شرکت Airbnb بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا را پرداخت می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با شیوع ویروس کرونا و لغو انواع مسافرت های کاری و تفریحی، شرکت Airbnb مبلغ 250 میلیون دلار را کنار گذاشته تا بخشی از خسارت وارد شده بر افراد میزبان را پرداخت کند.

همزمان با فراگیر شدن ویروس COVID-19 در سراسر جهان و لغو انواع مسافرت ها، کمپانی Airbnb متعهد شده تا مبلغ 250 میلیون را جهت جبران خسارت وارد شده بر میزبانان پرداخت کند. این شرکت همچنین هزینه ای را در قبال لغو درخواست ها از کاربران خود دریافت نمی کند.

ایر بی ان بی چندی پیش اعلام کرده بود کلیه درخواست های ثبت شده برای تاریخ 14 مارس الی 14 آوریل، کنسل شده و مبلغ پرداختی بدون هیچ کم و کاستی به کاربران بازگردانده می شود. این تصمیم با مخالفت شدید افراد میزبان مواجه شد چراکه بیشترین ضرر متوجه آن ها بود. به گزارش CNBC، برایان چسکی رییس شرکت Airbnb اخیرا با ارسال یک نامه به میزبانان، تاسف و پشیمانی خود را نسبت به این تصمیم ابراز کرده است.

طبق تصمیم گیری جدید حدود 25 درصد از مبلغ غرامت در روز های عادی، به حساب میزبانان واریز می شود. به عنوان مثال اگر هزینه تخصیص یافته برای لغو درخواست ها برابر با 400 دلار بوده، شرکت اکنون 100 دلار را به میزبانان پرداخت می کند. جزییات بیشتر طی روزهای آینده با ارسال ایمیل به این افراد ابلاغ می شود.

علاوه بر این درخواست هایی که برای تاریخ 14 مارس و پیش از آن به ثبت رسیده و لغو شده اند، و همچنین درخواست های اقامت بین 14 مارس و 31 مه نیز مشمول طرح لغو بدون خسارت می شوند. به بیان بهتر، شرکت Airbnb برنامه خود را به مدت یک ماه و نیم تعمیم بخشیده است. بدین ترتیب رزروهایی که تاریخ ورود آن ها برای بعد از 31 مه است، تحت پوشش این طرح قرار نمی گیرند. با این حال مهمانان می توانند رزروهای خود را لغو کرده و یا به تاریخ دیگری موکول کنند.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع