با پرتاب مجدد راکت Falcon 9، اسپیس ایکس رکوردشکنی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ششمین ماهواره از سری ماهواره‌های Starlink شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) با نام Falcon 9 امروز (۱۹ مارس ۲۰۲۰) به فضا پرتاب شد. این پرتاب چند روز پیش به تعویق افتاده بود.

براساس اعلام SpaceX، این شرکت قصد دارد با قرار دادن ماهواره جدید در فضا، برنامه اینترنت با پهنای باند آزاد را در اواخر سال جاری میلادی در آمریکا و کانادا اجرایی کند.

این برنامه را می‌توان یک صورت فلکی نامید؛ زیرا ۳۶۰ فضاپیما به آن متصل شده و SpaceX را به بزرگترین اپراتور ماهواره ای خصوصی جهان تبدیل می‌کند.

در این پرتاب از راکت Falcon 9 استفاده شد که SpaceX برای پنجمین بار از آن استفاده می‌کرد. این پرتاب به‌نوعی رکوردشکنی این شرکت نیز به حساب می‌آید. همچنین در این پرتاب برای اولین بار از سیستم جدید تقویت کننده پرتابگر نیز استفاده شده بود اما متاسفانه روند آن طبق برنامه قبلی پیش نرفت. SpaceX قصد دارد تا اجزای جدا شده از این پرتابگر را که در دریا سقوط کرده است را پیدا کرده و پس از بررسی و آزمایش‌های مورد نیاز، از آن مججدا استفاده کند.

در حال حاضر SpaceX در حدود هشت هفته برای بازسازی تقویت کننده‌های پرتابگر Falcon 9 زمان دارد و همچنان به دنبال بهبود آن خواهد بود تا درنهایت بتواند از فضاپیمای Starship مجددا استفاده کرده و جانشین پرتابگرهای Falcon 9 و Falcon Heavy باشد.

این پرتاب ششمین مأموریت SpaceX در سال 2020 و چهارمین ماموریت آن از زمان راه اندازی پروژه Starlink است. انتظار می‌رود روند اجرای این برنامه سریع‌تر شده و در سال ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی و بخش‌های دیگری از جهان مورد استفاده قرار گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع