حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خودروهای پلاگین هیبرید لندرور با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

جگوار لندرور قصد دارد خودرو‌های شاسی‌بلند خود را به سامانه‌ی پلاگین هیبرید مجهز کند. این محصولات لندرور از موتور سه‌سیلندر ۱/۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و پیشرانه‌ی برقی با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار به‌همراه یک باتری ۱۵ کیلووات بهره می‌برند. در مجموع، این سامانه‌ی پلاگین هیبرید ۳۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهند.

دو خودرو لندرور دیسکاوری اسپرت و رنجرور ایوک قرار است به‌ این سامانه‌ی لندرور که با کد P300e شناخته می‌شود، مجهز شوند. درنتیجه‌ی آن، شاسی‌بلند کمپکت رنجرور ایوک در عرض ۶/۳ ثانیه قادر خواهد بود از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد؛ درحالی‌که این زمان برای مدل اندازه‌متوسط دیسکاوری اسپرت ۶/۶ ثانیه است.

رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱

زمان شارژ‌شدن باتری هر دو خودرو هیبریدی از صفر تا ۸۰ درصد، در ایستگاه‌های ۵۰ و ۱۰۰ کیلووات شارژ سریع DC تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. لندرور دیسکاوری اسپرت و رنجرور ایوک در حالت رانندگی تمام‌الکتریکی، با هر بار شارژ کامل، به‌ترتیب مسافت‌های ۶۶ و ۶۲ کیلومتر را طی می‌کنند. همچنین، لندرور به خریداران این دو محصول کابل‌های شارژ سطح ۲ اهدا می‌کند که با بهره‌گیری از برق خانگی، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود خودروی خود را در عرض ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه شارژ کنند.

این خودرو‌ها علاوه‌بر ارائه‌ی پرفورمنس بالا، مصرف سوخت بسیار کمی دارند. مدل هیبریدی رنجرور ایوک در هر صد کیلومتر رانندگی ترکیبی ۱/۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند و این رقم برای دیسکاوری اسپرت ۱/۶ لیتر در صد کیلومتر است. جعبه‌دنده‌ی هر دو خودرو هیبریدی نیز از نوع ۸ سرعته خودکار است.

لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱

در ادامه بخوانید:

سه حالت رانندگی در این دو مدل لندرور ارائه می‌شود. در رانندگی هیبریدی پیش‌فرض، دو پیشرانه‌ی بنزینی و برقی بسته‌به شرایط رانندگی و میزان شارژ باقی‌مانده‌ی باتری، به‌صورت هماهنگ با‌هم کار می‌کنند. در حالت تمام‌الکتریکی (EV Mode)، صرفا موتور برقی قدرت محرکه‌ی خودرو را تأمین می‌کند و نهایتا در سیف مد، تنها پیشرانه‌ی احتراقی کار می‌کند و شارژ باتری در سطح مشخصی باقی می‌ماند.

این خودروساز بریتانیایی زمان دقیق عرضه‌ی این محصولات را تعیین نکرده است؛ اما در بریتانیا سفارش آن‌ها آغاز شده است و در بازار استرالیا نیز، هر دو مدل لندرور قرار است از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ عرضه شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع