بهترین بازی های بتل رویال برای iOS و اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فهرست جدید ما برای انتخاب بهترین بازی های موبایل کسی را شگفت‌زده نخواهد کرد. بازی های بتل رویال (Battle Royale) همانند قارچ‌هایی که پس از باران رشد می‌کنند، این روزها به وفور روی کنسول‌های بازی و گوشی های هوشمند یافت می‌شوند.

این سبک واقعاً سرراست است: شما یک گروه از بازیکنان را در اختیار دارید و تنها یک نفر می‌تواند به عنوان برنده انتخاب شود که در حقیقت به این معناست که باقی افراد باید کشته شوند. بسیاری از بازی های موجود در فهرستِ ما، سعی در تکرار تجربه ارائه شده از محبوب‌ترین بازی های این ژانر هستند بنابراین از شباهت آن‌ها تعجب نکنید. با این حال، برخی سازندگان راه و روش خود را در پیش گرفته‌اند و توانسته‌اند نفسی تازه در این سبک اشباع شده بدمند.

در ادامه مقاله، ۱۰ بازی برتر موبایل در سبک بتل رویال را برای iOS و اندروید معرفی خواهیم کرد.

بازی Rocket Royale

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Rocket Royale ظاهری بسیار آشنا دارد اما در گیم‌پلی خود، پیچ و تاب منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر بازی‌ های این سبک متمایز می‌سازد. ایستادن تا آخرین لحظه، هدف اصلی این بازی نیست در عوض، شما باید موشک خود را بسازید و قبل از اینکه کسی مزاحتمان شود، از جزیره فرار کنید. با این حال، می‌توان راحت‌تر نیز آن را توصیف کرد. نخست، شما باید منابع را از سراسر نقشه بازی جمع‌آوری کنید، سپس باید چند لحظه صلح‌آمیز و بدون درگیری برای ساخت و ساز خود فراهم کنید که با وجود ۲۴ دشمن در گوشه و کنار نقشه بازی، کار آسانی نیست. علاوه بر این، شما می‌توانید قلعه‌ای برای خود بسازید تا از گزند دشمنان در امان بمانید و با طیف گسترده‌ای از سلاح‌های مختلف از خود در برابر دشمنانتان محافظت کنید.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای غیرمعمول داشته باشید، Rocket Royale را از دست ندهید.

بازی Battlelands Royale

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Battlelands Royale علاوه بر گرافیک احمقانه، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که آن را منحصر به فرد کرده‌اند. این تنها بازی در این فهرست است که به جای یکی از دوربین‌های استاندارد اول شخص یا سوم شخص، دید از بالا به پایینِ میدان نبرد را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. البته این امر باعث شده تا رسیدن به هدف ساده‌تر شود و بازی بیش از پیش کژوال‌تر به نظر برسد. بازی‌های آن نیز بسیار کوتاه هستند بنابراین اصلاً فکر نکنید که باید ۱۰ الی ۳۰ دقیقه پای گوشی خود میخکوب شوید؛ ۵ دقیقه تنها چیزی‌ست که برای Battlelands Royale نیاز دارید. داخل بازی بروید، شروع به تیراندازی کنید، از وضعیت خطر خارج شوید، به همین راحتی. شما از قوانین استاندارد خوشتان نمی‌آید؟ مشکلی نیست. بازی‌های دلخواه خود را بسازید، دوستان خود را گرد هم آورید و منتظر شوید تا برای یک تجربه لذت‌بخش، بقیه نیز وارد بازی شوند.

بازی Cyber Hunter

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

Cyber Hunter عنوانی با گرافیکی جذاب و سلاح‌های پیشرفته و آینده‌نگرانه است اما این مورد جذاب‌ترین ویژگی این بازی محسوب نمی‌شود. علاوه بر تیراندازی معمولی با مسلسل و تک‌تیراندازها، Cyber Hunter المان دیگری را به مبارزات بازی اضافه کرده است: پارکور. بله درست است، شخصیت شما می‌تواند تا جایی که می‌خواهد از ساختمان‌ها بالا برود، پرش کند و بچرخد. اگر پیش از این خواهان یک بازی Assassin’s Creedای در سبک بتل رویال بوده‌اید، Cyber Hunter برای شماست. اما این بازی یک برگ برنده دیگر نیز در آستین خود دارد. با استفاده از انرژی‌ای که می‌توانید از مکعب‌های کوانتومی حاضر در نقشه بازی بدست آورید، قادر خواهید بود تا دستگاه‌هایی قدرتمند و حتی سازه‌های مختلفی ایجاد کنید تا زودتر به وضعیت پیروزی برسید. در پایان روز، یک هدف خوب هنوز هم مهم‌ترین چیز محسوب می‌شود بنابراین خیلی زود تمرین را آغاز کنید!

بازی Bullet League

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

قطعاً اگر بفهمید که یک بازی سکوبازی یا پلتفرمر در سبک بتل رویال عرضه شده، شگفت‌زده خواهید شد. خُب، Bullet League دقیقاً همچین چیزی است. یک تیراندازی ۲ بعدی که شما را در محیطی نوستالژیک در برابر دیگر بازیکنان قرار می‌دهد. تنظیمات دو بعدی بازی به این معناست که این عنوان تقریباً بدون هیچ مشکلی در همه گوشی های هوشمند اجرا خواهد شد؛ موردی که برای دیگر بازی های سنگین این لیست صدق نمی‌کند. طراحی این بازی خلاقانه و در عین حال سرگرم‌کننده است و زمانیکه در محیط اطراف پرش می‌کنید و با مسلسل به جان رقبای خود در محیطی کارتونی می‌افتید، به شما احساسی کژوال خواهد داد. ما از توسعه دهندگان این بازی که توانسته‌اند نفسی تازه در سبک بتل رویال بدمند، قدردانی می‌کنیم.

بازی OVERDOX

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

OVERDOX بازی دیگری است که شما شخصیت خود را از بالا کنترل می‌کنید اما در این عنوان خبری از تیراندازی نیست. شخصیت‌های بازی با استفاده از سلاح‌های نبرد تن به تن در آرناهایی در سبک گلادیاتور می‌جنگند. علاوه بر سلاح‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، شما دو اسلات مهارت نیز دارید که می‌توانید بر اساس توانایی‌هایی که فکر می‌کنید در پیروز شدن در برابر ۱۱ مبارز دیگر کاربردی هستند، آن‌ها را تنظیم کنید. جدا از زنده ماندن، در طول هر راند مسابقه باید سکه نیز جمع کنید و اگرچه هنوز زنده باشید اما ممکن است به فینال مسابقات نرسید چراکه باید برخی از آیتم‌های بازی را باز (یا به اصطلاح آنلاک) کنید. ارتقاءها و سفارشی‌سازی شخصیت‌ در این بازی گسترده است بنابراین کسب سکه و پول درون بازی از اهمیت زیادی برخوردار است و ارزشش را دارد.

بازی Creative Destruction

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

Creative destruction یک بازی زیبای دیگر است که روی همان فرمول اثبات شده پایه‌گذاری شده است. پرواز کردن وسیله نقلیه‌ای که از روی آن می‌پرید، یک جزیره با ساختمان‌های تخریب‌پذیر و البته، ساخت پلکان و موانع. اسلحه‌های مختلف که برخی از آن‌ها کمیاب هستند نیز در این بازی وجود دارند و سازندگان یک حالت اختصاصی FPS نیز برای آن در نظر گرفته‌اند. با دیگر بازیکنان یک تیم تشکیل دهید یا به صورت تکی پیش بروید، این مورد به خود شما بستگی دارد. بازی به طور مرتب با محتوا و رویدادهای جدید به‌روز می‌شود تا گیم‌پلی آن خسته‌کننده نشود. اگر گیم‌پلی‌ای که بازی Fortnite ارائه می‌دهد را دوست دارید اما نمی‌خواهید آن را تجربه کنید، Creative destruction بهترین جایگزین این عنوان محسوب می‌شود.

بازی Super Mecha Champions

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

پیشنهاد می‌کنیم مکانیک منحصر به فرد این بازی را خود شما حدس بزنید… بله درست است، ربات‌های مکانیکی! طبیعی‌ست که یک بازی با ربات‌های سبک Gundam باید گرافیکی انیمه‌ای نیز داشته باشد و عنوان Super Mecha Champions نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی دقیقاً همان چیزی است که شما تصویر می‌کنید. شما با یک شخصیت منظم و استخوانی شروع می‌کنید و باید برای بدست آوردن حق کنترل یک مِکای ترسناک تلاش کنید. تیراندازی به دشمنان، راندن هاوربوردها و سرانجام، پنهان شدن پشت ساختمان‌ها و یا پرواز بین آن‌ها برای یافتن دشمنان باقی‌مانده، این بازی همه این‌ها را دارد. این بازی بسیار سرگرم‌کننده است و اگر یکی از طرفداران فرهنگ ژاپن هستید، مطمئناً عاشق آن خواهید شد. اگرچه باید بگوئیم که این بازی حجم زیادی دارد؛ چیزی حدود ۲ گیگابایت. بنابراین پیش از اینکه سراغ دانلود این بازی بروید، مطمئن شوید که گوشی هوشمندتان این میزان فضای خالی دارد.

با رسیدن به سه بازی آخر، مطمئناً می‌توانید حدس بزنید که این عناوین چه هستند اما این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم، بنابراین نبرد بتل رویال‌ها از اینجا آغاز می‌شود.

بازی Call of Duty Mobile

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

سری Call of Duty خیلی دیر وارد عرصه بازی‌ های بتل رویال شد اما با توجه به موفقیت و محبوبیت این مجموعه، نسخه بتل رویال آن اگر نتوانسته در حد Fortnite موفق شود اما حداقل توانسته با PUBG رقابت کند. با گرافیکی که روی موبایل واقعاً خوب است، حالت‌های بازی مختلف و اکشن سریع، Call of Duty Mobile یکی از بهترین بازی های شوتر/تیراندازی موبایل گوشی های هوشمند محسوب می‌شود. چه چیز از تلاش ۱۰۰ نفر برای زنده ماندن، هیجان‌انگیز‌تر است؟ با وسایل نقلیه آن‌ها را زیر بگیرید، با نارنجک آن‌ها را منفجر کنید، یا از نیم مایل دورتر با استفاده از اسنایپ آن‌ها را بکشید، فرصت‌های بازی نامحدود است. محبوبیت سری Call of Duty تضمین می‌کند که هیچگاه در لابی‌های بازی خیلی منتظر نخواهید ماند و همین جزو ویژگی‌های مثبت این بازی است.

بازی PUBG Mobile

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

شاید از المان‌های آرکیدگونه Call of Duty خوشتان نمی‌آید و ترجیح می‌دهید یک بتل رویال سنتی را تجربه کنید. PUBG Mobile یک گیم‌پلی واقع‌گرایانه را در اختیار شما قرار می‌دهد که واقعاً هم جذاب است. گرافیک خوب، سلاح‌های آشنا، تاکتیک‌های مخفی‌کاری و گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد که بیشتر از آنچه هستند که می‌پندارید؛ دیگر چه می‌خواهید؟ در واقع، این بازی چیزی را ارائه می‌دهد که بازیکنان هیچگاه فکر آن را نمی‌کردند: یک پارک تفریحی درون بازی. یک افزودنی ویژه برای سالگرد دو سالگی بازی. اگر مدتی‌ست که بازی PUBG Mobile را تجربه نکرده‌اید، اینک بهترین فرصت برای بازگشت به آن است.

بازی Fortnite

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

و در نهایت، به Fortnite رسیدیم. اگر حتی کمی به دنیای بازی های ویدئویی علاقه دارید، قطعاً اسم Fortnite را نیز شنیده‌اید. حتی کسانی که در عمر خود هم بازی ویدئویی انجام نداده‌اند (نظیر پدر و مادرها) باز هم اسم این بازی را شنیده‌اند و رقص‌های آن را دیده‌اند. بسیار خُب، دلیلی برای محبوبیت بسیار زیاد این بازی وجود دارد و آن هم این است که Fortnite واقعاً عنوانی عالی است. کنترل کامل روی سلاح‌های مختلف بازی به اندازه سرعت شما مهم است بنابراین اگر در این دو مورد مهارت دارید، شانس شما جهت زنده ماندن تا آخرین لحظه زیاد است. فصول مختلف بازی به طور مرتب در حال تغییر است و این مورد اطمینان می‌دهد که هرگاه که وارد بازی شوید با چیز جدیدی روبرو خواهید شد. Fortnite عنوانی‌ست که باعث افزایش محبوبیت بازی های بتل رویال شد و این سبک را وارد فرهنگ پاپ کرد، به همین جهت، این بازی سزاوار آن است که به عنوان آخرین بازی پیشنهادی شناخته شود و در صدر این فهرست جای بگیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع