قیمت و تاریخ عرضه گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۲ مشخص شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هفته گذشته، مشاهده کردیم که B&H پیش‌سفارش‌هایی برای گوشی سونی اکسپریا ۱ II (بخوانید اکسپریا وان مارک ۲) با قیمت ۱۱۹۸ دلار می‌گیرد. سپس B&H به‌سرعت روند پیش‌سفارش را متوقف کرد، کسانی که به صفحه‌نمایش ۴K گوشی و ویژگی‌های عکاسی علاقه‌مند هستند، امیدوارند که قیمت‌گذاری آن به اشتباه انقدر زیاد شده باشد. امروز سونی تاریخ انتشار و MSRP این گوشی را که ۱،۱۹۹٫۹۹ دلار است، رسما تایید کرد. سفارشات قبل از ۱۲ خرداد (اول ژوئن) آغاز می‌شود. اگر تا پیش از فرا رسیدن ۸ تیر ۱۳۹۹ (۲۸ ژوئن ۲۰۲۰)، سونی اکسپریا وان مارک ۲ را سفارش دهید، به‌رایگان هدفون توگوشی باکیفیت سونی WF-1000XM3 به ارزش ۲۳۰ دلار را که از فناوری لغو نویز استفاده می‌کند، دریافت خواهید کرد.

گوشی سونی اکسپریا ۱ II در تاریخ ۳ مرداد (۲۴ ژوئیه) عرضه می‌شود

سونی اکسپریا ۱ ll از صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی AMOLED با وضوح ۴K و ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰، پشتیبانی می‌کند؛ داشتن نسبت تصویر ۲۱:۹ باعث می‌شود اکسپریا وان مارک II موبایلی بسیار کشیده به نظر برسد و یک تجربه مشاهده بهتری برای کسانی که از پخش محتوای ویدیویی لذت می‌برند، ارائه ‌دهد. همچنین ویژگی Multi windows اجازه می‌دهد تا صفحه برای مرور و تماشای همزمان فیلم‌ها به دو بخش تقسیم شود. این گوشی در جلو دارای بلندگوهای استریو است و از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

همچنین این قابلیت، زمینه دید وسیع‌تری برای بازی‌های موبایلی ارائه می‌دهد. چون صحبت از بازی موبایلی شد، باید اشاره کنیم که این گوشی به کنترل بی‌سیم DualShock 4 پلی‌استیشن ۴ متصل می‌شود و فناوری کاهش تاری حرکت، بازی روان‌تری را ارائه خواهد داد. علاوه بر این، حالت Game Enhancer عملکرد پردازنده را بهینه می‌کند؛ در حالی که Competition Set می‌تواند بازی را روی صفحه‌نمایش پین کند. این قابلیت‌ها این دستگاه را به ابزار مخصوص بازی تبدیل می‌کند و آن را برای استفاده از ESports ایده‌آل می‌کند.

گوشی سونی اکسپریا ۱ II در تاریخ ۳ مرداد (۲۴ ژوئیه) عرضه می‌شود

تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام در این گوشی به کار رفته است که باعث بهبود ۲۵ درصدی در عملکرد تراشه به کار رفته مرکزی و تراشه گرافیکی نسبت به مدل پرچمدار قبلی سونی می‌شود. این گوشی از ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه قابل ارتقا برخوردار است. درگاه حافظه میکرو‌اس‌دی می‌تواند قابلیت ذخیره سازی کاربر را تا ۱ ترابایت (البته با کارت microSD) گسترش دهد. دوربین سه‌گانه‌ای در پشت این گوشی به کار رفته است که شامل یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری ۳ برابر، یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر عمق زمان پرواز است. همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با حفره پانچ برای دوربین سلفی قرار دارد. شرکت سونی فیلم‌هایی را منتشر کرده است که برخی از ویژگی‌های گوشی را برای گرفتن عکس و ثبت فیلم نشان می‌دهد.

گوشی سونی اکسپریا ۱ II به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و فقط در ۳۰ دقیقه می‌تواند ۵۰ درصد را شارژ کند. این گوشی همچنین با یک پد شارژ بی‌سیم Qi نیز سازگار است. مراقب باتری از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به یاد داشته باشد که چه زمانی کاربر معمولا تلفن خود را از شارژر خارج می‌کند و تا قبل از آن زمان صبر می‌کند تا شارژ را به ۱۰۰ درصد برساند. این باعث کاهش مقدار شارژی می‌شود که برای نگه داشتن باتری در ۱۰۰ درصد برای استفاده در روز نیاز است. این قابلیت می‌تواند طول عمر باتری گوشی را افزایش دهد.

با داشتن رتبه IP65/68، گوشی سونی اکسپریا ۱ II از هر دو اسپری آب کم‌فشار و غوطه‌وری در آب با اندازه تقریبا ۵ پا محافظت می‌شود. این گوشی با رنگ مشکی با اندروید ۱۰ از قبل راه‌اندازی شده ارائه می‌شود و با شرکت‌های آمریکایی مانند Verizon ،ATT ،T Mobile ،Cricket و MetroPCS سازگار است. این دستگاه در تاریخ ۳ مرداد (۲۴ ژوئیه) از طریق فروشندگان مجاز سونی عرضه می‌شود.

شرکت سونی گفته است:

چه کاربران در حال گوش دادن به موسیقی باشند و چه در حال تماشای فیلم، گوشی سونی اکسپریا ۱ II، برای یک تجربه سرگرمی بی‌نظیر برای آن‌ها تنظیم شده است. فناوری کاهش تاری حرکت، معادل صفحه نمایش ۹۰ هرتزی است و باعث کاهش تاخیر قاب برای کیفیت واضح‌تر تصویر می‌شود. همچنین از صدای Dolby Atmos که با همکاری Sony Pictures Entertainment تنظیم شده است، برای ارائه یک تجربه صدای فراگیر چند بعدی استفاده شده است. با استفاده از تخصص سونی در زمینه سخت‌افزار صوتی و سرگرمی موسیقی، گوشی سونی اکسپریا ۱ II، به منظور ارائه تجربه شنیداری واقعی با صدای تنظیم شده با همکاری Sony Music Entertainment، طراحی شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع