آیا iPad proها می‌توانند جایگزینی برای iMac باشند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تا پیش از این بسیاری تصور می‌کردند از iPad نمی‌توان به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کرد. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و ارائه iPad Pro توسط شرکت اپل به نظر می‌رسد بتوان از iPadهای نسل جدید به عنوان جایگزینی برای iMac استفاده کرد.

اپل در حال حاضر در حال تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که باعث شده تا iPad را به عنوان جایگزینی برای Mac در نظر گرفت.

شباهت iPad Pro به Mac روز به روز بیشتر می‌شود.

طراحی اپل چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ نرم‌افزاری نقطه عطفی در طراحی iPadها است. به نحوی که اپل مدعی شده است که رایانه بعدی شما واقعاً یک رایانه نیست. این اولین باری است که اپل از iPad به عنوان رایانه یاد می‌کند. هرچند مشخص نیست آیا اپل از پیامدهای چنین شعاری با خبر است یا نه.

اما به نظر می‌رسد یک دلیل موجه پشت این تغیر وجود دارد. کیبورد جدید تعبیه شده در iPad proها چیزی است که استفاده از این وسیله را بسیار ساده و آسان کرده است. اپل یکی از پیشتازان ارائه بهترین کیبوردها برای دستگاه‌های خود است این بار هم به نظر می‌رسد صفحه کلید جادویی اپل یکی از بهترین صفحه کلیدهای اپل باشد که بتوان از آن روی iPad proها اپل استفاده کرد. گفته می‌شود نسخه جدید سیستم‌عامل iOS یا iOS14 بیشترین هماهنگی و را با این کیبورد جادویی داشته باشد. 

این صفحه کلید بسیار سبک و به انداز کافی بزرگ است و در نتیجه وقتی به iPad متصل می‌شود باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از iPad proها خود به عنوان یکiMac  استفاده کنند.

از طرفی در iPad proهای جدید پورت‌های اتصال USB نوع C وجود دارد که می‌توان از مبدل‌های مختلف برای استفاده از USBهای نوع A، کارت‌های حافظه، هدست های 3.5 میلی‌متری در آن استفاده کرد. همچنین پورت HDMI نیز در این iPad proها تعبیه شده است.

iPad Pro جایگزین iMacاز همه مهم‌تر سیستم‌عامل iPad proهای جدیدی است که در واقع به نوعی همان سیستم‌عامل iOS است با قابلیت‌های به روز شده و هماهنگ برای  iPad proها. رفتار iPad proها در باز کردن اپلیکیشن‌ها شبیه به iPhoneها است. مثلاً می‌توانید هم‌زمان دو اپلیکیشن را روی صفحه به نحوی باز کنید که هر کدام نصف صفحه را اشغال کند.

از طرفی می‌توانید مدیریت فا‌یل‌های خود را با استفاده از اپلیکیشن فایل اپل هم روی دستگاه به صورت محلی و هم روی Cloud انجام دهید. تا قبل از ارائه سیستم‌عامل iOS 11 هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون یا iPad ها نبود. همچنین امکان برچسب‌گذاری فایل‌ها با رنگ‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند به پیدا کردن سریع‌تر فایل‌ها کمک کند. همچنین iPad Pro ها از بسیاری از امکاناتی که کاربران از طریق iMac به آن دسترسی دارند پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های  iPad proها پشتیبانی از نرم‌‌افزارهای مختلف است. تا پیش از این نصب برخی از نرم‌افزارهای سنگین روی iPad باعث می‌شد تا مشکلاتی برای کاربران ایجاد شود اما ارتقا سیستم‌عامل iPad Pro ها باعث شده است این مشکل برطرف شود. برای مثال کاربران iPad proها می‌توانند به راحتی از نرم‌افزار AdobPhotoshop با قابلیت‌های نسخه تحت دسکتاپ آن روی iPad خود استفاده کنند. همچنین شرکت Adobe نسخه جدید از نرم‌افزار ایلاستریتور را ارائه داده است که کاربران از آن می‌توانند بر روی iPad Pro خود بد.ن هیچ محدودیتی استفاده کنند. ارائه این نرم‌افزارها از سوی شرکت‌ها از سوی شرکت‌های تولید کننده‌شان باعث شده تا استفاده از iPad Pro به جای iMac بیش از پیش بین کاربران رایج شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع