قابلیت تماس تصویری گروهی با ۵۰ شرکت‌کننده در فیسبوک امکان‌پذیر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت فیسبوک اخیرا اعلام کرده است که قابلیت جدید چت ویدیویی گروهی این کمپانی به نام مسنجر رومز (Messenger Rooms) هم‌اکنون در دسترس همه کاربران گوشی‌های همراه و دسکتاپ قرار گرفته است.

این قابلیت مسنجر رومز، نسخه‌ای غنی‌تر و گسترده‌تری از عملکرد تماس ویدیویی فیسبوک مسنجر را ارائه خواهد داد. حداکثر ۵۰ کاربر می‌توانند تماس تصویری انجام دهند. این تماس‌های تصویری محدودیت زمانی ندارند و کاربران می‌توانند یا با استفاده از برنامه اصلی فیسبوک یا از طریق برنامه مسنجر اختصاصی به آن بپیوندند.

شرکت فیسبوک محدودیت‌هایی را نیز برای امنیت بیشتر نیز به این برنامه اضافه کرده است؛ شما می‌توانید محدودیتی برای افرادی که به تماس ویدیویی می‌پیوندند، تعیین کنید یا اینکه آن را برای همه افراد، عمومی کنید؛ حتی اگر این افراد حساب کاربری فیسبوک نیز نداشته باشند.

استن چادنوسکی (Stan Chudnovsky) رئیس اپلیکیشن فیسبوک، در پستی که اخیرا منتشر شده است، این‌گونه می‌گوید:

شما می‌توانید این روم‌ها را در برنامه فیسبوک از طریق فید خبری، گروه‌ها و رویدادها شروع کنید و همچنین آن‌ها را به اشتراک بگذارید، بنابراین ملحق شدن به این روم‌ها، هر زمان که بخواهید آسان است. همچنین ایجاد‌کننده روم می‌تواند روم را قفل کند تا کاربران دیگر نتوانند به آن وارد شوند، علاوه بر این، می‌توان انتخاب کرد که چه کسی به روم ملحق شود، آن را ببیند یا آن که آن‌ها را حذف کند.

همچنین می‌توان از این مسنجر برای انجام یک تماس دو نفره، چت تصویری، تماس گروهی و گفتگوی گروهی، درست مانند گذشته، استفاده کرد. اگر به بخش افراد ضربه بزنید، می‌توانید یک روم ایجاد کنید. از آنجا می‌توان ویژگی‌های روم را از بین سایر گزینه‌ها تعیین کرد، و همچنین یک گزینه سفارشی تنظیم و تعیین کنید که چه کسی اجازه ورود به سیستم را دارد. همین کار را از بالای صفحه News Feed فیسبوک نیز می‌توان انجام داد.

شما می‌توانید روم را به هر یک از دوستانتان و هرکسی که لینک را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، در دسترس قرار دهید. یا افراد خاصی را در لیست دوستان خود بگذارید که در آن صورت، لینک دعوت شخصی از شما دریافت خواهند کرد. اگر تصمیم دارید روم را در لیست دوستانتان عمومی کنید، در بالای صفحه News Feed ظاهر خواهد شد، بنابراین از انجام شدن این کار به طور تصادفی و همچنین اینکه کجا لینک را قرار می‌دهید، مراقب باشید. مسنجر رومز محصولی تواناست، اما باید در به اشتراک‌گذاری تصادفی گفتگوهای ویدیویی خود احتیاط کنید.

فیسبوک اکنون در حال ارائه این محصول جدید در برنامه اصلی خود است؛ در بالای صفحه نیز کارت‌های گردانی وجود دارد که‌ دوستانتان را نشان می‌دهد که به گزینه سلام کردن مجهز شده است. روی هر کارتی که ضربه بزنید، می‌توانید یک روم با آن شخص ایجاد کنید یا مستقیما به او در مسنجر پیام بدهید. ممکن است این محصول کمی گیج‌کننده باشد اما از نظر تکنیکی تواناست.

این محصول دارای کیفیت عالی است و شامل فیلترهای AR و پس زمینه‌های مجازی نیز هست. همچنین می‌توان روم را با بیش از ۵۰۰ کاربر بدون پایان دادن به آن، به صورت دستی یا به طور تصادفی باز گذاشت. فیسبوک، برای تجارت گسترده‌تر، محصولات پیام‌رسان خود را به عنوان نسخه‌های آشناتر از گزینه‌های محبوب چت تصویری جایگزین می‌کند. طبق گفته‌های فیسبوک، این تماس‌ها دارای رمزگذاری پایانی مانند پیام‌رسان واتساپ نیستند. اما کسی تماس‌های صوتی و یا تصویری را مانند پیام‌رسان مسنجر چک نمی‌کند. این شرکت همچنین به کاربران توصیه می‌کند اگر رفتاری غیرقانونی در این برنامه رخ داد، آن را گزارش دهند.

پیش از این، اپلیکیشن زوم، علی‌رغم مشکلاتی که در حریم خصوصی کاربران به وجود می‌آورد، توانست جایگاه خوبی در بین پیام‌رسان‌های اجتماعی در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ به دست بیاورد. بازی Houseparty در اپلیکیشن Epic Games که متعلق به فیسبوک است نیز در ابتدا سعی داشت شبیه به رقیب قدرتمند Bonfire خود شود.

شرکت گوگل اخیرا برنامه Hangouts Meet را برای ارتباط تلفنی سازمانی ارائه کرده است که سپس آن را به Google Meet تغییر داد؛ این اپلیکیشن گزینه‌ای مناسب برای کاربران است. این برنامه در حال حاضر رایگان است که افراد می‌توانند با اکانت جیمیل خود به آن وصل ‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع