وان‌پلاس از ایربادزهای کاملا بی‌سیم رونمایی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

علی‌رغم گزارش‌های اولیه مبنی بر اینکه وان‌پلاس قصد ندارد امسال ایربادزهای کاملا بی‌سیمی را عرضه کند، توییتی از افشاگری به نام مکس جی (Max J) در برنامه توییتر منتشر شده است که شاید از تغییر برنامه این شرکت خبر می‌دهد. این توییت حاوی تصویری از دو ایربادز به همراه کیس آن است که به نظر کمی آشنا می‌آید. به نظر می‌رسد این دو ایربادز کاملا بی‌سیم باشند و به ایرپادزهای شرکت اپل نیز شباهت دارند. براساس گفته‌های این افشاگر، احتمالا این ایربادزها در اواسط تیرماه (ماه ژوئیه میلادی) به بازار عرضه خواهند شد.

احتمالا وان‌پلاس قصد دارد از اوپو تقلید کند

این افشاگر، مکس جی، همچنین اظهار کرده است که لوازم جانبی جدید به عنوان وان‌پلاس بادز شناخته می‌شوند. کاربران وان‌پلاس مایل‌اند لوازم جانبی گوشی خود را از این شرکت تامین کنند، اما اکنون با قیمت ۹۹ دلاری OnePlus Bullets Wireless 2، مشکل پیدا کرده‌اند.

از نظر فنی این ایربادزها، بی‌سیم هستند؛ زیرا هیچ اتصال سیمی به یک گوشی هوشمندی وجود ندارد، اما هنوز سیمی وجود دارد که ایربادزهای چپ و راست را به هم متصل می‌کند. بنابراین، به نظر می‌رسد این شرکت از شرکت گوگل تقلید کرده باشد، نسل اصلی بادز پیکسل شرکت گوگل نیز شباهت فراوانی به Bullets Wireless داشته است. اما نسل دوم بادز پیکسل کاملا بی‌سیم بوده است و اگر تصویر فاش شده در توییت مکس جی، اثبات شود که درست است، در نتیجه بادز وان‌پلاس نیز چنین خواهد بود.

بادز بی‌سیم Enco Free، شبیه طرح افشا شده و همچنین تصویر بالای صفحه است

 

البته، هنوز چیزی توسط وان‌پلاس اعلام نشده است، شاید این به این معنی است که این‌ها فقط حدس و گمان‌هایی هستند. در ماه گذشته قبل از معرفی گوشی‌های وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وان‌پلاس قصد ندارد ایربادز کاملا بی‌سیمی را ارائه دهد، منتشر شده بود. در آن زمان، به نظر می‌رسید که معرفی تمام وسایل جانبی تو گوشی، قرار است در همان زمان اتفاق بیافتد. اگر رونمایی از این ایربادزها در اواسط تیرماه اتفاق بیفتد، احتمالا با رونمایی مدل جدید میان‌رده خود یعنی وان‌پلاس زد همزمان می‌شود.

آخرین شایعات نشان‌ می‌دهند که چیپست به کار رفته در این گوشی هوشمند تراشه دایمنسیتی ۱۰۰۰ مدیاتک، به جای تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد بود. هر دو تراشه از یکپارچه‌سازی مودم ۵G بهره می‌برند. انتظار می‌رود که این گوشی میان‌رده از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ عرضه شود. این گوشی هوشمند دارای ۸ گیگابایت حافظه (RAM LPDDR4 برای علاقه‌مندان) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه غیر قابل گسترش خواهد بود. در پنل پشتی، این گوشی علاوه بر دوربین اصلی ۴۸ مگپیکسلی، دارای دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است. دوربین جلو نیز از طرح حفره پانچ برخوردار است که احتمالا ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی نیز در این گوشی قرار داده شده است، اندروید ۱۰ نیز باید از قبل در گوشی راه‌اندازی شود. قیمت این گوشی نیز احتمالا در محدوده ۴۵۰ دلار خواهد بود.

بادز وان‌پلاس مانند ایرپادز پرو از جنس سیلیکون نیست، که ظاهرا به ایربادزهای بی‌سیم ایرپاد اپل شباهت خواهد داشت. با توجه به اینکه وان‌پلاس ۸ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، انتظار داریم یک مورد شارژ بی‌سیم نیز برای لوازم جانبی آن در دسترس کاربران قرار بگیرد. شرکت اپل، ایرپادز خود را با یک مورد شارژ بی‌سیم، ۱۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است، اکنون برای ما سوالی ایجاد شده است که آیا وان‌پلاس نیز می‌تواند این بادزها را حدودا ۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری کند یا خیر.

دلیل دیگری که احتمالا بادز وان‌پلاس به ایرپادز شباهت خواهد داشت، این است که ایربادزهای بی‌سیم Enco Free اوپو نیز دارای فرم به کار رفته در ایرپادز اپل هستند. شرکت اوپو و وان‌پلاس هر دو از BBK Electronics استفاده کرده‌اند، در نتیجه وزن زیادی را تحمل خواهد کرد. در گذشته، برخی از ویژگی‌های یافت شده در گوشی‌های اوپو باعث شده بود تا به گوشی وان‌پلاس برسیم. گوشی وان‌پلاس ۷ پرو مجهز به دوربین سلفی جهنده‌ خواهد بود. این ویژگی در گوشی اوپو F11 پرو که در اسفندماه سال گذشته (مارس ۲۰۱۹) معرفی شده بود، نیز وجود داشته است. دو ماه بعد، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو با دوربین سلفی جهنده رونمایی شد. شایان ذکر است که شباهت‌هایی نیز بین بادز اوپو Enco Free و طرح به اشتراک گذاشته شده توسط مکس جی، وجود داشته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع