قیمت‌های سری آیفون ۱۲ فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ و هواوی امسال بعد از معرفی ۵G قیمت دستگاه‌های خود را افزایش دادند. انتظار می‌رود که اپل هم چنین کاری بکند، اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد.

منبعی به نام جان پروسر (Jon Prosser) می‌گوید اپل می‌خواهد یک استراتژی قیمت جدید برای سری آیفون ۱۲ اتخاذ کند که شامل افزایش قیمت فقط یک مدل خواهد شد.
البته باید خاطرنشان کنیم که ما هنوز پنج ماه تا زمان معرفی دستگاه‌ها فاصله داریم و این جزیئات ممکن است تغییر کند، اما اطلاعات توسط منابع معتبر ارائه شده‌اند. همین منابع قبلل به تاریخ ۱۵ آوریل برای معرفی آیفون SE جدید اشاره کرده بودند که درست از آب در آمد.

آیفون ۱۲ (مینی)

اپل امسال می‌خواهد یک آیفون اقتصادی کاملا جدید معرفی کند. نام تجاری آن هنوز تائید نشده، اما گزارش‌ها گفته‌اند که دارای یک نمایشگر کامپکت ۵.۴ اینچی OLED خواهد بود.

این نمایشگر دربالای خود یک ناچ کوچکتر خواهد داشت و از حاشیه‌های نازکتری (بسیار شبیه به آنچه که در آیفون ۱۱ پرو وجود داشت) بهره خواهد برد. بدنه این گوشی احتمالا از جنس آلومینیوم است و یک دوربین دوگانه در پشت آن وجود خواهد داشت.

مشتریان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که چیپست نسل بعدی اپل یعنی A14 بایونیک را با قابلیت ۵G در داخل آن ببینند. سایر مشخصات این گوشی شامل کانکتور لایتنینگ و پشتیبانی از رفرش ریت ۶۰ هرتز می شوند.

به گفته پروسر، این آیفون در آمریکا به قیمت ۶۴۹ دلار قابل دسترس خواهد بود.

آیفون ۱۲ (پلاس/مکس)

جانشین آیفون ۱۱ استاندارد یک آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش OLED و ناچ کوچکتر، بدنه آلومینیومی و دوربین دوگانه خواهد بود. این آیفون هم از چیپست A14 بایونیک با فناوری ۵G استفاده خواهد کرد.

براساس اطلاعات، آیفون ۱۲ مکس در آمریکا به قیمت ۷۴۹ دلار عرضه خواهد شد. این قیمت کمی بالاتر از برچسب قیمت ۶۹۹ دلاری آیفون ۱۱ است و این یعنی اینکه اپل قیمت آیفون XR را دوباره باز خواهد گرداند.

آیفون ۱۲ پرو

آیفون بعدی آیفون ۱۲ پرو خواهد بود که پیشرفته‌تر از دو مدل قبلی است. این پرچمدار، نمایشگر OLED آیفون ۱۲ مکس را با یک پنل بزرگ ۶.۱ اینچی جایگزین خواهد کرد که ناچ کوچکتر و حتی حاشیه‌های نازکتر خواهد داشت.

در پشت گوشی شاهد یک سیستم دوربین ارتقایافته خواهیم بود که شامل سه دوربین و یک سنسور LiDAR می‌شوند. مشخصات دقیق دوربین‌ها هنوز تائید نشده است.

در داخل این دستگاه نیز از تراشه A14 بایونیک با قابلیت ۵G استفاده خواهد شد، هرچند که این مدل ممکن است دارای فناوری شبکه mmWave هم باشد. اپل برای رقابت بهتر با پرچمداران اخیر سامسونگ، احتمالا از رفرش ریت ۱۲ هرتز ProMotion برای نمایشگر آن استفاده خواهد کرد.

آیفون ۱۲ پرو به قیمت ۹۹۹ دلار در آمریکا قابل دسترس خواهد بود.

آیفون ۱۲ پرو مکس

این مدل همانطور که از نامش پیداست نسخه بزرگتر آیفون ۱۲ پرو خواهد بود. این گوشی از یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی OLED و احتمالا یک باتری بزرگتر بهره خواهد برد. به غیر از این‌ها، سایر مشخصات آن مثل مدل پرو خواهد بود. به گفته پروسر، آیفون ۱۲ پرو مکس به قیمت ۱۰۹۹ دلار در آمریکا عرضه خواهد شد. این قیمت با قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس یکسان است.

قیمت آیفون ۱۲ در انگلیس و اروپا چقدر خواهد بود؟

براساس اطلاعاتی که توسط پروسر منتشر شده، قیمت سری آیفون در اروپا به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون ۱۲ (مینی): ۷۴۹/۷۵۹ یورو
  • آیفون ۱۲ (پلاس/مکس): ۸۴۹/۸۵۹ یورو
  • آیفون ۱۲ پرو: ۱۰۴۹/۱۰۵۹ یورو
  • آیفون ۱۲ پرو مکس: ۱۱۴۹/۱۱۵۹ یورو

در بریتانیا هم اگر قیمت پوند ثابت بماند به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون ۱۲ (مینی): ۶۷۹ پوند
  • آیفون ۱۲ (پلاس/مکس): ۷۷۹ پوند
  • آیفون ۱۲ پرو: ۱۰۴۹ پوند
  • آیفون ۱۲ پرو مکس: ۱۱۴۹ پوند

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع