گزارش: درآمد اپل App استور و گوگل پلی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ رشد داشته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی App Annie، مصرف‌کنندگان طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی وقت و هزینه بیشتری برای اپلیکیشن‌ها صرف کرده‌اند. البته این مورد را می‌توان در اثر شیوع پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان دانست که به واسطه آن، افرادی که خود را قرنطینه کرده بیشتر وقتشان را پای گوشی‌های هوشمند خود و برنامه‌ها و بازی‌های آن گذاشته‌اند.

میانگینِ هفته‌ای زمانی که کاربران اندروید برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های این سیستم‌عامل صرف کرده‌اند نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به صورت جهانی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. به طور خاص، کاربران چینی به صورت میانگین روزانه ۵ ساعت از وقت خود را برای این کار اختصاص می‌دهند. میانگین تعداد ساعتی که کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی طی یک هفته برای برنامه‌های غیربازی وقت گذاشته‌اند نیز رشد چشمگیری داشته است.

به صورت کلی، مصرف‌کنندگان طی این بازه زمانی یعنی از ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ میلادی روی هر دو پلتفرم (گوگل پلی و App استور) حدود ۳۱٫۵ میلیارد بار اپلیکیشن دانلود کرده‌اند که سهم گوگل پلی از آن ۲۲٫۵ میلیارد و سهم App استور اپل نیز ۹ میلیارد دفعه بوده است. هزینه کلی صرف شده روی هر دو فروشگاه نیز حدود ۲۳٫۴ میلیارد دلار است که گوگل پلی و App استور به ترتیب سهمی برابر با ۱۵ میلیارد دلار و ۸٫۳ میلیارد دلار دارند.

اپلیکیشن‌های غیربازی (عمدتاً نرم‌افزار موبایلی) سهم قابل‌توجهی از میزان دانلود کاربران را به خود اختصاص دادند اما همچنان، بیشتر هزینه صورت گرفته از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند به بازی‌های موبایل اختصاص داده شده که عمدتاً برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بوده است.

بیشتر کاربران آمریکایی و چینی از گوشی‌های تحت سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند حال آنکه تعداد افرادی که از اندروید استفاده می‌کنند و بیشترین پول و زمان خود را آنجا هزینه می‌کنند، در مناطقی نظیر کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده بیشتر بوده است. هند و برزیل از نظر دانلود اپلیکیشن از طریق گوگل پلی جزو پیشروهای بازار بوده‌اند حال آنکه چین و ایالات متحده آمریکا در زمینه iOS جزو برترین‌ها هستند.

بیشترین دانلود اپلیکیشن طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار برنامه‌های تیک‌تاک، واتس‌اپ و فیسبوک و پس از آن نیز اینستاگرام و فیسبوک مسنجر است. فیسبوک، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر نیز از نظر افزایش کاربران فعال در ماه نیز جزو برترین‌ها محسوب می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع