تصویر زنده و مشخصات موتورولا اج فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه‌های اخیر شایعات زیادی درباره گوشی پرچمدار موتورولا اج پلاس (+Edge) وجود داشت، اما متاسفانه در مورد موتورولا اج استاندارد این‌گونه نبوده است. حالا یک هفته مانده به معرفی رسمی این گوشی، اطلاعات جدیدی درباره آن فاش شده است.

سیستم دوربین سه‌گانه با لیزر فوکوس خودکار

وب‌سایت PriceBaba تصویر زنده موتورولا اج را منتشر کرده که ماژول دوربین پشت آن را کاملا نشان می‌دهد. این ماژول از سه سنسور و یک لیزر فوکوس خودکار تشکیل شده است.

موتورولا برای رقابت با گلکسی اس۲۰ و ال جی V60 ThinQ، روی موتورولا اج از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این دوربین احتمالا از حالت شب و فناوری ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار این دوربین، یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت. میزان زوم دوربین تله‌فوتو هنوز معلوم نیست، اما گزینه‌های ۲ برابر یا ۳ برابر بسیار محتمل هستند.

همچنین شاهد یک فلاش LED دوگانه و یک‌سری بهبودهای هوش مصنوعی خواهیم بود که به تولید عکس‌های دقیق کمک خواهند کرد. متاسفانه اطلاعاتی درباره وجود دوربین‌های دیگر در دست نیست.

نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED آبشاری با فرکانس ۹۰ هرتز

در پشت گوشی، لوگوی همیشگی موتورولا دیده می‌شود که برخلاف گوشی‌های قبلی این شرکت به عنوان اسکنر اثر انگشت عمل نخواهد کرد. این حسگر در داخل نمایشگر موتورولا اج تعبیه شده است.

در رابطه با نمایشگر، خود موتورولا تائید کرده که هر دو گوشی اج از نمایشگرهای آبشاری خمیده بهره خواهند برد. جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نشده، اما شایعات قبلی به حاشیه‌های باریک و یک هول پانچ کوچک برای دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی اشاره کرده‌اند.

پنل دستگاه‌ها احتمالا از نوع AMOLED خواهد بود که از رزولوشن +FHD و رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. رفرش ریت نمایشگر همچنین خواهد توانست به منظور ذخیره باتری، به ۶۰ هرتز کاهش یابد.

چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ و قابلیت ۵G

در رابطه با مشخصات داخلی، گزارش‌ها گفته‌اند که موتورولا اج مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد بود. این پردازنده در داخل نوکیا ۵G 8.3 استفاده شده و احتمالا در داخل پیکسل ۵ هم استفاده خواهد شد.

اسنپدراگون ۷۶۵، با یک مودم ۵G یکپارچه است و این به معنای آن خواهد بود که موتورولا اج از اتصال ۵G پشتیبانی خواهد کرد. اگر موتورولا بتواند آن را درست قیمت‌گذاری کند، موتورولا اج احتمالا یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G بازار خواهد بود.

در کنار چپیست فوق، از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. هنوز معلوم نیست که آیا موتورولا نسخه‌های دیگری نیز معرفی خواهد کرد یا خیر، اما اسلات microSD برای افزایش حافظه وجود خواهد داشت.

موتورولا اج انرژی خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت که از شارژ سریع سیمی ۱۸ وات پشتیبانی خواهد کرد (بدون شارژ بی‌سیم). سیستم‌عامل گوشی هم اندروید ۱۰ خواهد بود.

تاریخ معرفی و عرضه موتورولا اج ۵G

موتورولا اج هفته بعد در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت (۲۲ آوریل) به همراه موتورولا اج پلاس معرفی خواهد شد. از آنجاییکه این گوشی‌ها ابتدا قرار بود در نمایشگاه MWC 2020 در ماه فوریه رونمایی شوند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که عرضه دستگاه‌ها بلافاصله بعد از معرفی شروع شود. و پیش‌سفارش‌ها هم ممکن است در آخر همان ماه آغاز گردند.

متاسفانه هنوز صحبتی درباره قیمت‌ها هندست‌ها وجود ندارد، اما موتورولا ممکن است برای رقابت با سایر شرکت، قیمت آن‌ها را پایین بیاورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع