اچ تی سی U20 5G و Desire 20 Pro رونمایی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اچ‌تی‌سی روزگاری نه‌چندان دور جزو برندهای برتر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آمد و محصولاتی باکیفیت عرضه می‌کرد؛ اما امروزه وضعیت به‌گونه‌ای رقم خورده که برخی مخاطبان جدید ممکن است حتی نام اچ‌تی‌سی را نشنیده باشند. اچ‌تی‌سی پیش‌تر ازلحاظ ایجاد نوآوری در بازار گوشی‌های اندرویدی با شرکت‌هایی مثل سامسونگ رقابت می‌کرد.

اچ‌تی‌سی نخستین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی بود که مدت‌ها پیش از اینکه نام شرکت‌هایی نظیر وان‌پلاس و شیائومی بر سر زبان‌ها بیفتد، برنامه‌ای ویژه برای جامعه‌ی مخاطبانش در قالب طرح HTC Elevate ارائه داد. بااین‌حال، متأسفانه این برنامه‌ به‌پایان راه رسید. به‌نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی قصد ندارد از تلاش‌کردن در بازار‌ گوشی‌های هوشمند دست بکشد. این شرکت سال جاری میلادی در پی عرضه‌ی دو گوشی میان‌رده با مشخصات مناسب و طراحی مدرن است: اچ‌تی‌سی یو ۲۰ فایوجی (HTC U20 5G) و اچ‌تی‌سی دیزایر ۲۰ پرو (HTC Desire 20 Pro).

اچ تی سی U20 5G نمایشگر و پنل پشتی پس زمینه جنگل

اچ‌تی‌سی U20 5G

HTC U20 5G

مدتی پیش در شایعه‌ای اعلام شد اچ‌تی‌سی قصد دارد سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمند جدیدی با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G روانه‌ی بازار کند؛ از قرار معلوم این گوشی همان U20 5G است. یو ۲۰ 5G در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد و مشخصات فنی دستگاه نیز بر همین موضوع گواهی می‌دهد. درحال‌حاضر، اچ‌تی‌سی U20 5G را تنها برای بازار تایوان معرفی کرده است؛ بنابراین، این شرکت می‌کوشد سخت‌افزاری را در U20 5G جای دهد که مناسب اکثر کاربران حاضر در تایوان بخورد. 

یکی از نکات جالب‌ درباره‌ی HTC U20 5G به اندازه‌ی نمایشگر آن برمی‌گردد که ۶/۸ اینچ اعلام شده است. این نمایشگر از نوع LCD است و در سه‌ لبه‌ی آن حاشیه‌های کمی دیده می‌شود تا U20 5G در نگاه اول بسیار مدرن به‌نظر برسد؛ اما حاشیه‌ی پایینی کاملا به‌چشم می‌آید و ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد.

اچ‌تی‌سی U20 5G را می‌توانیم جزو گوشی‌های هوشمند سنگین‌وزن امسال به‌حساب بیاوریم؛ زیرا طبق اعلام اچ‌تی‌سی، ۲۱۵ گرم وزن دارد. البته بهره‌مندی از باتری ججیم ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تا حدی این وزن زیاد را توجیه می‌کند. باتری دستگاه از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات Quick Charge 4.0 پشتیبانی می‌کند. گوشی‌‌های هوشمند مجهز به 5G عموما اندازه‌‌ای بزرگ و وزن سنگینی دارند تا بتوانند قطعات مختلف را در خود جای دهند. 

اچ تی سی U20 5G پنل پشتی و جلویی رنگ سبز

اچ‌تی‌سی U20 5G

اچ‌تی‌سی U20 5G به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی مجهز است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را می‌توان ازطریق کارت میکرو SD ارتقا داد. گوشی جدید اچ‌تی‌سی در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه است: دوربین اول با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و دیافراگم لنز f/1.8، دوربین دوم با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه‌ای، دوربین سوم با حسگر ۲ مگاپیکسلی و به‌عنوان عمق‌سنج و دوربین چهارم می‌رسیم با حسگری ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو.

پنل پشتی گوشی میزبان حسگر اثرانگشت است و در پنل جلویی حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. اچ‌تی‌سی U20 5G از بلوتوث ۵ و وای‌فای دوبانده‌ی 802.11a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند و با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دردسترس قرار می‌گیرد. 

اچ تی سی دیزایر 20 پرو جلو پشت بخش کناری پس زمینه سفید

اچ‌تی‌سی دیزایر ۲۰ پرو

HTC Desire 20 Pro

اچ‌تی‌سی درکنار U20 5G، گوشی میان‌رده‌ی دیگری با نام Desire 20 Pro رونمایی کرده است که ۲۰۱ گرم وزن و نمایشگری ۶/۵ اینچی LCD با وضوح فول HD پلاس و نسبت تصویر ۱۹/۵:۹ دارد و در بخش بالایی آن نیز حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود.

اچ‌تی‌سی دیزایر ۲۰ پرو به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقا ازطریق کارت میکرو SD مجهز است. تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی را پیش‌تر در محصولاتی دیگر نظیر ردمی نوت ۸ شیائومی هم دیده بودیم. دیزایر ۲۰ پرو از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نمی‌کند و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد؛ اما از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 بهره می‌برد. 

پنل پشتی اچ‌تی‌سی دیزایر ۲۰ پرو میزبان همان دوربین‌هایی است که در مدل یو ۲۰ فایوجی به‌کار رفته‌اند. پنل جلویی این گوشی از دوربین ۲۵ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. حسگر اثرانگشت نیز در پنل پشتی قرار دارد و برخلاف U20 5G از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند است. بسیاری از مشخصات اچ‌تی‌سی دیزایر ۲۰ پرو تا قبل از معرفی رسمی فاش شده بودند؛ بنابراین، از مدتی پیش تقریبا همه‌چیز را درباره‌ی این محصول می‌دانستیم. 

تاکنون، قیمت گوشی اچ تی سی یو ۲۰ 5G و دیزایر ۲۰ پرو اعلام نشده است؛ درحالی‌که از ساعاتی پیش صفحه‌ی رسمی این محصولات در وب‌سایت اچ‌تی‌سی دیده می‌شود. همان‌طورکه اشاره کردیم، درحال‌حاضر این دو گوشی میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی مختص بازار تایوان هستند. البته انتظار داریم دیزایر ۲۰ پرو در آینده‌ای نزدیک وارد بازارهای دیگری نظیر اروپا و آفریقا و خاورمیانه هم بشود. اچ‌تی‌سی می‌گوید احتمالا هر دو گوشی وارد بازارهای بین‌المللی هم خواهند شد.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع