمالی حکمفرما بوده‌اند

اپل سال‌ها در آمریکای شمالی پیشتاز بوده است و گزارش امروز Counterpoint، محبوبیت بالای کوپرتینونشین‌ها در این منطقه را تایید می‌کند.

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی، آیفون XR بوده است. این گوشی محبوبیت بسیار زیادی در بین مشتریان این منطقه داشته و ۱۲ درصد از کل فروش‌ها را تشکیل داده است.

بعد از آن، گوشی جدیدتر آیفون ۱۱ قرار دارد که علی‌رغم اینکه فقط چهار ماه در بازار حضور داشته، توانسته ۶ درصد از سهم بازار آمریکای شمالی را در اختیار بگیرد. Counterpoint درباره این گوشی هیچ پیش‌بینی‌ای نکرده، اما به نظر می‌رسد که آیفون ۱۱ امسال محبوب‌ترین هندست دنیا خواهد شد.

رتبه سوم فروش در آمریکای شمالی متعلق به آیفون ۸ با سهم بازار ۵ درصد است. این عدد با در نظر گرفتن اینکه دو سال از عرضه این گوشی به بازار می‌گذرد، بسیار عالی است و می‌تواند خبر خوبی برای آیفون ۹ که احتمالا ماه آینده به قیمت ۳۹۹ دلار معرفی خواهد شد، باشد.

آیفون XS مکس و آیفون ۱۱ پرو هم با در اختیار داشتن سهم ۴ و ۳ درصدی از بازار آمریکای شمالی، به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. این نتایج ثابت می‌کند که هنوز اشتیاق زیادی به مدل‌های پریمیوم آیفون با نمایشگرهای بزرگ وجود دارد.

سامسونگ و اپل بر بازار اروپا سیطره داشتند
طبق گزارش Counterpoint، بازار اروپا در سال گذشته تحت سیطره اپل و سامسونگ قرار داشته است. علت این موضوع می‌تواند اتخاذ استراتژی‌های جدید از طرف این دو برند و کاهش حضور هواوی در این منطقه باشد.

رتبه اول فروش در قاره اروپا متعلق به گوشی گلکسی A50 سامسونگ بوده است. این هندست در ماه مارس سال گذشته معرفی شد و علی‌رغم اینکه فقط ۹ ماه در بازار حضور داشته، توانسته ۵ درصد از کل فروش‌ها را به خود اختصاص بدهد.

در رتبه دوم این لیست، پرفروش‌ترین گوشی دنیا یعنی آیفون XR با سهم بازار ۴ درصد قرار دارد. بعد از آن هم آیفون ۱۱ با در اختیار داشتن ۳ درصد از سهم بازار جای گرفته است.

رتبه‌های چهارم و پنجم این لیست را گوشی‌های اقتصادی گلکسی A10 و گلکسی A40 اشغال کرده‌اند و هر کدام توانسته‌اند ۳ درصد از سهم بازار اروپا را در اختیار بگیرند.

اوپو، ویوو و هواوی پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار چین را داشته‌اند

اما بازار چین، داستان کاملا متفاوتی دارد. هواوی با اینکه از نظر حجم عرضه، محبوب‌ترین برند بازار چین بوده است، اما فقط یکی از گوشی‌های این شرکت، یعنی هواوی P30، با سهم بازار ۲ درصد جزو پنج تای اول قرار داشته است (در رتبه پنجم). بالاتر از آن در رتبه‌های چهارم و سوم به ترتیب گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه ویوو Y93 و ویوو Y93s هر کدام با سهم ۲ درصدی جای گرفته‌اند. در بالای آن‌ها هم هندست گران‌تر اوپو A9 توانسته با سهم ۳ درصدی جایگاه دوم را اشغال کند..

محبوب‌ترین گوشی هوشمند بازار چین، اوپو A5 بوده است. این هندست، ۴ درصد از کل فروش های این بازار را تشکیل داده و بعد از یک سال، موفق به حذف رقیب خود یعنی شیائومی از لیست ۵ تای اول شده است.

سامسونگ در بقیه مناطق پیشتاز بوده است

در سال گذشته، خاورمیانه و آفریقا تحت سیطره سامسونگ قرار داشته‌اند. گوشی‌های گلکسی A10، گلکسی A2 Core، گلکسی A50، گلکسی A20 و گلکسی A10s به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم این بازار جای گرفته‌اند.

آمریکای لاتین هم وضعیت مشابهی داشته، هرچند که موتورولا توانسته در ۵ تای اول حضور یابد. در این منطقه گلکسی A10 بار دیگر در رتبه اول قرار گرفته و بعد از آن به ترتیب گلکسی J2 Core، موتو E2 Play، گلکسی A20 و گلکسی J4 Core جای دارند.

آخرین منطقه، بازار آسیا پاسفیک است که ۵ گوشی پرفروش آن ترکیبی از همه برندها بوده است. رتبه اول این منطقه را اوپو A5s با سهم ۳ درصد از آن خود کرده و در رتبه‌های بعدی به ترتیب گلکسی A50، آیفون XR، گلکسی A10 و ریلمی C2 هر کدام با ۲ درصد سهم بازار جای گرفته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع