حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید خط بریل در هوا با کمک سیستم HaptiRead

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سیستم HaptiRead ابداع جدیدی از خط بریل است که از بازخورد هپتیکی استفاده می کند. در این دستگاه برای تولید خط بریل در هوا از پالس های فراصوت با کمک الگوهای دقیق استفاده می شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از New Atlas، افراد نابینا برای خواندن نمایشگرها در مکان های عمومی با مشکلات بسیاری روبرو هستند. تابلوهای خط بریل در مکان های عمومی اغلب به شکل گره های ثابت روی علائم و یا بصورت نمایشگرهای بریل متغیر دیده می شود. این تابلو به سختی توسط افراد نابینا خوانده می شود و این افراد در برقراری ارتباط با آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند.

سیستم HaptiRead با ایجاد 7 نقطه هپتیکی در هوا به فاصله 70 سانتی متر کاراکترهای مختلف بریل را در هوا تولید می کند. همچنین دوربین تشخیص عمق Leap Motion در این دستگاه محل قرارگیری دست کاربر را تشخیص داده و نقاط را در برابر آن قرار می دهد. از مزایای این دستگاه می توان به نبود قسمت های متحرک اشاره کرد که به مرور زمان با مشکلی مواجه نخواهد شد. همچنین بدون لمس سطوح توسط کاربران مشکلات بهداشتی نیز بوجود نخواهد آمد. این دستگاه حتی قادر است اطلاعات پیچیده ای مانند گرافیک ها و نمودارها را نیز به صورت بریل به نمایش بگذارد.

برای تست این دستگاه از شرکت کنندگان بینا و نابینا استفاده شد و در این آزمایش توسعه دهندگان عملکرد روش نقطه به نقطه برای نمایش متن را بهتر تشخیص دادند. در این آزمایش افراد بینا و نابینا به ترتیب 94 و 88 درصد امتیاز را بدست آوردند.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تولید خط بریل در هوا با کمک سیستم HaptiRead پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا