هرآنچه باید درباره تفاوت‌های گرامرلی با ویرایشگر مایکروسافت بدانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قطعا Grammarly را می‌توان یکی از ویرایشگرهای خودکار محبوب برای نویسندگان به‌حساب آورد؛ اما مایکروسافت هم با ویرایشگر متن اختصاصی خود قصد دارد به مقابله با Grammarly برود. ویرایشگر مایکروسافت قابلیت‌های کارایی دارد؛ اما هنوز به رقیبی جدی برای گرامرلی به‌حساب نمی‌آید. انتخاب گرامرلی یا ویرایشگر مایکروسافت تصمیمی کاملا شخصی است و براساس نیاز خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت برای رفع مشکل و انجام مأموریتی ساده ایجاد شده‌اند: ارتقای سطح کیفی نوشتار. هر دو ابزار می‌توانند غلط‌های املایی و گرامری نوشته‌ها را شناسایی کنند و به شما نشان دهند. درحقیقت، می‌توان عملکرد گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت را به کتاب‌خوان دیجیتالی تشبیه کرد. گرامرلی در چندین سیستم‌عامل دردسترس قرار دارد. به‌عنوان مثال، در ویرایشگر وب یا به‌عنوان افزونه‌ی مرورگر کروم و فایرفاکس، کاربردی خواهد بود. توجه کنید گرامرلی به‌عنوان خصیصه‌ای مهم در مایکروسافت ورد هم قرار دارد.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت - 1

تمام موارد و خطاهای نوشتاری شناسایی‌شده‌ی گرامرلی با یک توضیح اصلاح خواهند شد. این مسئله نه‌تنها به وضعیت نوشتار شما، بلکه به پیشرفتتان در نویسندگی هم کمک شایانی می‌کند. توجه کنید گاهی وقت‌ها ممکن است با توضیحات اشتباه هم مواجه شوید.

ویرایشگر مایکروسافت درکنار مایکروسافت ۳۶۵ به‌عنوان ابزاری برای بررسی نوشتار شما در Word و Outlook دردسترس قرار گرفته‌اند. دقیقا مشابه گرامرلی، این برنامه به‌عنوان افزونه‌ای برای کروم و مایکروسافت اج هم ارائه شده و به شما اجازه می‌دهد خطاهای احتمالی در وب را اصلاح کنید.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت - 2

این برنامه می‌تواند به‌راحتی اصلاحات دستورزبان و نوشتار را ارائه دهد. همچنین، پیشنهادهایی مبنی‌بر روش‌های بهبود سبک نوشتار و جلوگیری از تکرار جملات طولانی ارائه خواهد کرد.

گرامرلی امکانات بیشتری دارد؟

ویرایشگر مایکروسافت را می‌توان محصولی جدید و قابلیتی دانست که در برنامه‌ی مایکروسافت آفیس رشد زیادی تجربه خواهد کرد؛ اما هنوز به پای گرامرلی نمی‌رسد. گرامرلی سعی می‌کند نوشتار شما را اصلاح کند؛ اما قابلیت‌هایش خیلی بیشتر از آن است که فقط متن را کلمه‌به‌کلمه بررسی کند. به‌عنوان مثال، این ویرایشگر از ابزار تشخیص صدا برخوردار است که نوشتار را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و درنهایت، گزارشی کامل از وضعیت متن ارائه خواهد کرد.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت - 3

می‌توانید از گرامرلی برای تعیین اهداف، آن‌هم براساس نوشتار خود استفاده کنید. همچنین، این ابزار وضعیت خوانایی متنتان را اعلام خواهد کرد و امکان دارد پیشنهادهایی مبنی‌بر جمله‌بندی و بهبود سبک نوشتار ارائه کند.

بد نیست بدانید از گرامرلی برای بررسی فایل Word به‌منظور یافتن سرقت ادبی هم استفاده می‌شود. مایکروسافت هم قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، این قابلیت را در ویرایشگر متن خود بگنجاند. در‌مقابل، ویرایشگر مایکروسافت شبکه‌ای کوچک‌تر دارد و دردسترس قرارداشتن آن به وجود برخی برنامه‌های آفیس و چند افزونه در مرورگر محدود است. این ویرایشگر متن از ابزارهای داخلی به‌منظور پشتیبانی از ایجاد فایل Word و ویرایشگر ایمیل برای برنامه‌ی Outlook در دسکتاپ پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی اولیه‌ی این ابزار در Outlook مبتنی‌بر وب، موجود است. این در حالی ا‌ست که ابزارهای پیشرفته‌تر به‌منظور بهبود جملات و سبک نوشتن شما برای کاربران مایکروسافت ۳۶۵ ذخیره‌سازی خواهند شد.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت - 4

شما می‌توانید به‌لطف افزونه‌ی مرورگرهایی همانند کروم و اج از این ویرایشگر مایکروسافت در وب هم استفاده کنید. عملکرد اساسی رایگان دردسترس قرار دارد؛ اما سایر خدمات آن نیازمند پرداخت هزینه است.

ویرایشگر مایکروسافت ارزان‌تر است؟

با اینکه هر دو محصول سرویسی رایگان دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، احتمالا ویرایشگر مایکروسافت در‌مقایسه‌با گرامرلی ارزان‌تر است. شما می‌توانید به دستورالعمل‌های زبان و پیداکردن غلط‌های املایی مایکروسافت دسترسی پیدا کنید؛ اما قطعا برای دسترسی به ساختار زبان و جمله‌ها، باید هزینه‌ی اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ را پرداخت کنید. گرامرلی هم مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه را به‌رایگان دراختیارتان قرار می‌دهد؛ ولی بسیاری از ویژگی‌های آن همانند بررسی سبک، خوانایی، واژگان و ابزارهایی برای تشخیص سرقت ادبی نیازمند پرداخت هزینه خواهند بود.

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت - 5

درمقابل، مایکروسافت ۳۶۵ به شما اجازه‌ی دسترسی کامل به مجموعه‌ی مایکروسافت آفیس و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری با قیمت ۹/۹۹ دلار در ماه و سالیانه ۹۹/۹۹ دلار را خواهد داد. این مبلغ شامل دستیابی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی ویرایشگر مایکروسافت هم خواهد شد. باتوجه‌به اینکه مایکروسافت با گذشت زمان به ایجاد و نهادینه‌کردن ویژگی‌های جدید در ویرایشگر متعهد شده است، قطعا محصولی خواهد بود که ارزش پرداخت هزینه را داشته باشد.

انتخاب گرامرلی یا ویرایشگر مایکروسافت

قبل از آنکه بخواهید برای پرداخت وجه و دسترسی به نسخه‌های پیشرفته عجله کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای مدتی کوتاه از ویرایشگر مایکروسافت و گرامرلی استفاده کنید. هر دو محصول سرویس رایگان دارند که می‌توانید ازطریق وب یا محصولات آفیس از آن‌ها استفاده کنید. انتخاب میان آن‌ها به نیازمندی شما بستگی دارد. برای اکثر کاربران، ویرایشگر مایکروسافت گزینه‌ای بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در‌حال‌حاضر، گرامرلی از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است و هنوزهم برای نویسندگان و متخصصان، گزینه‌ی بهتری به‌حساب می‌آید.

جمع‌بندی

گرامرلی و ویرایشگر مایکروسافت را می‌توان دو ویرایشگر متن بسیار کارآمد دانست که اهمیت بسیار زیادی دارد. هرکدام از این دو ویرایشگر متن، امکانات و ویژگی‌های مخصوص خود را دارد که می‌توانید بسته به نیازهایتان از آن‌ها استفاده کنید. گرامرلی از امکانات بسیار ویژه‌ای بهره‌مند است؛ اما ویرایشگر مایکروسافت هم در حال نزدیک‌شدن به قابلیت‌های آن است و به‌نظر می‌رسد آینده‌ای درخشان در پیش رو داشته باشد. البته برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر و کاربردی آن، به تهیه‌ی نسخه‌ی پیشرفته نیاز خواهید داشت که قطعا مستلزم صرف هزینه است. ناگفته نماند استفاده از ویرایشگر مایکروسافت ارزان‌تر از گرامرلی تمام می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع