ناسا با قرنطینه استقامت از شیوع هرگونه ویروس احتمالی جلوگیری می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ناسا قصد دارد اشیائی که از مریخ مرجوع می شوند را قرنطینه کند. این کار با هدف جلوگیری از هرگونه انتشار ویروس انجام خواهد شد. قرار است مریخ نورد استقامت اشیاء و اجسامی را از مریخ با خود به زمین بیاورد و در زمین ایزوله شوند تا از آلوده نبودن آنها اطمینان حاصل شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از TechTimes، ناسا مدت هاست که عمل قرنطینه را در مورد اجسام جمع آوری شده از فضا انجام می دهد. اکنون این موضوع در مورد مریخ نورد استقات نیز صدق می کند. نمونه هایی که توسط این مریخ نورد به زمین آورده می شود همگی ایزوله خواهند شد. پروفسور اسکات هوبارد از محققین ناسا در مورد پروتکل های بهداشتی ناسا می گوید: ناسا همیشه قوانین مشخصی را برای جلوگیری از شیوع ویروس های احتمالی فضایی و ورود به زمین داشته است. در این مواقع محل مناسبی برای قرنطینه انتخاب شده و مدت زمان قرنطینه هر شی نیز محاسبه می شود.

طبق توافق نامه پیمان فضایی ماورای جو که در سال 1967 کلیه شرکت ها موظف هستند تا از وقوع تغییرات نامطلوب در زمین به علت ورود موارد فرازمینی جلوگیری کنند. این معاهده در 17 ماده و بین 120 کشور امضا شده بود. 2 سال پس از انعقاد این معاهده فضانوردان آپولو 11 به زمین برگشتند و با توجه به همین قرارداد، زمانی را در قرنطینه سپری کردند تا از ورود ویروس های فضایی به زمین جلوگیری شود. قرار است مریخ نورد استقامت پس از فرود در مریخ تلاش های خود را برای کشف حیات آغاز خواهد کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ناسا با قرنطینه استقامت از شیوع هرگونه ویروس احتمالی جلوگیری می کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا