نسخه مک Developer اپل پیش از رویداد WWDC عرضه می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی اپل پیش از رویداد سالانه WWDC نسخه مک برنامه Developer را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا امکان دسترسی به اخبار و پیشرفت های اخیر ساده تر شود.

رویداد WWDC سال 2020 در راه است، اما با توجه به وضعیت موجود و همه گیری ویروس کرونا، توسعه دهندگان باید فعالیت های خود را در منزل انجام دهند. اپل می خواهد مطمئن شود که توسعه دهندگان در خانه نیز قادر به پیگیری پیشرفت های جدید هستند. به همین منظور، یک نسخه مک از اپلیکیشن اپل دولوپر را به وجود آورده و آن را در دسترس کارمندان خود قرار داده است. این اپلیکیشن معمولا مختص به آیفون و آیپد است. با این حال نسخه مک Developer همانند نسخه iOS، منابع متعدد را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد؛ از اخبار مرتبط با توسعه دهنده گرفته تا ویدیوهای آموزشی و معرفی ویژگی های جدید به سیستم عامل های اپل. با استفاده از این نسخه همچنین می توان ویدیوهای مربوط به رویدادهای WWDC قبلی را یافته و آن ها را جهت مشاهده آفلاین، دانلود کرد.  

اپل قول یک رابط بومی مک را داده است. در واقع نسخه مک Developer یک ورژن بزرگ تر از اپلیکیشن iOS نیست. کاربر می تواند با پرداخت مستقیم 99 دلار از طریق برنامه، به یکی از اعضای Developer Program تبدیل شود. البته از آنجا که بسیاری از اطلاعات از طریق وب قابل مشاهده هستند، شاید به نظر برسد که نسخه مک از اهمیت کمتری نسبت به سایر نسخه ها برخوردار است. اما باید خاطر نشان کرد که استفاده از این برنامه، باعث افزایش تمرکز توسعه دهنده می شود، چرا که لازم نیست به مرورگر مراجعه کند و سرگرم مسائل جانبی شود. بنابراین می توان گفت که برنامه دولوپر بروی مک، امکان حواس پرتی کاربر در هنگام اجرای یک پروژه را کاهش می یابد.

گذشته از تمام این مطالب، با در نظر گرفتن شایعات مختلف درباره انتقال معماری CPU برای مک، ظاهرا اپل تاریخ خوبی را برای عرضه نسخه مک برنامه Developer انتخاب کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع