بهترین گوشی پرچمدار ۷ تا ۲۵ میلیون تومان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از پرتلاطم‌ترین بازا‌رهای دنیای فناوری، مختص‌به گوشی‌های هوشمند است. شرکت‌های بزرگی از سراسر دنیا تاکنون میلیاردها دلار روی گوشی‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده و درآمد بسیار خوبی به‌جیب زده‌اند. در سال‌های نه‌چندان دور، هر شرکت عموما تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار می‌کرد،‌ اما امروزه جنب‌و‌جوش بازار به‌بالاترین حد خود رسیده است و برخی شرکت‌ها هر چند هفته یک بار محصولی جدید معرفی می‌کنند.

گوشی‌های هوشمند را به‌طور کلی می‌توان در سه دسته جای داد: گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچمدارِ بالارده. اما امروزه تنوع محصولات به‌حدی بالا رفته است که می‌توان دسته‌هایی جدید نیز برای آن‌ها تعریف کرد. برای مثال امروزه گوشی‌هایی را داریم که به تراشه‌ی توانمند، دوربین باکیفیت و نرم‌افزار روان مجهز شده‌اند و با قیمتی منطقی روانه‌ی بازار می‌شوند. به‌دلیل نبود برخی استانداردهای رده‌بالا، نمی‌توان چنین محصولاتی را پرچمدار خطاب کرد. به‌همین دلیل برخی از دستگاه‌ها را می‌توان «میان‌رده‌یِ پایین‌رده» و «میان‌رده‌ی بالارده» به‌حساب آورد. القابی که گرچه ممکن است مضحک باشند، اما برای دسته‌بندی بهتر محصولات کم‌کم مجبور به استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

بیشترین تنوع گوشی، به دستگاه‌های میان‌رده و به‌خصوص اقتصادی مربوط می‌شود. جایی که شرکت‌های مختلف به‌خصوص تازه‌واردانی نظیر ریل‌می و ردمی سعی می‌کنند با اعمال تغییراتی به‌نسبت جزئی، چندین محصول را با فرم فاکتور مشابه و نام متفاوت روانه‌ی بازار کنند تا کاربران با هر نوع بودجه‌ای که دارند، توانایی تهیه‌ی گوشی جدید را داشته باشند. گوشی‌های هوشمند پرچمدار طی چند سال اخیر به‌شدت گران شده‌اند. بخش اعظمی از این اتفاق به بالا رفتن هزینه‌های تولید مربوط می‌شود و بخشی دیگر نیز به سیاست‌ شرکت‌ها برای کسب سود از فروش هر دستگاه برمی‌گردد. 

تا چهار یا پنج سال گذشته سخت بود باور کنیم روزی برسد که شاهد عرضه‌ی گوشی موبایلی با قیمت بالای هزار دلار باشیم. اما امروزه این اتفاق رنگ حقیقت به‌خود گرفته و حتی محصولات با قیمت بسیار بالاتر نیز روانه‌ی بازار شده‌اند. گوشی‌های پرچمدار عموما به‌دلیل قیمت زیادشان رکورد فروش بالایی ثبت نمی‌کنند؛ اما نوآوری‌های به‌کاررفته در این دسته از گوشی‌ها همواره باعث شده است کاربران توجهی ویژه به آن‌ها نشان دهند. بازار موبایل به‌حدی پرتلاطم است که حتی کاربرانی که قدرت خرید گوشی‌های هزار دلاری را ندارند نیز با اشتیاق پای خبرهای مربوط به آن‌ها می‌نشینند. گوشی، دستگاهی جذاب است و کسی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند.

بهترین گوشی پرچمدار بازار ایران کدام است؟

امروزه اپل، شیائومی، سامسونگ، وان‌پلاس، هواوی و چند شرکت دیگر نقشی پررنگ در پیش‌برد بازار گوشی‌های رده‌بالا دارند و محصولاتی معرفی می‌کنند که نوآوری زیادی در آن‌ها به‌چشم می‌خورد. درضمن هر یک از این شرکت‌ها سیاست‌های مختلفی در قبال کسب سود از فروش هر دستگاه گوشی دارند. طی سال‌های گذشته اتفاقات متعددی رخ داد تا قیمت گوشی موبایل در بازار ایران به بالاترین حد خود برسد و به‌شکلی بی‌سابقه افزایش پیدا کند. افزایش قیمت گوشی‌ها طی چند ماه گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا و برخی مشکلات در زمینه‌ی واردات، همچنان سیری صعودی داشته است. تا حدی که صرفا طی چند ماه گذشته،‌ شاهد افزایش قیمت چند میلیون تومانی برای برخی گوشی‌های رده‌بالا بوده‌ایم. این افزایش قیمت باعث شده است قدرت خرید ایرانی‌ها برای تهیه‌ی گوشی موبایل به‌خصوص مدل‌های بالارده به‌شدت کاهش پیدا کند. 

تک تایمز در این مقاله تصمیم گرفته است بهترین گوشی‌های هوشمند بازار را با قیمت بالای ۷ میلیون تومان معرفی کند. گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی عموما «میان‌رده‌های رده‌بالا» یا پرچمداران هستند و به جدیدترین نوآوری‌های روز مجهز شده‌اند. قیمت موبایل در بازار ایران نوسان زیادی دارد، به‌همین دلیل نمی‌توانیم قیمت دقیق دستگاه‌ها را به تومان اعلام کنیم. اما همه‌ی محصولاتی که در این مقاله آمده‌اند ۷ میلیون تومان به بالا قیمت دارند. 

نکات مهم

توجه داشته باشید یکی از مؤلفه‌های مهم برای حضور در این فهرست، موجود بودن محصولات در بازار ایران است. تمامی گوشی‌های هوشمندی که تک تایمز برگزیده دارای سخت‌افزار توانمند و دوربین باکیفیت هستند. به‌علاوه این گوشی‌ها کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و محتوای بصری را از طریق صفحه‌نمایشی باکیفیت به‌تصویر می‌کشند. بنابراین تمامی محصولات می‌توانند تجربه‌ی بصری لذت‌‌بخشی را به کاربر ارائه دهند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که نبود برخی گوشی‌های موجود در بازار در این مقاله به‌معنای کم بودن ارزش خرید آن‌ها نیست؛ تک تایمز صرفا با معرفی بهترین‌های بازار از نگاه خود، سعی بر ساده‌‌سازی روند انتخاب دارد. گوشی‌های پیش‌رو بر اساس قیمت مدل پایه‌ی رجیسترشده در مقاله آمده‌اند.

گوشی‌های گران‌قیمت‌تری نیز نظیر گلکسی Z فلیپ یا حتی میت X هواوی در بازار موجود هستند که محصولاتی رده‌بالا و نوآورانه به‌شمار می‌آیند؛ اما به دلیل قیمت بسیار بالا، ارزش خرید چندانی برای بازار ایران ندارند و به‌همین دلیل اسمی از ‌آن‌ها نمی‌آوریم.

تک تایمز به‌طور کلی تهیه‌ی آیفون‌های جدید را به دلیل تحریم‌های اپلیکیشن‌های ایرانی پیشنهاد نمی‌کند

به‌علاوه محصولاتی که در ادامه‌ از آن‌ها یاد می‌کنیم به‌شکل گسترده‌ای در بازار موجود هستند و خدمات و قطعات مختلف آن‌ها پیدا می‌شود. بدین ترتیب اگر مشکلی برای گوشی پیش آمد، نگرانی زیادی در رابطه با کمبود قطعه نخواهید داشت. به‌طور کلی تک تایمز تهیه‌ی آیفون‌های جدید را چندان پیشنهاد نمی‌کند. آیفون‌ها محصولاتی بسیار رده‌بالا با کیفیت ساخت عالی و سخت‌افزار قدرتمند و دوربین باکیفیت هستند؛ به‌علاوه اپل نشان داده است که برای مدت‌زمانی طولانی از گوشی‌هایش پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند. با همه‌ی این‌ها نمی‌توانیم از کنار قیمت بالای محصولات اپل به‌سادگی عبور کنیم.

سیاست قیمت‌گذاری اپل تنها یکی از دلایل گران‌بودن آیفون‌ها است. متأسفانه نظارت دقیقی روی بازار ایران وجود ندارد و فروشندگان در بسیاری از مواقع به ‌هرنحوی که بخواهند روی محصولات قیمت می‌گذارند. به‌گونه‌ای که به‌وضوح دیده‌ایم اگر یک گوشی از اپل با یک گوشی از شرکتی نظیر شیائومی دارای قیمت یکسانی به‌دلار باشند، گوشی اپل در بازار ایران با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. افزون بر این موارد از اسفندماه ۹۷ شاهد مسدود شدن اپلیکیشن‌های ایرانی در iOS بودیم. مسدود شدن اپلیکیشن‌های ایرانی یکی دیگر از دلایلی است که تا حدی ارزش خرید آیفون‌ها را پایین می‌آورد؛ البته هنوز هم می‌توان محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی اپل را با روش‌هایی دور زد.

تمامی این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا پرچمداران جدید اپل محصولاتی بسیار گران‌قیمت باشند. همچنین برخی محصولات پیشین اپل نظیر آیفون ۸ و آیفون ۱۰ که هنوز هم در بازار امکان تهیه‌ی آن‌ها وجود دارد، محصولاتی گران‌قیمت به‌حساب می‌آیند که با توجه به مشخصات فنی، ارزش خرید زیادی ندارند. بنابراین به‌طور کلی تهیه‌ی آیفون‌ها را در حال حاضر پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اگر اهمیت چندانی به قیمت خرید نمی‌دهید و صرفا به‌دنبال آیفون می‌گردید، می‌توانید نگاهی به پیشنهادات تک تایمز که در ادامه می‌آیند بیاندازید.


شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

مقاله‌ی مرتبط:

شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که علاقه‌ی زیادی به تولید محصولات متنوع دارد. می 9T پرو به‌عنوان قوی‌ترین گوشی خانواده‌ی می ۹ که در برخی بازارها با نام ردمی K20 پرو شناخته می‌شود، یکی از درخورتوجه‌ترین محصولاتی است که چینی‌ها در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار کردند. ترکیب سخت‌افزار قدرتمند، طراحی مدرن و صفحه‌نمایش باکیفیت باعث می‌شوند ارزش خرید شیائومی می ۹ تی پرو بسیار بالا باشد.

شیائومی به‌طور معمول به تولید گوشی‌هایی که در ازای قیمت‌شان سخت‌افزاری بسیار عالی ارائه می‌دهند، عادت دارد. می ۹ تی پرو پرچمداری است که می‌تواند شمار درخورتوجهی از رقبایش را در بازار گوشی‌های ۴۰۰ دلاری کنار بزند. این محصول صفحه‌نمایشی با پنل سوپر AMOLED دارد و تصاویر را با نسبت ۱۹/۵:۹ به‌تصویر می‌کشد.

سخت‌افزار قدرتمند، طراحی مدرن و قیمت منطقی؛ همگی در می 9T پرو

صفحه‌نمایش می ۹ تی پرو هیچ‌گونه حاشیه یا حفره‌ای ندارد و از این حیث جلب‌توجه می‌کند. در پنل پشتی محصول شاهد نوعی جلوه‌ی چشم‌نواز هستیم که زیبایی بسیار زیادی دارد. کارشناس تک تایمز به‌هنگام بررسی عمیق می ۹ تی پرو طراحی گوشی را «چشم‌نواز، خوش‌ساخت و بی‌حدومرز» توصیف کرد.

می ۹ تی پرو از مکانیسم دوربین سلفی بالاجهنده (پاپ‌آپ) استفاده می‌کند که در حال حاضر جزو بهترین راه حل‌های ممکن برای دست‌یابی به نسبت نمایشگر به بدنه‌ی زیاد است. این پرچمدار به‌لطف دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی که پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۰/۸ میکرومتر دارد، از پس ثبت تصاویر سلفی باکیفیت برمی‌آید. همچنین می ۹ تی پرو در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۴۸ و ۱۴ و ۸ مگاپیکسلی است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود، دوربین دوم لنز فوق عریض دارد و دوربین سوم از لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپتیکال بهره می‌برد.

شیائومی می ۹ تی پرو به‌طور کلی در ازای قیمتش محصولی بسیار باکیفیت است و از فریم آلومینیومی با بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌گیرد. اگر به تهیه‌ی محصولی جدید و بالارده تمایل دارید و نمی‌خواهید پول خیلی زیادی صرف کنید، می ۹ تی پرو انتخاب بسیار مناسبی برای شما به‌حساب می‌آید. نکته‌ی دیگر این است که طبق اعلام رسمی شیائومی، ردمی K20 پرو در فهرست دستگاه‌های تحت پشتیبانی رابط کاربری MIUI 12 قرار دارد.


شیائومی می CC9 پرو / Xiaomi Mi CC9 Pro

می نوت ۱۰ یا می CC9 پرو یکی دیگر از محصولاتی که توانسته تا حدی توجهات را به‌خود جلب کند. این گوشی نیز از سیاست همیشگی شیائومی یعنی ارائه‌ی سخت‌افزار توانمند در کنار قیمت منطقی استفاده می‌کند. می نوت ۱۰ طراحی بسیار جذابی دارد و در بخش بالایی صفحه‌نمایش آن بریدگی (ناچ) کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. هنگام در دست گرفتن می CC9 پرو حس خوبی به‌شما منتقل می‌شود؛ زیرا بدنه‌ی شیشه‌ای آن با فریم آلومینیومی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد.

می نوت ۱۰ پرو تمرکزی ویژه روی باتری و دوربین توانمند دارد

یکی از ضعف‌های می نوت ۱۰ را می‌توان ضخامت و وزن به‌نسبت زیاد آن به‌شمار آورد. این موضوع احتمالا به‌دلیل حضور باتری پرظرفیت در این گوشی اتفاق افتاده است که تا حد زیادی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. می نوت ۱۰ شیائومی مجهز به باتری ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی است و از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر کاربر می نوت ۱۰ باشید، هیچ نگرانی خاصی در رابطه با شارژدهی نخواهید داشت. باتری ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه می‌تواند نمایش محتوای بصری را به‌مدتی طولانی تضمین کند. ناگفته نماند این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۶/۴۷ اینچ AMOLED است. رنگ‌بندی می نوت ۱۰ نیز تنوع قابل‌قبولی دارد. 

مهم‌ترین نکته در رابطه با می نوت ۱۰ را می‌توان مجموعه‌دوربین پنل پشتی آن به‌حساب آورد. این گوشی در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین پنج گانه است. دوربین اصلی دستگاه حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و در دوربین‌های دیگر شاهد لنزهای متنوعی هستیم تا می نوت ۱۰ بتواند ضمن ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال عالی، تصاویر ماکرو را نیز ثبت کند. این گوشی از پس ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه برمی‌آید و تصاویر و ویدئوهای سلفی را از طریق دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/2.0 ثبت می‌کند. می نوت ۱۰ نیز همچون می 9T پرو قرار است رابط کاربری MIUI 12 را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کند.


هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

مقاله‌ی مرتبط:

گوشی‌های خانواده‌ی P هواوی عموما پرچمدارانی با تمرکز ویژه روی قابلیت‌های تصویربرداری هستند و P30 پرو نیز از این قاعده پیروی می‌کند. هواوی به‌هنگام معرفی این گوشی در فروردین‌ماه سال گذشته از شعار جاه‌طلبانه‌ی «قوانین عکاسی را از نو بنویس» برای آن استفاده کرد. P30 پرو به‌عنوان تنها نماینده‌ی هواوی در فهرست تک تایمز، حرف‌های زیادی برای گفتن در حوزه‌ی عکاسی دارد و گرچه تاریخ عرضه‌ی آن به سال گذشته مربوط می‌شود، اما هنوز هم محصولی درخورتوجه به‌شمار می‌آید و در بازار ایران موجود است.

پرچمدار سال گذشته‌ی هواوی ضمن داشتن طراحی مدرن، سخت‌افزاری توانمند دارد. این گوشی کارهای مختلف را با اتکا بر تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ انجام می‌دهد که حتی پس از گذر یک سال نیز همچنان می‌توان از آن‌ به‌عنوان تراشه‌ای قدرتمند یاد کرد. P30 پرو همچنین ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و از پس انجام هرکاری که بخواهید برمی‌آید. 

P30 پرو به‌عنوان تنها نماینده‌ی هواوی در فهرست تک تایمز «قوانین عکاسی را از نو می‌نویسد»

ایالات متحده‌ی آمریکا سال گذشته با ادعای جاسوسی هواوی برای دولت چین و اشاره به این شرکت به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی، تحریم‌هایی سخت علیه هواوی وضع کرد. به‌دلیل این تحریم‌ها شرکت‌های آمریکایی باید ارتباطات تجاری خود را با هواوی قطع می‌کردند. گوگل یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی بود که به همکاری با هواوی پایان داد؛ یکی از آثار تحریم‌های آمریکا این است که در گوشی‌ها و تبلت‌های جدید هواوی شاهد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل نظیر پلی استور نیستیم. P30 پرو جزو محصولات باکیفیت هواوی به‌شمار می‌آید که خوشبختانه از گوگل پلی استور بهره می‌گیرد. بنابراین می‌توانید از سرویس‌های مختلف گوگل روی آن استفاده کنید.

هواوی در P30 پرو از دوربینی سه‌گانه با حسگرهای ۴۰ و ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی در کنار حسگر عمق‌سنج سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) استفاده کرده است. لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری با تشخیص فاز، عکاسی فوق عریض و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری جزو مهم‌ترین قابلیت‌های مجموعه‌دوربین پنل پشتی هواوی پی ۳۰ پرو هستند. به‌علاوه این گوشی در بخش بالای صفحه‌نمایش ۶/۴۷ اینچ OLED خود میزبان بریدگی قطره‌ای‌شکل برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. هواوی P30 پرو افزون بر این موارد از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ‌ سریع سیمی ۴۰ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و از قابلیت جالب شارژ معکوس نیز بهره می‌برد. 


آیفون 11 / iPhone 11

مقاله‌ی مرتبط:

مدل معمولی خانواده‌ی آیفون ۱۱ تنها گوشی در فهرست تک تایمز به‌شمار می‌آید که از صفحه‌نمایش LCD به‌جای OLED استفاده می‌کند، اما این موضوع به‌معنی ضعیف‌نشان‌داده‌شدن محتوای بصری در این گوشی نیست. تجربه نشان داده اپل بهترین نمایشگرهای LCD را تولید می‌کند. نمایشگر LCD آیفون ۱۱ که اپل آن را Liquid Retina IPS LCD می‌نامد، ۶/۱ اینچ اندازه دارد و محتوای بصری را با نسبت ۱۹/۵:۹ به‌نمایش می‌گذارد. گوشی موردبحث اپل بدنه‌ای شیشه‌ای با فریم آلومینیومی دارد و در دست گرفتن آن، حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

آیفون ۱۱ تنها گوشی برگزیده‌ی تک تایمز با صفحه‌نمایش LCD است

نکته‌ی درخورتوجه درمورد آیفون‌های جدید اپل، بهره‌مندی آن‌ها از تراشه‌ی A13 Bionic است. A13 شامل مجموعه‌ای از جدیدترین دستاوردهای اپل در حوزه‌ی تراشه است و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. این تراشه باعث شده است قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ به‌خصوص در حوزه‌ی عکاسی در دسترس قرار گیرند. آیفون ۱۱ اپل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی غیرقابل‌ارتقاء است.

در پنل پشتی آیفون ۱۱ دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای معمولی و فوق عریض به‌چشم می‌خورد. اپل طی سال‌های اخیر همواره نشان داده است که علاقه‌ای به بازی با اعداد و ارقام ندارد؛ اهالی کوپرتینو به‌جای استفاده از حسگرهای دارای وضوح بالا در محصولات‌شان‌، سعی می‌کنند کیفیت نهایی تصویر را با اتکا بر هوش مصنوعی و برخی موارد دیگر نظیر اندازه‌ی پیکسل بالا ببرند. بنابراین هنگام صحبت درمورد دوربین آیفون ۱۱، اجازه ندهید عدد ۱۲ مربوط به وضوح حسگر، عملکرد ضعیف عکاسی را در ذهن‌تان تداعی کند. 

آیفون ۱۱ از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما متأسفانه اپل شارژر ۵ وات را در جعبه‌ی آن جای داده است. این گوشی مجهز به فناوری فیس ID است و از بلوتوث ۵ و وای‌فای 802.11 پشتیبانی می‌کند. مشکی، سبز، زرد، ارغوانی، قرمز و سفید رنگ‌های معرفی‌شده برای آیفون ۱۱ هستند.


گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

مقاله‌ی مرتبط:

گلکسی نوت ۱۰ نخستین نماینده‌ی سامسونگ در فهرست تک تایمز است که سال گذشته روانه‌ی بازار شد و توجهات زیادی را نیز به‌خود جلب کرد. این پرچمدار توانمند با اندروید ۹ پای روانه‌ی بازار شد، اما اندروید ۱۰ را نیز با جدیدترین نسخه از رابط کاربری وان UI دریافت کرد. سامسونگ مدل بالارده‌تری را نیز از این گوشی با نام نوت ۱۰ پلاس روانه‌ی بازار کرده است که از جوانبی محصول باکیفیت‌تری به‌شمار می‌آید؛ با این‌حال نوت ۱۰ معمولی به‌طور کلی دست‌کمی از آن ندارد و ارزش خریدش بیشتر است.

سامسونگ از صفحه‌نمایش OLED گلکسی نوت ۱۰ با نام داینامیک AMOLED یاد می‌کند که بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای برای نمایش بهتر محتوای بصری به‌خود دیده است. این نمایشگر ۶/۳ اینچ وضوحی معادل ۲٬۲۸۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل دارد، از تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند و به استاندارد +HDR10 مجهز شده است. گلکسی نوت ۱۰ پلاس همچون دیگر گوشی‌های سامسونگ در دو مدل با تراشه‌ی اکسینوس و اسنپدراگون عرضه می‌شود. مدل اول مجهز به تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۲۵ و مدل دوم مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ است. 

سامسونگ ترجیح داد در دوربین نوت ۱۰ با اعداد و ارقام بازی نکند

پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی است. سامسونگ تا پیش از معرفی محصولات جدیدش تمایل زیادی به بازی با اعداد و ارقام در زمینه‌ی دوربین نداشت. بنابراین حسگرهای به‌کاررفته در نوت ۱۰ توانایی زیادی برای ثبت تصاویر باکیفیت دارند. این مجموعه‌دوربین سه‌گانه از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپیتکال پشتیبانی می‌کند. 

گلکسی نوت ۱۰ پلاس طراحی مدرنی دارد و در بخش بالایی نمایشگر آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. این دوربین پیکسل‌هایی به اندازه‌ی ۱/۲۲ میکرومتر دارد و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات و حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر، جزو دیگر نکات مرتبط‌به گوشی موردبحث سامسونگ هستند. گلکسی نوت ۱۰ پلاس در مجموع دستگاهی گران‌قیمت است؛ اما ارزش خرید مناسبی دارد. درضمن قیمت آن نسبت‌به جدیدترین پرچمداران سامسونگ چندین میلیون تومان کمتر است. 


گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

مقاله‌ی مرتبط:

خانواده‌ی گلکسی S20 شامل جدیدترین گوشی‌های پرچمدار معرفی‌شده توسط سامسونگ به‌حساب می‌آیند که با قیمتی بالا معرفی و عرضه شده‌اند. سامسونگ به‌طور کلی در گوشی‌هایش به استفاده از نمایشگرهایی باکیفیت روی می‌آورد و این موضوع به‌بهترین شکل درمورد خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ صدق می‌کند.

صفحه‌نمایش ۶/۲ اینچ دستگاه که نسبت تصویر ۲۰:۹ را به‌نمایش می‌گذارد، در بخش بالایی خود از حفره‌ای کوچک به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌گیرد. از لحاظ طراحی کلی پنل جلویی، گلکسی اس ۲۰ تا حدی شبیه‌به نوت ۱۰ به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ در پنل پشتی گوشی‌های نسل جدید خود از ماژول دوربین بزرگی استفاده کرده است که شاید جذابیت نداشته باشد، اما قابلیت‌های متنوعی را در حوزه‌ی عکاسی ارائه می‌دهد. گلکسی S20 سامسونگ که به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری وان UI 2 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ در دسترس قرار گرفته است از تراشه‌ی توانمند استفاده می‌کند و نسخه‌ای ویژه از آن، توانایی ارائه‌ی شبکه‌ی 5G را دارد. مدل 5G دستگاه به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است.

مدل 5G گلکسی S20 سامسونگ ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ سه دوربین با حسگرهای ۱۲ و ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی دارد و در حفره‌ی بالای نمایشگر از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. کارشناس تک تایمز به‌هنگام بررسی اس ۲۰ اعلام کرد که عکس‌های دوربین اصلی در روشنی روز جزئیات زیادی دارند و نویز در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ این تصاویر همچنین از گستره‌ی داینامیکی بسیار وسیع بهره می‌برند.

پرچمدار کره‌ای‌ها افزون بر موارد یادشده دارای باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۵ وات است و از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. گلکسی S20 درگاه Type-C دارد و در رنگ‌های خاکستری و آبی و صورتی می‌توان آن را تهیه کرد.


گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

مقاله‌ی مرتبط:

اس ۲۰ پلاس مدل بالارده‌تر اس ۲۰ به‌شمار می‌آید و از آن به‌عنوان دومین گوشی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ یاد می‌شود. این گوشی با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش بزرگ ۶/۷ اینچ داینامیک AMOLED، در زمینه‌ی نمایش محتوای بصری حرفی برای گفتن باقی نمی‌ذارد. اس ۲۰ پلاس از تراشه‌های مشابه مدل معمولی بهره می‌گیرد و در دو نسخه با پشتیبانی از شبکه‌های LTE و 5G روانه‌ی بازار می‌شود. 

گوشی بالارده‌ی سامسونگ ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد و به‌لطف آن به‌خوبی از پس انجام کارهای سنگین برمی‌آید. اس ۲۰ پلاس همچنین مجهز به ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقاء از طریق کارت microSDXC است. اس ۲۰ پلاس توانایی ضبط ویدئوی 8K را دارد و این نوع ویدئوها به‌طور معمول حافظه‌ی زیادی را اشغال می‌کنند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفته است محصول جدیدش را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرظرفیت در دسترس قرار دهد. 

خانواده‌ی گلکسی S20 جزو نخستین گوشی‌ها با توانایی فیلمبرداری 8K هستند

اس ۲۰ پلاس که از لحاظ ظاهر کلی به مدل معمولی شبیه است،‌ در پنل پشتی از دوربین‌های ۱۲ و ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه حسگر ۰/۳ مگاپیکسلی سه‌بعدی مدت‌پرواز بهره می‌گیرد. این گوشی مجهز به باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۵ وات است و در زیر صفحه‌نمایش آن حسگر اثر انگشت وجود دارد. 

پرچمدار اصلی سری S سامسونگ برای سال ۲۰۲۰، گلکسی اس ۲۰ اولترا است. محصولی بسیار رده‌بالا و قدرتمند که از طراحی مدرن بهره می‌گیرد و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. با همه‌ی این‌ها گوشی موردبحث قیمتی بالا دارد و همین موضوع باعث می‌شود افراد زیادی توانایی تهیه‌ی آن را نداشته باشند. قدرت زیاد و کیفیت بالای گلکسی اس ۲۰ اولترا را کسی نمی‌تواند کتمان کند؛ با این‌حال برچسب قیمت ۱٬۴۰۰ دلاری باعث شد این گوشی در فهرست تک تایمز جایی نداشته باشد.


آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

مقاله‌ی مرتبط:

آیفون ۱۱ پرو به‌لطف بهره‌مندی از صفحه‌نمایش ۵/۸ اینچ OLED موسوم‌به Super Retina XDR OLED می‌تواند محتوای بصری را بهتر از مدل معمولی به‌نمایش بگذارد. این گوشی علاوه بر داشتن بدنه‌ای خوش‌ساخت و باکیفیت، وزنی مناسب دارد و به‌خوبی در دست جای می‌گیرد. تراشه‌ی A13 در بین تمامی دستگاه‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ مشترک است و طبق داده‌های بنچمارک‌ها، قدرت پردازشی بسیار بالایی ارائه می‌دهد. 

مجموعه‌دوربین پنل پشتی آیفون ۱۱ پرو عملکردی مثال‌زدنی دارد

آیفون ۱۱ پرو به‌لطف داشتن دوربین سه‌گانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی، ویژگی‌هایی مثال‌زدنی در حوزه‌ی عکاسی دارد و نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند را به‌خوبی رفع می‌کند. پرچمدار اپل در پنل پشتی از دوربین‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز معمولی، فوق عریض و تله‌فوتو بهره‌مند است. به‌لطف قدرت پردازشی بالای A13 Bionic، آیفون ۱۱ پرو از پس ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه هم برمی‌آید و ویژگی‌های جالب دیگری نیز نظیر دیپ فیوژن برای بهبود تصویربرداری دارد.

در جعبه‌ی آیفون ۱۱ پرو برخلاف مدل معمولی شارژر ۱۸ وات جای گرفته است. این گوشی که در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و سبز در دسترس قرار می‌گیرد، به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. 


آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

مقاله‌ی مرتبط:

آیفون ۱۱ پرو مکس پرچمدار اصلی اپل برای سال ۲۰۱۹ است که دربرابر بسیاری از گوشی‌هایی که امسال معرفی شده‌اند نیز عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. مدل پرو مکس گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ نمایشگری مشابه مدل پرو اما بزرگ‌تر (۶/۵ اینچ) دارد. دالبی ویژن و HDR10 جزو استانداردهای تحت پشتیبانی صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس هستند. نمایشگر موردبحث از کنتراست ۲٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ بهره می‌برد، روشنایی ۱٬۲۰۰ نیت دارد و ۱۵ درصد کم‌مصرف‌تر از گذشته است. 

آیفون ۱۱ پرو مکس پرچمدار اصلی سال ۲۰۱۹ اپل است

آیفون ۱۱ پرو مکس همچون مدل پرو بدنه‌ای شیشه‌ای با فریمی از جنس فولاد ضدزنگ دارد. این گوشی همچنین به‌لطف داشتن گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. آیفون ۱۱ پرو مکس همچنین در پنل پشتی از همان مجموعه‌دوربین به‌کاررفته در آیفون ۱۱ پرو بهره می‌گیرد.

پرچمدار موردبحث اپل در زمینه‌ی پخش محتوای صوتی نیز حرف‌هایی زیاد برای گفتن دارد و می‌تواند صدای استریو ضبط کند. آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس مجهز به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز برای عمق‌سنجی صحنه و ثبت بهتر جلوه‌ی بوکه، هستند. در کنار این موارد، باتری ۳٬۹۶۹ میلی‌آمپرساعتی آیفون ۱۱ پرو مکس از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.


پیشنهاد تک تایمز برای بهترین گوشی بالای 7 میلیون تومان

گوشی‌هایی که در بالا معرفی کردیم، همگی محصولاتی هستند که قیمتی بیشتر از ۷ میلیون تومان دارند. با این‌حال تمامی آن‌ها برچسب «پیشنهاد تک تایمز» را دریافت نمی‌کنند. از بین موارد بالا، تک تایمز می 9T پرو شیائومی، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی اس ۲۰ سامسونگ و آیفون ۱۱ پرو اپل را به‌عنوان گوشی‌هایی برمی‌گزیند که در ازای مشخصات و توانایی‌هایشان، قیمتی مناسب دارند و ارزش خریدشان بالا است.

خاطرنشان می‌کنیم که به‌دلیل شرایط فعلی بازار، آیفون‌ها بسیار گران‌قیمت‌ شده‌اند. بنابراین آیفون ۱۱ پرو را تنها به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌ای شگرف به برند اپل دارند. سه گوشی برگزیده‌شده از سوی تک تایمز، از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برند و از دوربین توانمند استفاده می‌کنند. در این گوشی‌ها شاهد صفحه‌نمایش چشم‌نواز و قابلیت‌های صوتی بسیار عالی هستیم. درضمن همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم‌، قطعات و سرویس‌های آن‌ها در بازار پیدا می‌شود.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع