ووهان آخرین بیمار مبتلا به ویروس کرونا را مرخص کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تا روز یکشنبه، دیگر هیچ بیماری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های شهر ووهان چین، کانون اولیه‌ی انتشار کووید ۱۹ بستری نبود. به‌نقل از گاردین، کمیسیون بهداشت ملی چین به‌تازگی اعلام کرد که آخرین بیمار این شهر مرخص شده است. درهمین‌حال، چین ظاهرا با موفقیت در مهار همه‌گیری، تنها سه مورد جدید را در سرتاسر کشور گزارش داد.

به‌گفته‌ی می فنگ، سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی، این دستاورد «به‌لطف همکاری‌های مشترک بین ووهان و کادر پزشکی از سرتاسر کشور» محقق شد. به‌دلیل شمار پایین بیماران جدید، چین گام‌هایی را درمسیر بازگشایی تدریجی کسب‌وکارها برداشته و به ساکنان اجازه داده است تا برخی جنبه‌های زندگی عادی را ازسربگیرند؛ اما مقام‌ها و مردم نگران هستند که با رفع محدودیت‌ها ممکن است موج دوم همه‌گیری در آینده ظهور کند.

در ادامه بخوانید:

به‌گزارش گاردین، به‌منظور کاهش آسیب موج دوم، مقام‌های چینی مجموعه‌ای از مقررات را اعلام کرده‌اند که به‌گفته‌ی آن‌ها، با هدف «ارتقای رفتار متمدنانه» وضع شده‌اند. این قوانین رعایت برخی رفتارها را برای مردم الزامی می‌کنند. به‌عنوان مثال همه‌ی شهروندان اکنون هنگام عطسه ملزم به پوشاندن دهانشان هستند و اگر احساس ناخوشی می‌کنند، باید در مکان‌های عمومی ماسک بزنند. همچنین هیچ‌کس حق ندارد در وسایل حمل‌ونقل عمومی غذا بخورد. علاوه بر این از رستوران‌ها خواسته شده است که هنگام بازگشایی، به‌جای ظروف مخصوص خانواده، خوراکی‌های یک‌نفره را به مشتریان توصیه کنند.

مقررات جدید از یکم ژوئن (۱۲ خرداد) اجرا خواهند شد؛ بدین معنا که ممکن است دولت ظرف مدت یک ماه آینده، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ی بیشتری را رفع کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع