نگهداری کد پایه بیت کوین برای ۱۰۰۰ سال در زیر یک یخ قطبی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – رونوشتی از کد پایه بیت کوین روی حلقه‌های رمزگذاری شده و برای هزاران سال، زیر یک یخ قطبی در سوالیار نروژ نگهداری خواهد شد. این اقدام، بخشی از برنامه بایگانی وب‌سایت گیت هاب (GitHub Archive Program) با هدف حفظ نرم‌افزارهای متن باز بوده تا به این طریق، نسل‌های آینده بتوانند فرهنگ امروز را بشناسند.

اسنپ شاتی از کدبیس یا کد پایه بیت کوین (Bitcoin) بر روی حلقه های فیلم رمزگذاری شده و برای هزار سال در زیر یخ های قطبی در سوالیار نروژ ذخیره می شود. این اقدام بخشی از برنامه آرشیو گیت هاب (GitHub Archive Program) است که با هدف حفظ نرم افزار اوپن سورس (open-source)، برای نسل های آینده جهت آشنایی با فرهنگ امروز اجرا شده است.

کد پایه بیت کوینگیت هاب با موسساتی مانند بنیاد میراث نرم افزار (Software Heritage Foundation)، آرشیو دنیای قطب شما ( Arctic World Archive) و کتابخانه (Bodleian) دانشگاه آکسفورد همکاری کرده است تا از حفظ طولانی مدت این کد اطمینان حاصل کند که در غیر این صورت می تواند رها شود فراموش شود و یا از بین برود.

این آرشیوها بر روی حلقه های فیلم ۳۵۰۰ فوتی توسط یک شرکت نروژی به نام (Piql) که در ذخیره سازی داده ها به صورت بسیار طولانی مدت تخصص دارد، رمزگذاری می شوند. حلقه های فیلم در عمق ۲۵۰ متری در معدن زغال سنگ بهره برداری شده (AWA) در زیر پرمافراست قطب شمال در جزیره (Svalbard) ذخیره می شوند. خزانه کد های قطب شمال (Arctic Code Vault) فقط یک مایل از خزانه جهانی بذر سوالبارد (Global Seed Vault) فاصله دارد

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع