بهترین اپلیکیشن ها برای پیگیری وضعیت COVID-19 کدامند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 اپلیکیشن کاربردی بپردازیم که به شما برای پیگیری وضعیت COVID-19 کمک کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار تان می گذارند.

پس از همه گیر شدن ویروس کرونا اپلیکیشن های مختلفی برای مقابله با آن ساخته شد. برخی از این برنامه ها اطلاعات بسیاری مفیدی را در اختیار کاربر قرار می دهند اما متاسفانه برخی دیگر صرفا برای مقاصد سودجویانه به وجود آمده اند. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای پیگیری وضعیت COVID-19 می پردازیم که محتوای آن ها کاملا قابل اعتماد است.  

مرکز کنترل بیماری (CDC)

وب سایت مرکز کنترل بیماری اطلاعت جامع و مفیدی را درباره کووید-19 در اختیار افراد می گذارد؛ از اطلاعات عمومی راجع به بیماری گرفته تا نحوه ساخت ماسک خانگی. این سازمان اپلیکیشن های بسیاری را نیز طراحی کرده که برخی از آن ها ویژه مراقبت های بهداشتی هستند. در قسمت General Public می توان برنامه های مناسب برای کودکان، معرفی تجهیزات مراقبتی جهت کار در دفاتر و یا توصیه های بهداشتی لازم برای شرایط کنونی را پیدا کرد.

اپلیکیشن اصلی CDC هم اکنون برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل دسترس است. وضعیت کنونی COVID-19، توصیه های مهم برای شهروندان، پیشگیری از ابتلا به ویروس و نحوه چکاپ خانگی از جمله مواردی هستند که در این اپلیکیشن گنجانده شده اند.

سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA)

این سازمان اپلیکیشنی را برای اندروید و iOS طراحی کرده که نکات لازم درباره شرایط اضطراری یا شیوع بیماری در منطقه را به اطلاع کاربر می رساند. اگر تمایلی به نصب این برنامه ندارید، همچنان می توانید اخبار و اطلاعات مهم را در وب سایت FEMA دنبال کنید. افراد محلی قادر خواهند بود تا در صورت نیاز با یک فرد متخصص تماس گرفته و درخواست کمک کنند. امکان داوطلب شدن و تمرین برای مقابله با این بیماری نیز وجود دارد.

اپلیکیشن پیگیری COVID-19 دانشگاه جان هاپکینز

مرکز علوم و مهندسی دانشگاه جان هاپکینز (CSSE) از یک سیستم مدل سازی جغرافیایی اختصاصی به نام ArcGIS استفاده می کند تا داده های مربوط به وضعیت فعلی بیماری را تجزیه و تحلیل کند. این اپلیکیشن یکی از موثق ترین منابع برای پیگیری COVID-19 بوده که روی گوشی و دسکتاپ قابل اجرا است. کاربر می تواند شمار مبتلایان یا مناطقی که بیشتر درگیر ویروس بودند را به صورت نقاط قرمز در نقشه مشاهده کند. ناگفته نماند که کلیه این اطلاعات از منابع رسمی به دست آمده و میزان کاهش یا افزایش ابتلا به این بیماری را در سراسر جهان به کاربر نشان می دهند. اخبار مربوط به این بیماری همه گیر را می توان در بلاگ CSSE نیز دنبال کرد.

داشبورد کرونا ویروس nCoV2019.live

به یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن ها برای پیگیری وضعیت COVID-19 می رسیم که روی گوشی و دسکتاپ اجرا می شود. این وب سایت کلیه اطلاعات بروز خود را از چندین منبع موثق نظیر CDC و سازمان بهداشت جهانی می گیرد. تعداد افراد مبتلا به این بیماری، آن هایی که تحت درمان هستند، همچنین شمار قربانیان و بهبود یافتگان نیز در آن به خوبی قابل مشاهده است.  

طرح ردیابی تماس های فیزیکی گوگل و اپل

دهم آوریل 2020 گوگل و اپل از ایجاد یک پروژه مشترک خبر دادند که با استفاده از آن موارد ابتلا به COVID-19 را شناسایی و پیگیری کرد. طرح ردیابی تماس های فیزیکی هم اکنون برای گوشی های اندرویدی و iOS قابل دسترس بوده و کاربر می تواند از طریق آن افراد مبتلا یا آن هایی که اخیرا در معرض بیماری بودند را شناسایی کند. بنابراین اگر چنین افرادی در نزدیکی شما باشند، علاوه بر دریافت اعلان، دستور العمل های لازم  نیز از سوی منابع رسمی برای شما ارسال می شود.

البته این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد. هر دو کمپانی در تلاش هستند تا اقدامات لازم جهت پیشرفت پروژه را هر چه سریع تر اعمال کنند. ظاهرا اولین نسخه از این برنامه در ماه مه در اختیار افراد قرار می گیرد.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع