فیلم‌برداری از صفحه نمایش همراه با صدا در سیستم‌عامل iOS

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تا نسخه 11 سیستم‌عامل iOS اگر کاربران می‌خواستند از صفحه نمایش دستگاه خود فیلم‌برداری کند، باید دستگاه را به دستگاه Mac خود متصل می‌کردند و از طریق Quicktime از روی صفحه نمایش خود فیلم‌برداری می‌کردند. اما از نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل iOS با ارائه قابلیت‌های جدید فیلم‌برداری از صفحه نمایش نیازی به اتصال گوشی یا تبلت به Mac نیست.

اما نکته مهم این است که این قابلیت تنها به کاربران امکان ضبط ویدیو از صفحه نمایش همراه با صدایی که در حین ضبط ویدیو از دستگاه پخش می‌شود را می‌دهد. در واقع امکان ضبط صدا از میکروفون وجود ندارد. اما خوشبختانه با تنظیم کردن این قابلیت می‌توان صدای میکروفون را نیز هنگام ضبط ویدیو از صفحه نمایش ثبت کرد.

برای انجام این تنظیمات کافی است مراحل زیر را طی کنید:

در گوشی یا تبلت خود بخش Control Center را با کشیدن صفحه به سمت راست و با بالا باز کنید.

آیکون مربوط به ضبط ویدیو از صفحه نمایش برای شما نمایش داده می‌شود. انگشت خود را روی این آیکون نگه دارید.

فیلم‌برداری از صفحه نمایش همراه با صدابا این کار منویی برای شما باز می‌شود که در آن اپلیکیشن ضبط ویدیو از صفحه نمایش قرار دارد. زیر این آیکون گزینه مربوط به میکروفون قرار دارد که به صورت پیش‌فرض خاموش است.

فیلم‌برداری از صفحه نمایش همراه با صداروی آیکون مربوط به میکروفون تک تایمز کنید تا روشن شود. در واقع باید این آیکون به رنگ قرمز در بیاید.

فیلم‌برداری از صفحه نمایش همراه با صدابه همین راحتی شما می‌توانید تنظیمات را به نحوی تغییر دهید که صدای میکروفون نیز هنگام فیلم‌برداری از صفحه نمایش در سیستم‌عامل iOS ضبط شود.

با استفاده از این قابلیت فقط صدای میکروفون ضبط نمی‌شود بلکه می‌توانید از ابزارهای دیگر مثل Earbud نیز برای ضبط صدا همراه با ویدیو از صفحه نمایش استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع