هواوی انجوی زد ۵G با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی امروز یک گوشی هوشمند ۵G جدید با نام هواوی انجوی زد ۵G را معرفی کرد. گوشی انجوی زد فایو جی را می‌توان اولین گوشی هوشمند ۵G هواوی دانست که از پردازنده کایرین بهره نمی‌برد و هواوی از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ ۵G در آن بهره گرفته است.

هفته گذشته، شرکت آنر گوشی هوشمند ایکس ۱۰ ۵G خود را به بازار عرضه کرد، این گوشی مقرون‌به‌صرفه دارای قابلیت اتصال دوگانه به شبکه ارتباطی ۵G، صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و دوربین‌های سه‌گانه است. اکنون شرکت مادر، هواوی، گوشی انجوی زد ۵G خود که مشخصات مشابه‌ای را در یک قیمت حتی پایین‌تر ارائه می‌دهد، در اینجا حضور دارد.

 گوشی هواوی انجوی زد ۵G، دارای صفحه‌نمایش ۶.۵۷ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس با پنل ال‌سی‌دی، و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی، نسبت ابعاد ۲۰:۹ است. این پنل با بریدگی قطره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. حسگر اثر انگشت نیز در سمت راست قاب قرار دارد.

در پشت پنل، یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو  وجود دارد که می توان با استفاده از آن، از فاصله ۴ سانتی‌متری از اشیا عکس گرفت.

گوشی جدید هواوی به پردازنده دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک مجهز است و از ۶ و ۸ گیگابایت رم و همچنین ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که می‌توان از طریق کارت حافظه جانبی نانومتری هواوی، حافظه آن را ارتقا داد. گوشی هوشمند انجوی زد فایو جی با اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری EMIUI 10.1 راه‌اندازی می‌شود و همچنین به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۲.۵ واتی مجهز خواهد بود.

گوشی انجوی زد فایو جی در رنگ‌های آبی، مشکی و صورتی در دسترس است که در حال حاضر در چین پیش‌فروش می‌شود. این گوشی با قیمت ۱۶۹۹ یوآن (۲۳۸ دلار) برای رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۸۹۹ یوآن (۲۶۶ دلار) است، در حالی که مدل برتر انجوی زد فایو جی، با رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قیمتی حدود ۲۱۹۹ یوآن (۳۰۸ دلار) خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع