هوش مصنوعی تکنیک نقاشی هنرمندان معروف را بازسازی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند تکنیک نقاشی هنرمندان بزرگ را تا حدود زیادی تشخیص دهد و آن را یاد بگیرد. 

شما نمی‌توانید در زمان به عقب برگردید و ببینید که ونگوک شاهکارهای خود را چگونه می‌کشید؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند. 

محققی به نام MIT CSAIL سیستم یادگیری ماشینی به نام Timecraft ساخته است که می‌تواند چگونگی تولید یک نقاشی را استنباط کند و روش نقاشی هنرمندان بزرگ را حدس بزند. این سیستم در ابتدا با ۲۰۰ ویدیو تایم‌لپس از نقاشی‌های دیجیتال و آبرنگ آموزش داده شد و بعد دانشمندان یک شبکه عصبی ساختند تا این سیستم بتواند بر اساس چیزی که یاد رفته است، آثار هنری را ساختارشکنی کند. 

نتایج این سیستم خیلی عالی نیستند؛ اما بهتر از چیزی که فکر می‌کنید هستند. این سیستم در ۹۰ درصد موارد از تست‌های موجود عملکرد بهتری دارند. 

کدهای این سیستم موجود هستند و می‌توانید از آن‌ها در کار خود استفاده کنید. همچنین این سیستم می‌تواند برای نشان دادن تکنیک‌های نقاشی و طراحی به تازه‌واردان مفید باشد؛ برای مثال به آن‌ها بگوید از پیش‌زمینه شروع کنید و به بیننده نزدیکتر شوید. ممکن است مدت زمان زیادی لازم باشد تا یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی باب راس بعدی شود؛ اما این ایده خیلی دور از ذهن نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع