ژنی که به عنوان کلید چاقی در بدن افراد شناخته می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان در تحقیقات اخیر خود ژنی را شناسایی کرده اند که با حذف آن می توان به لاغری افراد کمک کرد. در واقع این ژن به نوعی با مغز و تنظیم انرژی افراد در ارتباط است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژای تکنا و به نقل از Medical Express، محققان در دانشگاه بریتیش کلمبیا با جمع آوری داده های مربوط به ژنتیک حدود 47 هزار نفر دریافتند که ژن مربوط به لاغری افراد در لاغر ماندن آنها کمک کند. در این تحقیق بررسی ها بر روی افراد لاغری انجام گرفت که هر چه غذا میخورند باز هم لاغر می مانند

جوزف پنینگر، محقق این بررسی می گوید: در این بررسی که در میان 47 هزار نفر بین 20 تا 44 سال انجام گرفت، مشخص شد که نمونه های DNA افراد لاغر و افراد معمولی با هم تفاوت دارد. این تغییرات مربوط به وجود ژنی به نام ALK در افراد لاغر بوده است.

پیش از این داده هایی در مورد ژن ALK وجود دارد که از جهش این ژن ها در هنگام سرطان و تبدیل به تومور حکایت دارد. اما یافته های جدید در مورد این ژن می گوید تغییر آن در بدن افراد باعث لاغری و به نوعی مقاومت در چاقی را ایجاد می کند. در آزمایشات پژوهشگران روی موش ها نشان داد که موش های فاقد این ژن در برابر اضافه وزن مقاومت داشته اند. محققان انتظار دارند در آینده با خاموش کردن این ژن بتوانند به افراد در لاغر شده کمک کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ژنی که به عنوان کلید چاقی در بدن افراد شناخته می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا