دوازدهمین نسخه سیستم‌عامل اندرویدی شیائومی رسما معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در کنار Mi 10 Youth، شیائومی از آخرین نسخه سفارشی رابط کاربری خود یعنی MIUI 12 رونمایی کرد.

با این که این ورژن بر اساس اندروید ۱۰ طراحی شده است اما شامل تغییرات بنیادینی است که باعث شده ظاهری ساده‌تر در کنار تعداد زیادی انیمیشن، حالت پیشرفته تاریکی، برنامه جدید سلامتی به‌همراه تنظیمات پیچیده حریم خصوصی داشته باشد.

با ویژگی‌های ظاهری شروع می‌کنیم، شیائومی تقریبا تمام سیستم‌عاملش را صیقل داده. لانچ اپلیکیشن‌ها‌ تغییر کرده و بستن آن‌ها به گفته شیائومی سریع‌تر و روان‌تر از قبل خواهد بود.

نسخه ۲٫۰ مود تاریکی نیز ویژگی جدید و کلیدی دیگری است که پس‌زمینه را تیره‌تر کرده و تنظیمات نوشتاری ‌‌را نیز برای خواناتر شدن تغییر داده و خستگی چشم را کاهش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های پیشرفت کرده می‌توان به پس‌زمینه زنده اشاره کرد که با هر بار بازکردن قفل گوشی از یک نقطه در فضا به یک محل که عکس‌برداری هوایی شده است زوم می‌کند.

ویژگی‌های عملکردی دیگر هم مثل: حالت همیشه در دسترس صفحه‌ نمایش (Always-on Display) و وجود پنجره‌های شناور که به کاربران اجازه می‌دهد Icon برنامه‌های دلخواه را همیشه روی صفحه فول‌اسکرین دیگر برنامه‌ها داشته باشند. انیمیشن‌های ناوبری نیز با ورژن خام و پرداخت نشده اندروید ۱۰ سازگار شده و شیائومی با پاسخ سریع به نوتیفیکیشن‌ها، مدیریت آن‌ها را ارتقا داده است.

ویژگی جدید دیگری که در سیستم‌عامل شیائومی ارتقاء یافته، مدیریت حریم خصوصی است که می‌تواند رفتار برنامه‌های نصبی را دنبال کرده و درخواست‌های سوء استفاده کننده آن‌ها را شناسایی کند. به‌علاوه شیائومی در حال راه‌اندازی یک پروتکل مجازی تشخیص ID است که از دسترسی برنامه‌های مشکوک به اطلاعات حیاتی گوشی همراه شما پیش‌گیری می‌کند.

همچنین شیائومی، یک ویژگی در بخش دسترسی به این سیستم‌عامل افزوده است که به هوش مصنوعی دستگاه قابلیت رونویسی از تماس‌های تلفتی و دادن پاسخ‌های پیشنهادی را به کاربران کم‌شنوا می‌دهد. برنامه Mi Health که الان رسمی شده است، به کاربران قول داده است که بخش ردیابی کننده حرکات کاربران را با الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی ارتقا بدهد. همچنین پیشنهاد ردیابی نحوه خواب را نیز بدون واسطه دیگر دستگاه‌ها، و تنها با قرار دادن گوشی همراه، در زیر بالش کاربران به آنان می‌دهد.

هم‌اکنون نسخه خصوصی بتای این سیستم‌عامل در اختیار کاربران چینی است، درحالی که عرضه نسخه اصلی برای ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) برنامه‌ریزی شده است. البته باید به این موضوع توجه کرد که این تاریخ برای عرضه در بازار چین است و تاریخ عرضه این سیستم‌عامل در دیگر نقاط جهان متفاوت خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع