بهترین و سبک‌ترین لانچرهای اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بدون شک وقتی در مورد انعطاف‌پذیری و شخصی‌سازی سیستم‌عامل صحبت می‌کنیم، اندروید بسیار بهتر از رقیب دیرینه‌اش یعنی iOS عمل می‌کند. بخاطر نوع ساختار اندروید، هر شرکتی می‌تواند شکل ظاهری این رابط کاربری را به نحو دلخواه خود در بیاورد و رابط کاربری جدیدی را ارائه کند.

خوشبختانه کاربر هم می‌تواند شکل دلخواه خود را در اندروید پیاده کند. راحت‌ترین راه برای این کار، استفاده از لانچر‌های (Launcher) متفاوت است. این لانچر‌ها، علاوه‌ بر شکل‌های متفاوت، با ویژگی‌های متفاوتی نیز عرضه می‌شوند و هر کدام را می‌توان بنا به سلیقه فرد از پلی استور دانلود کرد. در این مقاله چند لانچر محبوب بازار را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر خواستید بتوانید شکل رابط کاربری خود را به دلخواه تغییر دهید.

Nova Launcher

سال‌هاست که Nova Launcher انتخاب خیلی از کاربران است و به مرور زمان پیشرفت و ارتقا یافته و در حال حاضر بسیار قوی و با امکانات متعدد است. همچنین این لانچر قابلیت نصب در اکثر دستگاه‌های اندرویدی را داشته و سازگار با اکثر مدل‌های این سیستم عامل است و می‌تواند به بهترین شکل، ظاهر رابط کاربری دستگاه شما را متحول کند. از دیگر مزایای این برنامه می‌توان به شخصی‌سازی فراوان، سریع بودن و استفاده زیاد کاربران اشاره کرد. به هنگام نصب این برنامه، ابتدا شکل ساده و متفاوتی از برنامه به صورت پیش‌فرض بر گوشی شما اعمال می‌شود اما به دلیل امکانات زیاد، شما می‌توانید آن را به شکل دلخواه خود در بیاورید. این نرم‌افزار بسیار قدرتمند بوده است و به دلیل داشتن کاربران بسیار زیاد، بسیاری از عکس‌ها و پوسته‌های اندروید بر پایه این لانچر هستند. حتی این لانچر روی گوشی‌های قدیمی نیز به خوبی اجرا می‌شود. اخیرا گوشی‌ پیکسل ۴ شرکت گوگل، از بعضی از ویژگی‌های نرم‌افزار Nova Launcher در رابط کاربری خود استفاده کرد، مانند بالا کشیدن کشویی برنامه‌ها و قسمت جستجوی آن. این برنامه دارای دو نسخه معمولی و پرایم است که نسخه‌ی پرایم آن امکانات بیشتری دارد.

دانلود Nova Launcher از پلی استورِ گوگل

Lawnchair 2

لانچر بسیار قدرتمندی است و شکل ظاهری آن شبیه لانچر موبایل گوگل پیکسل است و برخلاف آن، توانایی شخصی‌سازی و امکانات بیشتری دارد و بسیار حجم کمی از گوشی را اشغال کرده و سبک است. در این برنامه می‌توان آیکون‌ها را تغییر داد، به مدیریت هوم اسکرین پرداخت و اندازه آیکون‌ها، ستون‌ها و کشوی برنامه‌ها را به دلخواه تغییر داد. همچنین این لانچر دارای ابزارک‌های بسیار فراوانی برای شخصی‌سازی است و بسیار سریع بوده و رقیب قدرتمندی برای Nova Launcher است.

دانلود Lawnchair 2 از پلی استورِ گوگل

Hyperion Launcher

یکی دیگر از لانچرهای فوق‌العاده بازار بوده و شبیه لانچر گوشی پیکسل است. تنظیمات بسیار زیادی داشته و می‌توانید تم‌های متفاوتی را به دلخواه انتخاب کنید. از آیکون‌پک‌ها پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای ژست‌های حرکتی متفاوت با تنظیمات مختلف است. نسخه مجانی این برنامه به اندازه کافی عالی است اما نسخه‌ پرایم آن دارای امکانات و شخصی‌سازی‌های بیشتری مانند تغییر فونت، رنگ آن، ویجت‌های متفاوت و … است.

دانلود Hyperion Launcher از پلی استورِ گوگل

Microsoft Launcher

لانچر شرکت مایکروسافت برای اندروید یکی از بهترین‌هاست و کمی با بقیه لانچرهای معرفی شده فرق می‌کند و دارای امکانات فراوان و شخصی‌سازی‌های بسیار است. در حالت پیش‌فرض، شخصی‌سازی‌های زیادی را اعمال کرده و رابط کاربری آن با بقیه ‌لانچرها فرق می‌کند. این لانچر دارای دو ویژگی مهم است که اولی دستیار صوتی کورتانا است که می‌تواند با فرمان‌های صوتی کنترل گوشی را همانند دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)  به دست بگیرد. ویژگی دوم این است که اگر با یک اکانت وارد حساب کابری ویندوز و موبایل خود شوید، می‌توانید بسیاری از فرمان‌ها را از طریق گوشی و لپ‌تاپ خود کنترل کرده و به هم انتقال دهید و با یکدیگر همگام کنید.

دانلود Microsoft Launcher از پلی استورِ گوگل

Action Launcher

این برنامه ساخته کریس لیسی (Chris Lacy) است و تمامی امکانات لازم برای تغییر حالت رابط کاربری گوشی را داراست و بیشتر شبیه به رابط کاربری خام اندروید ۹ است. به‌ علاوه، بسیاری از ویژگی‌های پیکسل لانچر به آن اضافه شده است و می‌توان از ابزارک‌های فراوان، میانبرهای برنامه استفاده و آیکون‌های متفاوت را بر این لانچر اعمال کرد. از دیگر ویژگی‌های این لانچر می‌توان به سرعت آن و دسترسی راحت به امکانات و همچنین هماهنگ کردن تم گوشی با پس‌زمینه موبایل شما اشاره نمود. اما باید اشاره کرد که این لانچر کمی سنگین بوده و ممکن است در بعضی از گوشی‌ها، روان اجرا نشود.

دانلود Action Launcher از پلی استورِ گوگل

Smart Launcher 5

یکی از لانچرهای جدید اندرویدی است که قابلیت جداسازی و دسته‌بندی برنامه‌ها را در بخش‌های بازی، رسانه، ارتباطات، شبکه‌های اجتماعی و … دارد. همچنین با پشتیبانی از آیکون‌پک‌ها، می‌تواند با بررسی پس‌زمینه، رابط کاربری گوشی شما را بر اساس آن بچیند. این لانچر به صورت خودکار برنامه‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار می‌دهد.

دانلود Smart Launcher 5 از پلی استورِ گوگل

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع