زوم‌اپ: بامبو؛ مربی مالی برای افزایش سرمایه ازطریق بورس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپلیکیشن بامبو یکی از نرم‌افزارهای مدیریت مالی است که به‌عنوان مربی به شما کمک می‌کند با برنامه‌ریزی صحیح، به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنید.

اپلیکیشن بامبو به پشتوانه‌ی هلدینگ مالی مفید، درحقیقت نرم‌افزار مدیریت مالی است که به کاربران خود مشاوره می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری هدفمند هم‌زمان با پس‌انداز منظم، به اهداف مالی خود دست پیدا کنند. اپلیکیشن بامبو برپایه‌ی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با مدیریت هلدینگ مالی مفید طراحی شده است.

بهتر است در ابتدا، اندکی به هدف مدنظر توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن اشاره کنیم. با استفاده از بامبو که برپایه‌ی سوددهی براساس سرمایه‌گذاری مبلغی مشخص در هر صندوق است، کاربر می‌تواند برنامه‌ای برای افزایش سرمایه‌ی خود تعیین کند و در بازه‌ی زمانی مشخص و براساس مدیریت تخصصی سرمایه در بازار بورس، به اهداف خود دست یابد. برای مثال، اگر به‌دنبال خرید کالایی در چند ماه آینده یا به‌دنبال این باشید که در سال‌های آینده، سرمایه‌ای برای هدفی خاص پس‌انداز کنید، بامبو نحوه‌ی رشد و افزایش این سرمایه‌ را به پشتوانه‌ی بزرگ‌ترین بازیگر بازار بورس دراختیار شما قرار خواهد داد.

برای اینکه بیشتر با نحوه‌ی عملکرد بامبو آشنا شوید، بهتر است در ابتدا نگاهی کوتاه به چگونگی سرمایه‌گذاری در بازار بورس بیندازیم. این روزها برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس کشور، باید به‌سراغ یکی از کارگزاری‌های فعال رفت و ازطریق کارگزاری‌ها، در بورس خرید‌و‌فروش کرد. بااین‌حال، آیا تمام افراد دانش کافی برای حضور در بازار بورس و خرید‌و‌فروش مستقل در آن را دارند؟ پاسخ این پرسش منفی است.

سبدگردانان فعال بازار برای اینکه فعالیت در این بازار را برای همگان ممکن کنند، صندوق‌هایی ایجاد کرده‌اند که افراد مبتدی و تازه‌کار بدون داشتن دانش فنی مالی لازم، در بازار بورس می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها به سوددهی برسند. این صندوق‌ها که سبد‌هایی متشکل از سهام شرکت‌های مختلف و گاه اوراق مشارکت را شامل می‌شود، به‌دلیل اینکه کارشناسان شرکت‌های سبدگردان ‌بر آن‌ها نظارت می‌کنند، ریسک کمتری دارند.

بهتر است سراغ اپلیکیشن بامبو برویم. برای استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن بامبو باید ثبت‌نام کنید و وارد این اپلیکیشن شوید. با‌توجه‌به اینکه بامبو محصول کارگزاری مفید است، می‌توانید ازطریق نام‌ کاربری و رمزعبور سرویس‌های آنلاین این کارگزاری وارد بامبو شوید. البته پیش از ورود، امکان مشاهده‌ی اصلی‌ترین قابلیت بامبو، یعنی انتخاب اهداف سرمایه‌گذاری با مشخص‌کردن سرمایه‌ی اولیه و میزان پرداختی در هر ماه یا هفته و طول دوره‌ی سرمایه‌گذاری وجود دارد. با‌توجه‌به وضعیت موجود و پیش‌بینی‌های لازم در ماه‌های آینده، بامبو میزان سودی را مشخص می‌کند که با شرایط واردشده می‌تواند عاید کاربر شود.

درمجموع برای استفاده از اپلیکیشن بامبو، کاربران باید سه مرحله‌ی زیر را با دقت انجام دهند:

  • دانلود اپلیکشن بامبو
  • تکمیل اطلاعات کاربری
  • دریافت کد سجام

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، در اولین مرحله باید نوع هدف خود را انتخاب کنید: خرید یا سرمایه‌گذاری.

در بخش خرید، هفت دسته‌بندی مختلف زیر دراختیار کاربر قرار می‌گیرد:

  • کالای دیجیتال
  • مسافرت
  • خودرو
  • مسکن
  • لوازم خانه
  • ازدواج
  • سایر موارد

فرض کنیم تصمیم گرفته‌اید گوشی موبایل بخرید. از منو خرید، قسمت کالای دیجیتال را انتخاب می‌کنید. سپس مبلغ مدنظر برای خرید این گوشی (برای مثال ۶ میلیون تومان) و زمان درنظرگرفته‌شده برای خرید آن (برای مثال مرداد ۱۳۹۹) را وارد می‌کنید.

اپلیکیشن بامبو

این اپلیکیشن با محاسبه‌ی زمان باقی‌مانده تا تحقق هدف شما و تخمین رشد سرمایه‌ی اولیه، بهترین راهکار برای افزایش سرمایه‌ی موردنیاز را در زمان باقی‌مانده پیشنهاد می‌دهد. برای مثال، درباره‌ی خرید گوشی با بودجه‌ی ۶ میلیون تومانی و پرداخت اولیه‌ی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ماهانه ۹۰۲ هزار تومان، در ۵ ماه رشد سرمایه‌ای معادل ۲۹۰ هزار تومان خواهید داشت و با پرداخت ۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان، می‌توانید به هدف خود، یعنی خرید گوشی موبایل ۶ میلیون تومانی، دست پیدا کنید.

البته کاربر می‌تواند موارد را بسته به علاقه‌اش تغییر دهد. به‌عنوان مثال، به‌جای پرداخت ماهانه، پرداخت هفتگی را انتخاب کند و مبلغ اولیه‌ی سرمایه‌گذاری را نیز کاهش دهد یا زیاد کند. با اعمال تغییرات یادشده، مشاهده می‌کنید اپلیکیشن پیشنهاد جدیدی به شما ارائه خواهد کرد.

حالا باهم نگاهی به منوهای سرمایه‌گذاری می‌اندازیم. در بخش سرمایه‌گذاری، هفت دسته‌بندی مختلف به‌شرح زیر موجود است:

  • جهیزیه‌ی دخترم
  • ازدواج پسرم
  • روز مبادا
  • بازنشستگی خودم
  • تحصیل فرزندم
  • سال‌خوردگی والدینم
  • سایر موارد

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید با سرمایه‌ی اولیه‌ی یک‌میلیون تومان، ۲۰ سال بعد بازنشسته بشوید. با واردکردن مبلغ و تاریخ مدنظر، اپلیکیشن رشد سرمایه‌ی اولیه را محاسبه می‌کند و سرمایه‌ی شما را بعد از گذشت ۲۰ سال تخمین می‌زند. مشابه بخش خرید، در این بخش نیز کاربر می‌تواند با تغییر مقادیر زمانی و مبالغ پرداختی تغییرات در مبلغ سرمایه‌گذاری را مشاهده و بهترین گزینه را انتخاب کند.

اپلیکیشن بامبو

تا اینجای کار، شما تنها به بخش پیشنهاد‌های اپلیکیشن دسترسی داشته‌اید؛ اما برای تحقق سرمایه‌گذاری و پرداخت مبالغ، باید اطلاعات کاربری خود را کامل وارد و در مرحله‌ی نهایی کد سجام دریافت کنید. پرداخت‌هایی که کاربران در اپلیکیشن بامبو انجام می‌دهند، به‌طورمستقیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مفید سرمایه‌گذاری می‌شود که درحقیقت، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس است، با این تفاوت که به آشنایی با تحلیل‌های مربوط به بازار بورس و صرف هزینه و زمان برای آن نیازی ندارید.

پس از طی این مرحله و ورود به اپلیکیشن بامبو، قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن نیز دردسترس قرار می‌گیرد. درصورت سرمایه‌گذاری و واریز مبلغ، امکان برداشت نیز وجود دارد؛ به‌طوری‌که با ارسال درخواست ازطریق اپلیکیشن بامبو، کاربران می‌توانند در سه روز کاری پس از درخواست برداشت، مبلغ دلخواه را ازطریق واریز به حساب بانکی خود دریافت کنند.

کد سجام چیست؟ مزیت داشتن کد سجام چیست؟

براساس تعریف بامبو از این سامانه، سجام مخفف عبارت «سامانه‌ی جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه‌ی وجود این سامانه را به‌منظور ایجاد یکپارچگی اطلاعات ایجاد کرده است. ناگفته نماند سجام زیرنظر سازمان بورس فعالیت می‌کند و تمامی افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند، باید کد سجام دریافت کنند؛ چراکه فعالیت در بورس بدون داشتن این کد امکان‌پذیر نیست. این موضوع شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز می‌شود. 

مراحل دریافت کد سجام

برای دریافت کد سجام باید سه مرحله را طی کنید:

  • تکمیل فرم اطلاعات شخصی: در این مرحله، کاربر باید اطلاعاتی نظیر کدملی و شماره‌ی حساب و آدرس محل سکونت را وارد کند.
  • پرداخت هزینه: دریافت کد سجام هزینه‌ای ۱۰ هزارتومانی دارد که باید پرداخت شود. 
  • احراز هویت: آخرین مرحله از دریافت کد سجام احراز هویت است که به‌صورت آنلاین نیست و کاربر باید به یکی از مراکز تعیین‌شده حضورا مراجعه کند.

دریافت کد سجام

اپلیکیشن بامبو علاوه‌بر آنچه گفته شد، در منو جداگانه‌ای، برای بسیاری از گزینه‌های خرید (کالای دیجیتال، خودرو و…) و سرمایه‌گذاری (بازنشستگی، تهیه‌ی جهیزیه و…) پیشنهاد‌های متعددی به کاربر می‌دهد که با انتخاب آن به واردکردن مبلغ یا زمان خرید و سرمایه‌گذاری نیازی نخواهید داشت. درضمن در منو آموزش، کاربران به محتواهای مفیدی دسترسی دارند که با مطالعه‌ی آن، سرمایه‌گذاری و خرید هوشمندانه‌تری تجربه خواهند کرد.

دانلود اپلیکیشن

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع