بهترین گوشی ها از نظر عمر باتری در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کدام گوشی هوشمند بهترین عمر باتری را دارد؟ ما عمر باتری گوشی‌ها را با تست‌های مختلفی آزمایش می‌کنیم که عملکرد باتری یک گوشی را از سه بعد مهم نشان می‌دهد: عمر باتری برای کارهای ساده‌ای مانند وبگردی اینترنت، پخش فیلم و در آخر عملکرد باتری در اجرای بازی‌های سه بعدی.

در این مقاله، قصد داریم یک مرور کلی از تلفن‌هایی که در تست‌های باتری ما بالاترین امتیاز را دارند، به همراه برخی از جزئیات مهم در مورد ظرفیت باتری آن‌ها را به شما نشان دهیم. ما این گوشی‌ها را به دو قسمت تقسیم کردیم که بخش اول در مورد گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار است، همان دستگاه‌هایی که بیشتر از همه در موردشان بحث می‌کنیم، بخش دوم نیز در مورد دستگاه‌های ارزان‌قیمتی است که ممکن است از تراشه‌های سریع و دوربین‌های چشمگیر برخوردار نباشند، اما این گوشی‌ها از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل می‌کنند.

بنابراین اجازه دهید نگاهی به تلفن‌های با بهترین عمر باتری بیندازیم!

گوشی‌های بالارده با بهترین عمر باتری:

  • شیائومی می ۱۰ پرو (دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی)
  • سامسونگ گلکسی S20 الترا (دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی)
  • وان‌ پلاس ۸ (دارای باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی)
  • سامسونگ گلکسی S20 پلاس، S20 (دارای باتری ۴۵۰۰، ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی)
  • آیفون ۱۱ پرو مکس (دارای باتری ۳۹۶۰ میلی‌آمپر ساعتی)

گوشی‌های ارزان‌قیمت با بهترین عمر باتری:

  • موتو G8 پاور (دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی)
  • موتو G8

* این رتبه‌بندی برای گوشی‌هایی است که از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز استفاده کرده‌اند. نرخ تازه‌سازی بالاتر، روی عمر باتری به میزان قابل توجهی تأثیر می‌گذارد.

#۵ آیفون ۱۱ پرو مکس

امتیاز تست مرورگر اینترنت: ۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۸ ساعت و ۵۸ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه

سال‌هاست که عمر باتری در آیفون‌ها در بهترین حالت، متوسط ​​بود و اکنون خوشحالیم که شرکت اپل سرانجام اقدام جدی برای رفع این مشکل با آیفون ۱۱ پرو مکس انجام داد؛ اندازه باتری این گوشی، از تمام باتری‌های موجود در هر آیفون بزرگ‌تر است که تاکنون تقریبا ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ساخته شده است. این مورد در ترکیب با سیستم عامل iOS که مشخص است دارای سیستم مدیریت انرژی مؤثری است، آیفون را به یکی از گزینه‌های مهم در لیست باتری ما تبدیل می‌کند. در واقع، برای استفاده روزانه سبک مانند مروگر اینترنت، آیفون در بین بهترین‌ها قرار دارد، اما در هنگام استریم ویدیوی یوتیوب، پایین‌تر از اکثر گوشی‌های دیگر قرار می‌گیرد. برای سایر موارد، آیفون ۱۱ پرو مکس دارای عملکرد باتری برجسته‌ای است که نیاز نیست برای شارژ دستگاه نگران باشید.

#۴ سامسونگ گلکسی S20 پلاس و S20

*تست مدل‌های تراشه اگزینوس

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه برای گلکسی اس ۲۰ پلاس، ۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقه برای اس ۲۰

امتیاز تست استریم ویدیو: ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه برای گلکسی اس ۲۰ پلاس، ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه برای اس ۲۰

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۸ ساعت و ۲۶ دقیقه برای گلکسی اس ۲۰ پلاس، ۷ ساعت و ۴۳ دقیقه برای اس ۲۰

سری گلکسی اس ۲۰ ممکن است در بدترین زمان ممکن یعنی پس از همه‌گیری ویروس کرونا عرضه شده باشد، اما سامسونگ توانسته است باتری‌های عظیمی را در این گوشی‌ها قرار دهد و این مسئله در رتبه‌بندی باتری‌ها نیز تاثیر گذاشته است. برخلاف گوشی‌های آیفون، سری گلکسی اس ۲۰ یکی از بهترین گوشی‌ها با عمر باتری بالا به خصوص در هنگام پخش ویدئو است، بنابراین اگر در حال مشاهده بسیاری از فیلم‌های یوتیوب هستید، قطعا این سری می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

متأسفانه، این نتایج مشاهده شده فقط در صورت استفاده از سرعت تازه‌سازی ۶۰ هرتزی اعمال می‌شود. در نتیجه انتخاب گزینه ۱۲۰ هرتزی بهتر، باعث کاهش شدید باتری خواهد شد، به حدی که سری گلکسی اس ۲۰ از رده‌بندی‌های برتر عملکرد باتری خارج می‌شود.

#۳ وان‌ پلاس ۸

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۹ ساعت و ۳۷ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

وان‌ پلاس ۸ اولین گوشی وان‌ پلاس است که علاوه بر T-Mobile در Verizon Wireless نیز در دسترس است؛ این موضوع نشانه گسترش وان‌ پلاس به آمریکای شمالی است و بسیار خوشحالیم که در تست‌های باتری ما نیز امتیاز خوبی دارد. با وجود تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در داخل آن، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری از بقیه تلفن‌های موجود در این لیست دارد و باتری بسیار بزرگ ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، دارای عملکردی متعادل و طولانی‌مدتی چه در تماشای فیلم یا اجرای بازی است.

#۲ سامسونگ گلکسی S20 الترا

*تست مدل‌های تراشه اگزینوس

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۹ ساعت و ۱۲ دقیقه

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ الترا گوشی هوشمندی است که به بزرگ‌ترین باتری پرچم‌دار اصلی در سال ۲۰۲۰ در اندازه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و می‌توان گفت این گوشی هوشمند در تمام کارها عالی است؛ به‌خصوص برای استریم ویدیو در وب که تقریبا از تمام گوشی‌های موجود بهتر عمل می‌کند.

متأسفانه، این نمره عالی فقط در صورت استفاده از سرعت تازه‌سازی ۶۰ هرتز اعمال می‌شود. انتخاب گزینه نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی ممکن است باعث کاهش شدید باتری شود، به حدی که سری گلکسی اس ۲۰ از رده‌بندی‌های برتر عملکرد باتری خارج می‌شود.

#۱ شیائومی می ۱۰ پرو

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۱۰ ساعت

ماندگارترین عمر باتری در این گوشی‌ها طبق آزمایش‌های ما، گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ یعنی شیائومی می ۱۰ پرو است. شرکت شیائومی طی چند سال گذشته حضور جهانی خود را به طرز عظیمی گسترش داده است و علی‌رغم اینکه تلفن‌های این برند در ایالات متحده فروخته نمی‌شوند، اما مشتریان جهانی می‌توانند از باتری شگفت‌انگیز گوشی شیائومی می ۱۰ پرو استقبال کنند.

این گوشی هوشمند به شکل سحرآمیزی از یک باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. همچنین تراشه کارآمد اسنپدراگون ۸۶۵ و رابط کاربری MIUI برای عملکرد چشم‌گیر باتری این گوشی جمع شده‌اند.

#۲ موتو G8

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۳ ساعت و ۵۶ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۹ ساعت و ۱۴ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۷ ساعت و ۴ دقیقه

در بخش تلفن‌های ارزان‌قیمت، سری موتو جی از عمر باتری بالایی برخوردار است. در حالی که موتو جی۸ پاور لایت به باتری بهتری نسبت به جی۸ معمولی مجهز شده است، اما به دلیل وجود بعضی مشکلات در عملکرد نسخه لایت، ما موتو جی۸ را در این فهرست قرار داده‌ایم.

#۱ موتو G8 پاور

امتیاز تست مروگر اینترنت: ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه

امتیاز تست استریم ویدیو: ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه

امتیاز تست اجرای بازی‌های سه بعدی: ۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

برنده رتبه‌بندی گوشی‌های ارزان‌قیمت سال ۲۰۲۰ و رتبه‌بندی کلی عمر باتری، موتو جی۸ پاور موتورلا است. این گوشی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ بسیار کارآمد مجهز شده است. این ترکیب به موتو جی۸ پاور اجازه می‌دهد تا عمر باتری عالی داشته باشد. اما اگر شما استفاده متوسطی از گوشی دارید، می‌توانید تا ۳ روز تنها با یک بار شارژ کردن، از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، کاربرانی که استفاده بیشتری از گوشی دارند هم می‌توانند تا دو روز با یک بار شارژ از عملکردهای این گوشی بهره ببرند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع