مشخصات نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار می‌رود امسال شاهد ارتقاهای مهمی در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از جمله در بخش نمایشگر باشیم. حالا به‌لطف گزارشی که توسط انجمن مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) منتشر شده، ما دقیقا می‌دانیم که اپل چه برنامه‌هایی برای نمایشگر این هندست‌ها دارد.

اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس قرار است مجهز به نمایشگر بزرگ ۶.۶۸ اینچی OLED ساخت سامسونگ دیسپلی باشد. این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۷۷۸x۱۲۸۴ پیکسل با همان تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس (۴۵۸ppi) خواهد بود.

اما یک تفاوت مهم نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس بهره‌گیری آن از فناوری Y-OCTA است. این تکنولوژی به مدارهای تاچ صفحه اجازه می‌دهند تا مستقیما و بدون نیاز به یک لایه جداگانه، روی پنل OLED قرار بگیرند. این کار منجر به نمایشگر نازک‌تر و هزینه‌های تولید کمتر خواهد شد.

جان پروسر (Jon Prosser)، از منابع معتبر، اخیرا گزارش داده بود که نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس، تحت برند ‘Super Retina XDR’ تبلیغ خواهد شد و به نظر می‌رسد که اپل امسال تمرکز ویژه‌ای روی این برند خواهد داشت. نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین از عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی خواهد کرد که به معنای نمایش بیش از ۱ میلیون رنگ خواهد بود.

این ویژگی را امسال فقط گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و اوپو فایند ایکس۲ داشته‌اند، بنابراین آیفون ۱۲ پرو مکس هم یکی از معدود هندست‌هایی خواهد بود که از آن پشتیبانی خواهد کرد.

انجمن مشاوران زنجیره تامین نمایشگر همچنین معتقد است که اپل به‌طور جدی دستورالعمل‌های برند ‘XDR’ را با افزایش سطح روشنایی و حداکثر روشنایی، روی آیفون ۱۲ پرو مکس پیاده خواهد کرد.

اپل آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. انتظار می‌رود که نمایشگر این گوشی هم مثل مدل پرو مکس از عمق رنگ ۱۰ بیت و حداکثر روشنایی بالاتر پشتیبانی کند، هرچند که تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود خواهد داشت.

نمایشگر آیفون ۱۲ پرو احتمالا بدون فناوری Y-OCTA خواهد بود و به جای آن از یک لایه جداگانه برای مدار تاچ استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه رزولوشن آن ۲۵۳۲x۱۱۷۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi خواهد بود.

براساس شایعات، آیفون ۱۲ پرو هم مثل آیفون ۱۲ پرو مکس از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. انجمن مشاوران زنجیره تامین نمایشگر گفته است که اپل برنامه‌ای برای استفاده از فناوری LTPO روی این هندست ندارد.

اپل آیفون ۱۲ مکس

جانشین آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ مکس با نمایشگر ۶. اینچی OLED خواهد بود که پنل‌های آن را شرکت‌های BOE و ال جی دیسپلی خواهد ساخت.

آیفون ۱۲ مکس هم مثل آیفون ۱۲ پرو به جای فناوری Y-OCTA از لایه تاچ اضافی استفاده خواهد کرد. ضمنا نمایشگر آن دارای همان رزولوشن ۲۵۳۲x۱۱۷۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi خواهد بود.

بسیاری از مشتریان، اپل را به خاطر رزولوشن پایین نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون XR (۱۷۹۲x۸۲۸ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi) سرزنش می‌کردند، که امسال این مشکل در صورت استفاده از پنل‌های OLED برطرف خواهد شد.

اپل همچنین برای فرق گذاشتن بین آیفون‌های استاندارد (آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس) و مدل‌های پرو (آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس)، تصمیم دارد تقلیل‌هایی را در مشخصات آن‌ها خواهد داد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این خواهد بود که آیفون‌های استاندارد از برند XDA، عمق رنگ ۱۰ بیت و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نخواهند کرد.

اپل آیفون ۱۲

کوچک‌ترین آیفون امسال، یعنی آیفون ۱۲ استاندارد، مجهز به نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED خواهد بود. انجمن مشاوران می‌گوید که پنل‌های این گوشی توسط سامسونگ ساخته خواهند شد، اما جان پروسر و کاربری به نام L0veToDream معتقدند که شرکت BOE مسئول ساخت آن‌ها خواهد بود.

نمایشگر این گوشی ظاهرا رزولوشن‌ ۲۳۴۰x۱۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۷۵ppi خواهد داشت. البته از آنجاییکه اپل معمولا تمایل دارد همه مدل‌های خود را با دانسیته پیکسلی یکسانی ارائه کند، بنابراین انتظار داریم که شاهد تراکم ۴۵۸ppi روی آیفون ۱۲ استاندارد باشیم.

تاخیر در معرفی سری آیفون ۱۲ بسیار محتمل است

انجمن مشاوران زنجیره تامین نمایشگر گفته است که تولید پنل‌های سری آیفون ۱۲ حدود شش هفته به تاخیر افتاده است و این به معنای آن است که تولید نمایشگرها احتمالا از اواخر ماه جولای شروع خواهد شد. بنابراین این انجمن معتقد است که آیفون‌های جدید به جای ماه سپتامبر در ماه اکتبر معرفی خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع