تشخیص سریع بیماری آب سیاه چشم با هوش مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از سنگ کلیه گرفته تا مشکلات قلبی و یا حتی سرطان، هوش مصنوعی ابزاری است که می‌تواند نشانه‌های این مشکلات را زودتر از انسان‌ها شناسایی کرده و آن را تشخیص دهد. در همین راستا پژوهشگران انگلیسی این‌بار از هوش مصنوعی در تشخیص گلوکوم استفاده کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی ۱۸ ماه زودتر از انسان‌ها می‌تواند گلوکوم را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار علمی پزشکی تکنا به نقل از EurekAlert ، گلوکوم یکی از اصلی‌ترین دلایل نابینا شدن افراد می‌باشد و سالانه ۶۰ میلیون انسان به آن دچار می‌شوند و سلول‌های قرنیه خود را از دست می‌دهند. روش‌های مختلفی نظیر تست‌های چشمی و اندازه‌گیری فشار قرنیه و چشم وجود دارند که برای شناسایی گلوکوم از آنها استفاده می‌شود اما در آن مرحله مرگ سلولی آغاز شده است.

در روش جدید که “تشخیص سلول‌های شبکیه آپوپتوز (DARC)” نام دارد، از یک رنگ فلورسنت استفاده می‌شود که به خون تزریق شده و به شبکه چشم راه پیدا می‌کند و به سلول‌های شبکیه متصل می‌شود و می‌تواند سلول‌های در حال مرگ را مشخص کند. پس از اتصال رنگ فلورسنت به سلول‌ها، سلول‌های در حال مرگ به رنگ سفید در می‌آید و می‌توان آنها را شناسایی کرد که پژوهشگران با استفاده از هوش مصنوعی (AI) خطای انسانی در شناسایی را از بین برده‌اند.

در جایی که متخصصان چشم پس از اسکن چشم در مورد شدت یا پیشرفت بیماری اختلاف نظر داشته باشند، الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط پژوهشگران کالج لندن و امپریال کالج لندن طراحی شده است، نتیجه قطعی ارائه می‌شود.

در این تحقیق داده‌های مربوط به اسکن چشم ۴۰ فرد سالم و ۲۰ فرد مبتلا به گلوکوم برای تجزیه و تحلیل سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی جمع‌آوری شده است. در ادامه آزمایش مشخص شد پیش‌بینی هوش مصنوعی ۱۸ ماه بعد به وقوع می‌پیوندد.

دانشمندان امیدوار هستند که با کار بیشتر، این فناوری جدید می‌تواند به ابزاری مشترک برای پزشکان تبدیل شود. دکتر Eduardo Normando، نویسده اول این مقاله می‌گوید: “توانایی تشخیص گلوکوم در مراحل اولیه پیشرفت و پیش‌بینی روند آن می‌تواند به افراد در حفظ سلامتی کمک کند زیرا در این حال می‌توان بیماری را کنترل و درمان کرد. پس از تحقیقات بیشتر در مطالعات، امیدواریم که آزمایش ما بتواند کاربردهای بالینی گستردهای برای گلوکوم و سایر شرایط داشته باشد.” برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار روز فناوری مراجعه فرمایید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تشخیص سریع بیماری آب سیاه چشم با هوش مصنوعی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا