سری وان پلاس 8 در بازار هند بسیار ارزان‌تر از بازار آمریکا فروخته می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش، وان‌پلاس پرچم‌داران جدیدش، وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو را رونمایی کرد؛ اما قیمت معرفی‌شده برای این سری مختص بازار ایالات متحده بود. حال اخباری به‌گوش می‌رسد که سری وان‌پلاس ۸ با قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت مدنظر برای آمریکا وارد بازار هند می‌شوند. در توییتی مشخص شده است مدل پایه‌ی وان‌پلاس ۸ با قیمتی معادل ۵۵۰ دلار به ویترین فروشگاه‌های هند راه می‌یابد؛ البته تفاوتی میان دو نسخه‌ی پایه‌ی مدنظر برای بازار جهانی و بازار هند وجود دارد. هند درکنار برخورداری از تمامی مدل‌های سری وان‌پلاس ۸، مدلی اختصاصی خواهد داشت که به حافظه رم ۶ گیگابایتی مجهز است.

درحالی‌که مدل پایه‌ی سری وان‌پلاس با برخورداری از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۶۹۹ دلار وارد بازار جهانی می‌شود، مدل پایه‌ی اختصاصی وان‌پلاس ۸ برای بازار هند با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمتی معادل ۵۵۰ دلار روانه بازار شده است. نکته‌ی دیگر نیز مربوط به عرضه‌ی سری وان‌پلاس ۸ در هند فقط ازطریق فروشگاه آمازون است.

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وان‌پلاس ۸ نیز درمقایسه‌با مدل جهانی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر در هند عرضه می‌شود و اگر کاربران هندی به خرید نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی علاقه‌مند باشند، درمقایسه‌با نسخه‌ی جهانی، ۱۵۰ دلار کمتر پرداخت خواهند کرد.

درمقابل، وان‌پلاس ۸ پرو قرار دارد که نسخه‌ی پایه‌ی آن با برخورداری از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۷۲۰ دلار به بازار هند عرضه می‌شود؛ قیمتی که از نسخه‌ی جهانی، ۱۸۰ دلار ارزان‌تر است. نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وان‌پلاس ۸ پرو نیز با قیمتی معادل ۷۸۵ دلار در بازار هند فروخته می‌شود که از نسخه‌ی درنظر گرفته‌شده برای بازار ایالات متحده بیش از ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.

در ادامه بخوانید:

طبق این مقایسه‌، می‌توان مشاهده کرد قوی‌ترین مدل سری وان‌پلاس ۸ با قیمتی معادل ۷۸۵ دلار به بازار هند عرضه می‌شود؛ در‌حالی‌که قیمت درنظر گرفته‌شده برای نسخه‌ی پایه‌ی وان‌پلاس ۸ در ایالات متحده برچسب قیمتی ۶۹۹ دلاری خورده است.

کاهش قیمت‌ها تنها به گوشی‌های هوشمند سری وان‌پلاس ۸ ختم نمی‌شود و حتی لوازم جانبی آن‌ها در هند نیز ارزان‌تر از بازار آمریکا هستند. برای مثال، می‌توان به هدست دورگردنی بولتس زد وایرلس اشاره کرد که در ایالات متحده ۴۹/۹۵ دلار و در هند ۲۵ دلار است.

اختلاف در قیمت مدل‌های عرضه‌شده از سری وان‌پلاس ۸ برای هند درمقابل ایالات متحده موضوع عجیبی نیست؛ زیرا بازار هند را کاربرانی تشکیل می‌دهند که بودجه‌ی کمتری برای خرید گجت‌ها اختصاص می‌دهند و اگر محصولی با قیمتی گران به بازار هند راه یابد، کمتر کاربری علاقه‌مند خواهد بود آن را بخرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع