گوشی پوکو F2 پرو ۵G رسما معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وقتی شیائومی گوشی پوکو F1 را در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ عرضه کرد، این دستگاه لقب قاتل پرچمداران را گرفت. حالا پوکو یک برند مستقل شده و امروز از مدل بعدی F1 یعنی پوکو F2 پرو رونمایی کرد.

نمایشگر بزرگ Super AMOLED بدون ناچ

پوکو F2 پرو تقریبا در همه بخش‌ها به‌ویژه در بخش طراحی، ارتقاهای خوبی نسبت به مدل اصلی دارد. این گوشی به جای نمایشگر ۶.۲ اینچی LCD پوکو F1 از یک پنل بزرگ ۶.۷ اینچی Super AMOLED با پوشش گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد.

حاشیه‌های اطراف نازک‌تر شده‌اند و نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه، ۹۲.۷ درصد شده که بسیار عالی است. البته استفاده از سیستم دوربین بیرون‌جهنده به جای ناچ برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز در بالا بردن نسبت نمایشگر به بدنه گوشی موثر بوده است.


پوکو می‌گوید که نمایشگر پوکو F2 پرو دارای نسبت کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱ و رزولوشن فول اچ دی پلاس (۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل) است و روشنایی آن می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت افزایش یابد.

پوکو F2 پرو تائیدیه Widevine L1 را دریافت کرده و بنابراین می‌تواند محتواهای اچ‌دی نتفلیکس، آمازون و پرایم ویدئو را پخش کند.

اسنپدراگون ۸۶۵، باتری بزرگ، شارژ سریع ۳۰ وات و فناوری ۵G

پوکو F2 پرو مجهز به چیپست رده‌بالای اسنپدراگون ۸۶۵ با قابلیت ۵G است. این تراشه هم اکنون در داخل پرچمدارانی مانند گلکسی اس۲۰ اولترا و وان پلاس ۸ پرو استفاده شده است.

مدل پایه پوکو F2 پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معرفی شده و در کنار آن یک نسخه گران‌تر با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز قابل دسترس است. متاسفانه این گوشی از کارت microSD برای افزایش حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی‌های رده‌بالا اغلب هنگام اجرای برنامه‌های سنگین مانند بازی‌ها داغ می‌کنند، اما پوکو F2 پرو با داشتن ۱۰ سنسور حرارت و تکنولوژی خنک‌کننده مایع ۲٫۰ از این کار جلوگیری می‌کند.

همه این‌ها تضمین می‌کنند که دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت. در بخش گیمینگ، پوکو F2 پرو دارای نرخ فریم میانگین ۵۶.۶۳ فریم در ثانیه است؛ این در حالی است که وان پلاس ۸ پرو و گلکسی اس۲۰ پلاس به ترتیب دارای نرخ فریم میانگین ۵۴ و ۳۳.۲ فریم در ثانیه هستند.

گوشی جدید پوکو سیستم‌عامل اندروید ۱۰ را در کنار پوکو لانچر ۲٫۰ اجرا می‌کند و انرژی خود را از یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۳۰ وات می‌گیرد. به گفته پوکو، F2 پرو می‌تواند فقط در عرض ۶۳ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. درباره سایر مشخصات گوشی می‌توان به جک هدفون ۳.۵ میلیمری و IR blaster اشاره کرد.

چهار دوربین در پشت و قابلیت ضبط ویدئوی ۸K

پوکو F2 پرو در پشت خود چهار دوربین دارد و دوربین اصلی آن یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که از فناوری ترکیب پیکسلی برای تولید عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین دارای قابلیت ضبط ویدئوهای ۸K است.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۳ درجه، یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی وجود دارند. دوربین آخر، اولین دوربین تله‌ماکرو پرچمدار روی یک گوشی هوشمند است و ۲ برابر بزرگنمایی بیشتری را نسبت به رقبا ارائه می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه پوکو F2 پرو

پوکو F2 پرو از امروز برای خرید قابل دسترس خواهد بود. مشتریان در همه جای دنیا می‌توانند آن را از طریق خرده‌فروشی‌های آنلاین AliExpress و Gearbest خریداری نمایند. این گوشی در آینده نزدیک در فروشگاه‌های آمازون و پوکو هم عرضه خواهد شد.

قیمت مدل‌های ۶/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی در اروپا به ترتیب ۴۹۹ یورو و ۵۹۹ یورو است. به نظر می‌رسد این قیمت‌ها مربوط به ۵۰۰ دستگاه اول می‌شوند و قیمت‌ واقعی آن‌ها به ترتیب ۵۴۰ یورو و ۶۴۹ یورو خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع