تحلیلگران می‌گویند آیفون‌های ۲۰۲۰ چند هفته از برنامه زمانی خود عقب هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل تصمیم ۲۱۳ میلیون آیفون در فاصله زمانی بین آوریل ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ تولید کند. در حالیکه این عدد حدود ۴ درصد بیشتر از ۲۰۵ میلیون دستگاه تولید شده در سال گذشته است، اما دلیل این افزایش تولید، تقاضای زیاد نخواهد بود؛ بلکه اپل می‌خواهد قطعات خاصی را که ممکن است به خاطر ادامه شیوع ویروس کرونا نایاب شوند ذخیره کند. با وجود این، براساس گزارش جدید موسسه Nomura، پروسه تولید آیفون‌های امسال عقب‌تر از برنامه زمانی اپل قرار دارد.

Nomura می‌گوید اپل ۴ الی ۶ هفته از برنامه زمانی آیفون ۱۲ عقب است

جفری کوال (Jeffrey Kvaal)، تحلیلگر موسسه Nomura می‌گوید اپل چهار الی شش هفته از برنامه پیش‌بینی شده برای عرضه سری آیفون ۱۲ عقب است. این موضوع ممکن است عرضه اولین آیفون‌های ۵G را تا ماه اکتبر یا نوامبر به تعویق بیندازد. اوایل این ماه، فاکسکان از شرکای اپل گفت که سری آیفون ۱۲ برای فصل تعطیلات کریسمس آماده خواهد شد. مینگ‌چی کو تحلیلگر موسسه TF International هم تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ را پیش‌بینی کرده است.

به نظر کو، اپل تست‌های مدل‌های جدید را آغاز کرده و به‌خاطر شیوع ویروس کرونا چاره‌ای ندارد جز اینکه بعضی از کارها را به کارمندان محلی چین بسپارد و همین موضوع تست‌های تایید فنی آیفون‌های ۲۰۲۰ را یک ماه به عقب خواهد انداخت.

کو همچنین گفته است که امسال چهار مدل مختلف آیفون معرفی خواهد شد که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس (به ترتیب با نمایشگر ۵.۴ و ۶.۱ اینچی) در ماه سپتامبر مونتاژ انبوه خواهند شد. اما مونتاژ آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی به خاطر طراحی پیچیده‌اش احتمالا تا ماه اکتبر شروع نخواهد شد.

اما کو در همین رابطه موضوع مهمی را مطرح کرده است. به نظر او تغییر بزرگی در طراحی آنتن mmWave اپل برای سیگنال‌های ۵G اتفاق خواهد افتاد. او گفته است:

معرفی آیفون mmWave 5G، به‌خاطر تغییر طراحی آنتن آن در ماه آوریل، به عقب خواهد افتاد. ضمن اینکه، آزمایشگاه تست این دستگاه بسته شده و نمی‌تواند تست‌های مربوطه را انجام دهد. اگر پاندمی ویروس کرونا تا ماه جولای کنترل نشود، میزان عرضه آیفون‌های mmWave از ۵ الی ۱۰ درصد به ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

اما براساس پیش‌بینی‌ها همه چهار آیفون امسال از هر دو باند mmWave 5G و sub-6GHz 5G پشتیبانی خواهند کرد، بنابراین ما کاملا مطمئن نیستم که حرف‌های کو چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

نسل دوم آیفون SE اپل در جمعه پیش‌رو عرضه خواهد شد و کو درباره آن گفته بود که هفته اول پیش‌سفارش‌های این گوشی بسیار پرازدحام خواهد بود. اما این تحلیلگر بعدا پیش‌بینی خود را تقلیل داد و گفت که پیش‌سفارش‌های آن  چندان زیاد نخواهد بود. کو همچنین انتظار دارد که ۱۲ الی ۱۴ میلیون آیفون SE جدید در طول سه ماهه کنونی و ۱۰ میلیون دستگاه نیز در سه ماهه سوم عرضه شود. او در مجموع پیش‌بینی کرده است که امسال ۲۲ الی ۲۴ میلیون آیفون SE جدید عرضه خواهد شد که این عدد بسیار پایین‌تر از برآورد اولیه او مبنی بر عرضه ۳۰ الی ۴۰ میلیون دستگاه از این گوشی است.

هنوز پیش‌سفارش‌های آیفون SE جدید به بالاترین حد خود نرسیده و همانطور که کو گفته، مشتریان احتمالا به خاطر شیوه ویروس کرونا گوشی ارزان‌تری خواهند خرید یا اصلا هیچ گوشی جدیدی خریداری نخواهند کرد. این تحلیلگر معتقد است که پیش‌سفارش‌های بیشتر برای آیفون SE جدید به معنی آن خواهد بود که تقاضای کمتری برای سری آیفون ۱۱ وجود دارد.

کو با در نظر گرفتن همه این موارد نتیجه‌گیری کرده که میزان عرضه آیفون‌ها در سه ماهه دوم امسال ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع