مایکروسافت می‌گوید ماهانه ۱۵۰ میلیون نفر از رمز ورودی استفاده نمی‌کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت اعلام کرده است که در حال حاضر، ۱۵۰ میلیون نفر برای ورود به حساب کاربریشان از رمز ورود استفاده نمی‌کنند. در سال ۲۰۱۹ مایکروسافت گفته بود که حدود ۱۰۰ میلیون نفر از پسورد یا رمز ورودی، برای داخل شدن به حساب کاربریشان استفاده نمی‌کنند، اما حالا این رقم رشد ۵۰ درصدی داشته است. مشخص شده که این افراد برای ورود از Windows Hello، که برنامه رسمی مایکروسافت برای شناسایی کاربر است و از رمزهای امنیتی مبتنی بر FID02، برای ورود به اکانت‌های مختلف این شرکت از جمله مایکروسافت آزور (Azure)، گیت‌هاب (Github)، آفیس و ایکس‌باکس استفاده می‌کنند. مایکروسافت  بیان کرده است که هدف حال حاضر آن‌ها، حفاظت از این کاربران بدون رمز و آن‌هایی است که از روش MFA (تصدیق هویت چند عاملی) استفاده می‌کنند.

سال گذشته مایکروسافت اظهار کرده بود که حملات به کاربرانی که از روش تصدیق هویت چند عاملی استفاده می‌کنند به قدری کم است که اطلاعاتی برای اشتراک گذاری عمومی وجود ندارد. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که ۹۰ درصد کارکنان این شرکت، بدون رمز وارد حساب کاربری خود می‌شوند. جوی چیک (Joy Chik) نایب رئیس این شرکت اظهار داشت:

البته که ما نمی‌توانیم مشتریان خود را مجبور به کاری کنیم که خود انجام نمی‌دهیم. ما ابتدا مشتریان خودمان هستیم. در حال حاضر تیم IT این شرکت از راه‌های بدون رمز وارد اکانت خود می‌شوند و ۹۰ درصد کل کارکنان شرکت نیز از این طرق استفاده می‌کنند. در نتیجه هزینه برای حفاظت از رمزها، ۸۷ درصد کاهش داشته است. ما انتظار داریم که مشتریان ما نیز از این راه استفاده کنند تا بتوانیم علاوه بر کاهش هزینه، از امنیت قوی‌تری برای حساب‌های کاربری نیز برخوردار باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع