انقلابی در کاهش وزن با کشف مولکول چربی سوز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان در موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا مولکول چربی سوزی را کشف کرده اند که می تواند به درمان چاقی و کاهش وزن افراد کمک کند. این مولکول قادر است با افزایش سوخت و ساز بدن بدون اینکه در مقدار غذای مصرفی تغییری داده شود در کاهش وزن و چربی سوزی موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا وبه نقل از SlashGear، مولکول چربی سوز کشف شده می تواند راه مناسبی برای درمان بیماری دیابت نوع 2 و همچنین چاقی با کمک کاهش مقاومت در مقابل انسولین باشد. مولکول BAM15 نوعی جداکننده میتوکندریایی است که باعث سوزاندن بیش از حد انرژی توسط سلول شده و در پی آن چربی بدن کاهش یابد. وبستر سانتوس، کارشناس شیمی در مورد این مولکول می گوید: این جدا کننده ها نوعی مولکول کوچک هستند که با ورود به میتوکندری ها باعث تنفس بیشتر سلول می شوند. بدین ترتیب با تغییر متابولیسم سلول مصرف کالری بدون فعالیت هایی نظیر ورزش افزایش می یابد.

در این تحقیق با آزمایش مولکول موردنظر بر روی موش های آزمایشگاهی غیرسمی بودن آنها مشخص شده است. همچنین این مولکول هیچ تغییری در ایجاد و یا تغییر احساس گرسنگی در موش ها نداشته است. تنها تغییر کاهش وزن بدون تغییر در دمای بدن بوده است. در آزمایش های انسانی صدها مولکول از این نوع تولید شده است. این مولکول ها برای آغاز فرآیند چربی سوزی به مدت زمان زیادی نیاز دارد. در هر صورت محققان به ایتفاده از این مولکوکل برای درمان بیماری ها در آینده بسیار امیدوارند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر انقلابی در کاهش وزن با کشف مولکول چربی سوز پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا