بزرگترین حمله DDOS به سرویس های وب آمازون خنثی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آمازون گزارش داده است که سرویس های وب این شرکت اخیراً توانسته است در برابر بزرگترین حمله DDOS از خود محافظت کند.  این حمله که به عنوان بزرگترین حمله ثبت شده در تاریخ می‌توان از آن یاد کرد با حداکثر ترافیک ۲.۳ ترابیت بر ثانیه انجام شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ZDNet، شرکت آمازون در گزارشی که در فصل اول ۲۰۲۰ منتشر کرد از وقوع یک حمله بسیار گسترده در ماه فوریه به زیرساخت شرکت خبر داد. همچنین آمازون اعلام کرد که دفع این حمله توسط AWS Shield انجام شده است. AWS Shield یک سرویس محافظتی برای مشتریان و پلتفرم های محاسباتی آمازون در برابر حملات بات‌ها و همچنین آسیب پذیری ها می باشد. آمازون از منشا این حملات چیزی عنوان نکرده است.

پیش از این نیز حملات دیگری توسط مهاجمان انجام گرفته بود. بزرگترین حمله پیش از این مربوط به مارس سال ۲۰۱۸ و حمله به شرکت NETSCOUT بوده است که با ترافیک ۱.۷۲ بر ثانیه انجام شده بود. در فوریه 2018 نیز گیت هاب با یک حمله بزرگ و با حداکثر ترافیک ۱.۳۵ ترابیت بر ثانیه مواجه شد که توانست از خود در برابر آن محافظت کند.

در حمله به سرویس های وب آمازون که به حمله انعکاسی معروف شده است از آسیب پذیری سرور شخص ثالث برای تقویت دیتاهایی که به آدرس آی پی قربانی ارسال می شود استفاده شده است. این حملات که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسیار گسترده شده است با استفاده از اکسپلویت  CLDAPانجام می گیرد. همچنین در گزارش آمازون آمده است که این شرکت در فصل اول سال جاری نیز توانسته بود ۹۹ درصد از حملات ترافیکی کمتر از ۴۳ گیگابیت بر ثانیه را دفع کند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر بزرگترین حمله DDOS به سرویس های وب آمازون خنثی شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا