محققان از نقش سیفون توالت فرنگی در انتشار ویروس کرونا خبر دادند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان معتقدند کشیدن سیفون توالت فرنگی می تواند باعث پخش ویروس کرونا در محیط شود. کشیدن سیفون ابر بزرگی از ذرات معلق در هوا را ایجاد می‌کند که این ذرات با حمل ویروس کرونا می توانند شخص بعدی را مبتلا کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از  New York Times ، تحقیق جدید محققان نشان می‌دهد که کشیدن سیفون با ایجاد یک ابر از ذرات معلق که قادر است تا فاصله ۹۲ سانتیمتری پخش شود ویروس کرونا را با خود حمل کرده و با معلق ماندن در هوا و یا فرود روی سطح سرویس توالت فرنگی ماندگار میشود. این ابر از ذرات می‌تواند فرد استفاده کننده بعدی را به ویروس مبتلا کند.

تحقیقات اخیر که با شبیه سازی های کامپیوتری انجام شد نشان می‌دهد کشیدن سیفون توالت فرنگی باعث جابجا شدن هوای درون آن و پرتاب قطره و ذره‌ای معلق در هوا می‌شود. این اقدام می تواند بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از این ذرات را تا ارتفاع بالاتر از نشیمنگاه پرتاب کند. Ji-Xiang Wang یکی از محققان از دانشگاه یانگژو می گوید: این تحقیق می تواند بسیار هشدار دهنده باشد. زیرا بسیاری از دستشویی ها ضدعفونی نمی شوند و همچنین افراد مبتلا به همراه اعضای خانواده از یک دستشویی استفاده می کنند. Wang برای جلوگیری از پخش شدن ویروس از این طریق می‌گوید: بستن درب توالت فرنگی و کشیدن سیفون می‌تواند این مشکل را حل کند. البته در مورد توالت هایی که درب ندارند باید به طور مرتب دست ها شسته شوند. همچنین پیش از رفتن به این توالت‌ها باید از ماسک استفاده کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر محققان از نقش سیفون توالت فرنگی در انتشار ویروس کرونا خبر دادند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا