احوال پرسی بدون تماس فیزیکی مخصوص ایام کرونا!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به شیوع کرونا، باید تماس فیزیکی را به حداقل برسانیم. در این مطلب به معرفی تعدادی از روش های احوال پرسی بدون تماس فیزیکی می پردازیم.

مردم در فرانسه دیگر گونه های یکدیگر را نمی بوسند و در آلمان نیز با یکدیگر دست نمی دهند. با توجه به شیوع ویروس و بیماری کرونا، در این روزها برقراری تماس فیزیکی حین سلام و احوال پرسی دیگر چندان مرسوم نیست. با توجه به این مسائل، شاید بهتر باشد با روش هایی برای سلام و احوال پرسی بدون تماس فیزیکی در ایام کرونا آشنا شویم.

سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می کند که از افراد بیمار یا افرادی که مشکوک به بیماری هستند حدود 1 متر فاصله داشته باشیم، در حالی که مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری حفظ این فاصله را تا 2 متری پیشنهاد داده است.

حتی اگر به طور مرتب دست های خود را بشویید، این ویروس می تواند از روش های دیگری مانند سرفه کردن، بوسیدن، آب دهان و حتی نفس های سنگینی که خلط گلوی شما را در هوا پخش کنند، منتشر شود. بنابراین کافیست در هوای آلوده به این ویروس نفس بکشید یا دست خود را به دهان، چشم ها یا بینی خود بزنید تا بیمار شوید!

افزایش هاله شخصی اطرافتان تنها از خودتان محتفظت نمی کند، بلکه سایرین را نیز از ابتلا به بیماری کرونا حفاظت می کند. در حالی که نرخ مرگ و میر این ویروس در سطح جهانی 3.4 درصد است، افرادی که بالای 60 ساله هستند نرخ مرگ و میری تا 21.9 درصد دارند (توجه داشته باشید که این آمارها مدام در حال تغییر هستند).

مردم در بسیاری از فرهنگ ها بدون تماس فیزیکی احوال پرسی می کنند، برای مثال با تعظیمی کوچک یا تکان دادن سر. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از روش های احوال پرسی بدون تماس فیزیکی آشنا کنیم که برای این ایام مناسب هستند.

روش های مرسوم احوال پرسی بدون تماس فیزیکی

  • از علامت پیروزی و صلح (نشان دادن عدد 2) استفاده کنید.
  • دست خود را روی قلب خود بگذارید.
  • سر خود را تکان دهید.
  • اندکی خم شدن می تواند نشان دهنده احترام باشد.
  • لبخند بزنید!
  • دو کف دست خود را روی یکدیگر قرار دهید و مانند هندی ها به اصطلاح ناماسته کنید!

  • از “بزن قدش” هوایی با حفظ فاصله مناسب استفاده کنید!

از آن جا که ویروس کرونا در حال شیوع در سراسر جهان است، باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم. موارد بهداشتی را رعایت کنیم، اطلاعت معتبر را تنها از وبسایت رسمی سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم و در خانه بمانیم تا زودتر کرونا را شکست دهیم!

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع