حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پردازنده و رم سرفس بوک 3 مایکروسافت چه خواهد بود؟ اخبار نسل جدید سرفیس بوک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیش‌تر در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ شاهد انتشار گزارشی بودیم که بر اساس آن لپ‌تاپ موردانتظار سرفیس بوک ۳ مایکروسافت (Microsoft Surface Book 3) قرار است برای پردازش وظایف عادی از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و برای پردازش وظایف گرافیکی از کارت گرافیک ساخته‌شده توسط انویدیا استفاده کند. چند روز پیش شاهد افشای جزئیات مربوط به مدل‌های مختلف سرفیس بوک ۳ در وب‌سایت برخی از فروشندگان اروپایی بودیم که مهر تأییدی بر شایعه‌ی ماه ژانویه می‌زنند. 

بر اساس اطلاعات فاش‌شده‌ی جدید، سرفیس بوک ۳ قرار است همچون نسل فعلی لپ‌تاپ‌های سری سرفیس بوک در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳ و ۱۵ اینچ به بازار عرضه شود. همچنین سرفیس بوک ۳ احتمالا دارای دو نوع پردازنده‌ی مرکزی خواهد بود که کاربر بنابه نیازش یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. آن‌طور که فروشنده‌های اروپایی می‌گویند، سرفیس بوک ۳ قرار است از پردازنده‌های نسل دهمی Intel Core i5-10210U و Intel Core i7-10510U استفاده کند.

مدل‌های سرفیس بوک 3 مایکروسافت

اسکرین‌شات بالا از وب‌سایت یکی از فروشندگان اروپایی گرفته شده و مدل‌های مختلف سرفیس بوک ۳ مایکروسافت را با قیمت‌شان نشان می‌دهد

لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کند. این موضوع از سوی شماری از کاربران مایکروسافت موردانتقاد قرار گرفت و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند امکان استفاده از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را در سرفیس بوک ۳ فراهم کنند. همچنین گفته می‌شود امکان استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD با ظرفیت حداکثر یک ترابایت در نسل جدید سرفیس بوک وجود دارد. قیمت پایه‌ی سرفیس بوک ۳ معادل ۱٬۰۰۰ یورو خواهد بود و قدرتمندترین مدل این لپ‌تاپ با قیمت ۴٬۰۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

مدل‌های سرفیس بوک 3 مایکروسافت

اسکرین‌شات بالا فهرست کارت‌های گرافیک سری Quadro انویدیا را برای لپ‌تاپ‌ها نشان می‌دهد

تعجب‌برانگیزترین نکته درمورد اطلاعات فاش‌شده جدید منتسب‌به سرفیس بوک ۳ به پردازنده‌ی گرافیکی آن مربوط می‌شود. بر اساس این اطلاعات، سرفیس بوک ۳ قرار است به‌جای کارت‌های گرافیک سری Nvidia GeForce از کارت‌های سری Nvidia Quadro بهره بگیرد. بهره‌مندی از چنین پردازنده‌ای نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد با سرفیس بوک ۳ کاربران مالتی‌مدیا را هدف قرار دهد، نه گیمرها.

کارت گرافیک پرچمدار NVIDIA Quadro RTX 6000 که بر پایه‌ی معماری تورینگ (Turing) ساخته شده است ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد و به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی با مدل‌های سه‌بعدی، محتوای ویدئویی با کیفیت 8K، ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و موارد دیگر کار کنند. احتمال می‌دهیم مایکروسافت بخواهد برای سرفیس بوک ۳ از کارت‌ گرافیک Quadro RTX 3000 یا مدل‌های قوی‌تر استفاده کند.

سرفیس بوک ۳ تنها محصولی نیست که شاهد انتشار جزئیات مربوط به آن هستیم. رسانه‌ی وین‌فیوچر به‌تازگی به‌نقل از وب‌سایت برخی فروشگاه‌های آنلاین، مشخصات سرفیس گو ۲ را نیز فاش کرده است. ظاهرا این دستگاه قرار است دارای مدل‌های LTE و غیر LTE باشد و از نمایشگری احتمالا ۱۱ اینچ با وضوح ۱٬۸۰۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل بهره بگیرد. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد در سرفیس گو ۲ از پردازنده‌ی کم‌مصرف Intel Pentium Gold 4425Y استفاده کند. این پردازنده دارای دو هسته با فرکانس پردازشی ۱/۷ گیگاهرتز است و نسبت‌به مدل قبلی‌اش تغییرات اندکی به‌خود دیده. مدل موردبحث از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار خواهد بود. اگر نسخه‌ی LTE سرفیس گو ۲ را بخواهید می‌توانید مدلی دیگر از آن را با پردازنده‌ی Pentium که از مودم 4G بهره می‌گیرد تهیه کنید. این مدل از سرفیس گو ۲ از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بهره‌مند خواهد بود. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد مشخصات احتمالی سرفیس بوک ۳ و سرفیس گو ۲ دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع