فروش ۸ میلیون دلاری بیت کوین های استخراج شده در سال ۲۰۱۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یک ماینر ارزهای دیجیتال در کیف پول قدیمی خود از سال ۲۰۱۰ را حاوی هزار بیت کوین پیدا کرد و آن را به مبلغ حدود هشت میلیون دلار فروخت.

در تاریخ ۱۰ مارس فردی در سایت Bitcointalk با انتشار پستی در مورد نحوه دستیابی به بیت کوین سوال می‌کند. او خود را ماینر تازه کار معرفی کرده و می‌گوید مدت‌ها قبل بیت‌کوین استخراج می‌کرده و پس از وقفه ای طولانی، دوباره به دنیای ارز دیجیتال کریپتو بازگشته است.

این کاربر با نام کاربری whoamisoon در پست خود ادعا می‌کند مدت ها قبل به وسیله کارت گرافیک سیستم خود توانسته مقداری بیت کوین استخراج کند و به تازگی فایل wallet.dat را در یکی از فلش مموری‌های خود پیدا کرده است.

او در ادامه پستش از کاربران در مورد ارزش کیف پول سوال می کند و از آنها می خواهد تا او را در مورد نحوه دسترسی به بیت کوین ها و فروش آن‌ها راهنمایی کنند. کاربران Bitcoin Forum نیز به او از امکان دسترسی به بیت کوین ها و فروش آن اطلاع می‌دهند.

 

چند ساعت بعد کاربران تراکنش انتقال هزار بیت کوین که در تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۱۰ استخراج شده بودند را در سایت Blockchain شناسایی می کنند. این موضوع سبب شد تا برخی از کاربران حدس بزنند که بیت کوین های انتقال داده شده به کاربر یاد شده تعلق داشته اند. مبادله بیت کوین ها در سایت کوین بیس (Coin Base) انجام گرفته بود.

 

گفته می‌شود دو روز بعد کاربر whoamisoon به سایت بازگشته و از کاربرانی که او را راهنمایی کرده بودند، تشکر کرد. تاریخ پست این کاربر نشان می‌دهد که او پیش از تاریخ ۱۳ مارس هر بیتکوین را در ازای ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار فروخته که مجموعا نزدیک به ۷.۵ تا ۸ میلیون دلار می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع